|

Riasztást kapott a Magyar Honvédség

A Magyar Honvédség Légi Kutató-Mentő Szolgálatának Mi-8-as helikoptere mentette ki annak a kompnak a vezetőjét, amely február 13-án, hétfőn, a délelőtti órákban szabadult el Tiszacsegénél.

Az elszabadult komp nem sokkal később fennakadt egy jégtorlaszon. A Magyar Honvédség Légi Kutató-Mentő Szolgálata az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság kérése nyomán szállt fel, és a helyszínre érkezést követően sikeresen mentette ki a kompon tartózkodó személyt. Rajta kívül más nem tartózkodott a hajón.

Fotó: Czeglédi Zsolt, MTI ,

Forrás: Honvédelmi Minisztérium

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Paradigmaváltás előtt a magyar szállítóhelikopteres repülés – Látogatóban az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljánál
    Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



    "A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


    "ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


    "olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



    "Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

    ???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



    "H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



    "Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

    Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes:
  • "A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

    16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?

    "Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."


    Ez vajon mit takarhat...pl. a H-225M tud majd atgm-et, míg a h-145m pedig nem? Fordítva lenne jobb...

    "Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."


    Hát igen, sok műszaki ment ki átképzésre. Amilyen a helyzet még örüljünk, hogy maradtak itthon is.
  • Terminator
    Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



    "A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


    "ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


    "olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



    "Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

    ???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



    "H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



    "Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

    Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes:
    "
    Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

    Csak ezen akadtam meg én is...
    Most vagy arra a három "specializációra" gondol, vagy arra a korábbi kijelentésre, hogy ugyan HForce3-al van elkészítve mindegyig gép, de csak a feléhez lesznek megvéve a kiegészítők...
  • Ástam elő pár képet és linekt.
    A gyártó a HForce-ról
    A gyártó közleménye a magyar H145M vásárlásról:
    "will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."
    A gyártó közleménye a magyar H225M vásárlásról:
    "carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
    És egy kép a H145M HForce szintjeiről.
    [​IMG]
    Az Airbus közleménye alapján mind két típus a legnagyobb HForce szinttel lett rendelve.
    Ami talán különbség lehet az ez itt:
    [​IMG]
    Jól látom, hogy az ott Hellfire? Tudtommal az a H145M-nél nincsen.
  • Centurio
    Ástam elő pár képet és linekt.
    A gyártó a HForce-ról
    A gyártó közleménye a magyar H145M vásárlásról:
    "will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."
    A gyártó közleménye a magyar H225M vásárlásról:
    "carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
    És egy kép a H145M HForce szintjeiről.
    [​IMG]
    Az Airbus közleménye alapján mind két típus a legnagyobb HForce szinttel lett rendelve.
    Ami talán különbség lehet az ez itt:
    [​IMG]
    Jól látom, hogy az ott Hellfire? Tudtommal az a H145M-nél nincsen.
    A Hforce3 rendszerbe nincs integrálva a Hellfire vagy a H145M típushoz?
  • Terminator
    A Hforce3 rendszerbe nincs integrálva a Hellfire vagy a H145M típushoz?
    Na ez az amiről nem tudok semmi pontosat, de úgy emlékszem, hogy a H145M-hez a Spike volt írva mint ATGM. H145M-nél a Hellfire nekem nem rémlik.
  • Pista a hegyről
    A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

    16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?
    Ez azért nem túl bonyolult. Ezt üzemidőben kell érteni.
    Ez az eddigi üzemeltetések alapján vállalja a gyártó.
    Azt jelenti, hogy a vállalt üzemidőhöz képest csak időben 2% az, ami javítás miatt kiesik. pl.: 98 repült üzemórára 2 óra javítás esik.
    Ez egy eléggé kiemelkedő érték!
  • pöcshuszár
    Ez azért nem túl bonyolult. Ezt üzemidőben kell érteni.
    Ez az eddigi üzemeltetések alapján vállalja a gyártó.
    Azt jelenti, hogy a vállalt üzemidőhöz képest csak időben 2% az, ami javítás miatt kiesik. pl.: 98 repült üzemórára 2 óra javítás esik.
    Ez egy eléggé kiemelkedő érték!
    értem, köszi!
  • Terminator
    A Mi-8-asnak mennyi a naptári üzemideje 30 vagy 40 év?
    Én úgy tudom hogy az oroszok az időközi gyári szintű javítással kitolták 40+évre?
  • Ocses
    Azt meg tudja valaki mondani konkrétan milyen konkrét feladatot hajtanak végre napokkal a hajó elsüllyedése után?
    A Duna felett repülnek végig a déli határig és vissza, holttesteket keresnek a Dunában.
  • Ocses
    Azt meg tudja valaki mondani konkrétan milyen konkrét feladatot hajtanak végre napokkal a hajó elsüllyedése után?
    Még mindig van 9-10 eltűntként szereplő személy, akikről nem tudni merre vannak. Bármikor kihozhatja őket a sodrás a hajótestből, és helikopterről könnyebb észrevenni mint akár a vízről vagy pláne a partról.
  • Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
    Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?
  • borisz
    Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
    Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?
    Jó nagy plusz tartályt lehet beépíteni a tehertérbe hogy hosszú legyen a kutatási idő, ráadásul van személy-csörlő, amivel le lehet engedni valakit a fedélzetről ha látnak valakit a vízben. Ha a víz feldob egy holttestet, semmi garancia rá hogy az addig a felszínen marad míg ki tudja honnan egy hajó is odaér, a csörlőkötélen leengedett mentőbúvár meg ki tudja tolni a partig, sekélyebb vízig hogy ne ússzon/süllyedjen el.
  • borisz
    Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
    Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?
    És ez az a típus, amibe befért egyszerre az összes hozzátartózó aki repülni akart, hogy úgy érezzék tesznek is valamit, nem csak tehetetlenül várakoznak. Több szem többet lát...
  • Terminator
    És ez az a típus, amibe befért egyszerre az összes hozzátartózó aki repülni akart, hogy úgy érezzék tesznek is valamit, nem csak tehetetlenül várakoznak. Több szem többet lát...
    ...és nem mellesleg ezek a gépek jelenleg - még - azok, amik hivatalosan is Magyarország SAR kéoességét képviselik. :rolleyes:
  • emel
    Jó nagy plusz tartályt lehet beépíteni a tehertérbe hogy hosszú legyen a kutatási idő, ráadásul van személy-csörlő, amivel le lehet engedni valakit a fedélzetről ha látnak valakit a vízben. Ha a víz feldob egy holttestet, semmi garancia rá hogy az addig a felszínen marad míg ki tudja honnan egy hajó is odaér, a csörlőkötélen leengedett mentőbúvár meg ki tudja tolni a partig, sekélyebb vízig hogy ne ússzon/süllyedjen el.
    Szerintem ennyi idő után már szétesnek és elsüllyednek a vízi hullák. De a kutató mentő Mil ment gondolom mert azt hívják úgy, nincs különösebb más oka.
  • antigonosz
    Szerintem ennyi idő után már szétesnek és elsüllyednek a vízi hullák. De a kutató mentő Mil ment gondolom mert azt hívják úgy, nincs különösebb más oka.
    Erről inkább egy orvost vagy patológust kellene megkérdezni, erről nekem csak véleményem lehet de az csak minden alap nélküli tippelés.
  • Nem egész egy héttel később már arról beszéltek hog rettenetesek a halottak,meg xar azonosítani,meg hogy már csak dns,meg ujjlenyomat maradt. Na most akkor képzeld el hogy te hetekig a Dunában hánykolódsz. Van egyrészt a sodrás, ami rengeteg finom kis homok részecskével csiszolja a bőröd. Másrészt neki tol ennek annak, sziklától a tuskóig.Felpuffadsz. Kipukkadsz. Esznek a halak. Elakadsz. Neked tol egy csomó szemetet, ágat. Szerintem más jóval egy tengeri áztató sólé,mint egy folyó.
    http://hullajelensegek.blogspot.com/2011/04/rothadas-vizben.html
  • antigonosz
    Szerintem ennyi idő után már szétesnek és elsüllyednek a vízi hullák. De a kutató mentő Mil ment gondolom mert azt hívják úgy, nincs különösebb más oka.
    Nem írják, hogy valahol emiatt ne lenne SAR készültség. Ha jól emlékszem, csak két mentő készlet van, amit váltáskor áttesznek egyik gépből a másikba.

    Csak ezt írták:

    SAR HELICOPTER IN THE WEST SECTOR IS AVBL FOR ALERTING FROM A
    DEPLOYED LOCATION UJMAJOR FORWARD ARMING AND REFUELING POINT (FARP)
    AREA. FIRE EXTINGUISH IS ALSO PROVIDED FROM THIS LOCATION. 10 JUN 05:30 2019
    UNTIL 10 JUN 18:44 2019. CREATED: 07 JUN 08:52 2019


    Ebből nekem az tűnik valószínűnek, hogy nem a SAR készültséget adó Mi-17-esek vesznek részt a keresésben, hanem a többi "sima" Mi-17-es.

Ugrás a fórum topichoz