|

Riasztást kapott a Magyar Honvédség

A Magyar Honvédség Légi Kutató-Mentő Szolgálatának Mi-8-as helikoptere mentette ki annak a kompnak a vezetőjét, amely február 13-án, hétfőn, a délelőtti órákban szabadult el Tiszacsegénél.

Az elszabadult komp nem sokkal később fennakadt egy jégtorlaszon. A Magyar Honvédség Légi Kutató-Mentő Szolgálata az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság kérése nyomán szállt fel, és a helyszínre érkezést követően sikeresen mentette ki a kompon tartózkodó személyt. Rajta kívül más nem tartózkodott a hajón.

Fotó: Czeglédi Zsolt, MTI ,

Forrás: Honvédelmi Minisztérium

Fórum hozzászólások

  • "BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT! 49 évvel ezelőtt (!), 1969. február 12-én 827 oldalszámmal megérkezett Kecskemétre az első Mi-8 típusú közepes szállítóhelikopter."

  • borisz
    Egy zavarónak is harcértéke van?
    Vajon milyen "harcértéke" volt akkor?
    Most mire gondolsz? Hogy mit tudott ez a pingpongasztal? Vannak róla történetek...
  • Allesmor Obranna
    Most mire gondolsz? Hogy mit tudott ez a pingpongasztal? Vannak róla történetek...
    Erre sec kiváncsi lennék.Máig nem értem,miért kellet leszerelni őket.Annyir elavult?Mert a REH képesség igencsak fontos lenne a lehető legjobban fejleszteni.A teljes spektrumban
  • emel
    Nem P hanem PP. A P az a szögletes ablakos "paszazsirszkij" = utasszállító változat volt.
    Nagyon sokszor visszaköszön ez a tévesztés és nem tudom, hogy ki és mikor vitte a köztudatba, hogy a zavarógép a P volt.
  • Allesmor Obranna
    Most mire gondolsz? Hogy mit tudott ez a pingpongasztal? Vannak róla történetek...
    Légyszi azokat a történeteket, mert azokkal teljes minden technika.
    Köszike
  • Allesmor Obranna
    Most mire gondolsz? Hogy mit tudott ez a pingpongasztal? Vannak róla történetek...
    Milyen történetek?

    Allesmor Obranna
    Nagyon sokszor visszaköszön ez a tévesztés és nem tudom, hogy ki és mikor vitte a köztudatba, hogy a zavarógép a P volt.
    Ezt a harcot én is megvívtam itt nemrég.
  • oregbogaras
    Légyszi azokat a történeteket, mert azokkal teljes minden technika.
    Köszike

    Vannak teljesen képtelen legendák, hogy ha bekapcsolták a rendszereit, akkor Párizsban/Rómában nem tudtak tv-t nézni, rádiót hallgatni az emberek. És hasonlók.

    A valós képességére én is kíváncsi lennék. A Haditechnikában mintha lett volna cikk erről. És az Aranysasban is.
  • A helikopter hátulja a hátsó ajtón való könnyebb pakolást miatt ül annyira vagy csak nehéz a hátulja? :)
  • Terminator
    Vannak teljesen képtelen legendák, hogy ha bekapcsolták a rendszereit, akkor Párizsban/Rómában nem tudtak tv-t nézni, rádiót hallgatni az emberek. És hasonlók.

    A valós képességére én is kíváncsi lennék. A Haditechnikában mintha lett volna cikk erről. És az Aranysasban is.
    Volt róla szó a magazinokban,de ott sem irtak semmi konkrétumot.Radióelektronikai harcra szolgáló változat,ennyi.Meghogy a szovjeteken kivül csak nekünk volt ez a változat.Dehogy mégis mit tudott,arrol semmi
  • beta
    A helikopter hátulja a hátsó ajtón való könnyebb pakolást miatt ül annyira vagy csak nehéz a hátulja? :)
    szegről-végről is-is. :)
    A Mi-8-as családnál a törzs építési vízszintese szöget zár be a padló síkjával. Ezt így találták ki a bölcs Milék.
    Ha nem is a hátulja, de a törzsnek az a része mindenképp nehéz, ahol a főreduktor van (860kg+520 a forgószárnyagy +5x~135kg az öt lapát=az két tonna körül van+360kg körüli keró a kifogyasztótartályban, meg hidraulikablokk, ilyesmik) és az nagyon kicsivel ül előrébb, mint a főfutók (a 10. törzskereten van a főreduktornak is bekötése, meg a főfutónak is, a kifogyasztótartály meg pont fölötte avn 10-12-ig asszem). Viszont ez így legális, mert így áll jól a helikopter (mármint a megfelelő nitrogénfeltöltésekkel a rugóstagokban ilyenkor látszanak ki a meghatározott mértékben a „tükrös felületek”, illetve az orrfutónál ilyenkor jó az érték a foktárcsán). Bár ez inkább fordítva igaz, vagyis ha jók a felttöltések, meg nem üresek a ballonok sem, akkor így kell állnia a gépnek. Még az is lehet, hogy a 370-es hszben lévő képen meg is van süllyedve kicsit az orra a gépnek.
    Egyébként biztos láttad már, hogy az oldalajtóba, ha nyitva van, akkor egy háromfokú kis lépcsőt lehet beakasztani, hogy kényelmesen lehessen ki/be-jutni. Az elég magasan van. A hátuljához viszont általában nincs semmilyen lépcső, vagy létra rakva, mert oda még be lehet jutni (bár azért nagyot kell lépni). Annyi jópofaság van a hátsó kagylóhéj-ajtóknál, hogy mindkettőnek az alja (ahol egymással és a törzs padlójával találkoznak, mikor be vannak zárva) tartalmaz két kis zsanéros háromszög elemet, amikre figyelni kell, mikor nyitod ki az ajtókat, mert hozzáérnének a földhöz (egyrészt ezért vannak lifegőre megcsinálva, különben nem tudnád kinyitni a hátulját, másrészt nyitott ajtóknál gumipókkal kell a kagylóhoz rögzíteni).
  • Valamennyit tudtam róla de már elfelejtettem. Úgy tíz éve vagy több is t
    Terminator
    http://epa.oszk.hu/02600/02694/00074/pdf/EPA02694_rtk_2017_02_065-072.pdf

    HELIKOPTEREK ELEKTRONIKAI HADVISELÉSI ALKALMAZÁSAI A 90-ES ÉVEKIG

    Tényleg nincs ebben sem semmi konkrétum :-/
    Nem csak nekünk volt, ha jól rémlik az NDK és a Csehszlovák haderőnek is volt, talán a lengyelek is. Régebben olvastam róla valahol de már elfelejtettem. Annyit tudok hozzátenni hogy nagyon erős cucc volt , mindent kiütött uhf- vhf vonalon a környezetében amit kellett. Minden megszűnt , ezért is nem használták mert a TV adókat is kinyirta. Jó cucc volt akkor.
  • vilmoci
    szegről-végről is-is. :)
    A Mi-8-as családnál a törzs építési vízszintese szöget zár be a padló síkjával. Ezt így találták ki a bölcs Milék.
    Ha nem is a hátulja, de a törzsnek az a része mindenképp nehéz, ahol a főreduktor van (860kg+520 a forgószárnyagy +5x~135kg az öt lapát=az két tonna körül van+360kg körüli keró a kifogyasztótartályban, meg hidraulikablokk, ilyesmik) és az nagyon kicsivel ül előrébb, mint a főfutók (a 10. törzskereten van a főreduktornak is bekötése, meg a főfutónak is, a kifogyasztótartály meg pont fölötte avn 10-12-ig asszem). Viszont ez így legális, mert így áll jól a helikopter (mármint a megfelelő nitrogénfeltöltésekkel a rugóstagokban ilyenkor látszanak ki a meghatározott mértékben a „tükrös felületek”, illetve az orrfutónál ilyenkor jó az érték a foktárcsán). Bár ez inkább fordítva igaz, vagyis ha jók a felttöltések, meg nem üresek a ballonok sem, akkor így kell állnia a gépnek. Még az is lehet, hogy a 370-es hszben lévő képen meg is van süllyedve kicsit az orra a gépnek.
    Egyébként biztos láttad már, hogy az oldalajtóba, ha nyitva van, akkor egy háromfokú kis lépcsőt lehet beakasztani, hogy kényelmesen lehessen ki/be-jutni. Az elég magasan van. A hátuljához viszont általában nincs semmilyen lépcső, vagy létra rakva, mert oda még be lehet jutni (bár azért nagyot kell lépni). Annyi jópofaság van a hátsó kagylóhéj-ajtóknál, hogy mindkettőnek az alja (ahol egymással és a törzs padlójával találkoznak, mikor be vannak zárva) tartalmaz két kis zsanéros háromszög elemet, amikre figyelni kell, mikor nyitod ki az ajtókat, mert hozzáérnének a földhöz (egyrészt ezért vannak lifegőre megcsinálva, különben nem tudnád kinyitni a hátulját, másrészt nyitott ajtóknál gumipókkal kell a kagylóhoz rögzíteni).
    Ha jól emlékszem az oldalajto olyan koldok-derek magasságban van.
  • antigonosz
    Annyit tudok hozzátenni hogy nagyon erős cucc volt , mindent kiütött uhf- vhf vonalon a környezetében amit kellett. Minden megszűnt , ezért is nem használták mert a TV adókat is kinyirta. Jó cucc volt akkor.
    Ez mit jelent? Áramot generált az áramkörökben és azok kiégtek vagy csak amíg be volt kapcsolva addig zavarta a többi készülék használatát?
  • beta
    Ez mit jelent? Áramot generált az áramkörökben és azok kiégtek vagy csak amíg be volt kapcsolva addig zavarta a többi készülék használatát?
    Utóbbi. Bocs ha félre érthető voltam.
  • Terminator
    http://epa.oszk.hu/02600/02694/00074/pdf/EPA02694_rtk_2017_02_065-072.pdf

    HELIKOPTEREK ELEKTRONIKAI HADVISELÉSI ALKALMAZÁSAI A 90-ES ÉVEKIG

    Tényleg nincs ebben sem semmi konkrétum :-/

    "A Rychag AV zavarási hatótávolságát a Kret cég hivatalos bemutató filmje földi célok ellen 50-200 km-ben, a légi célok ellen 300 km-ben, az egyidejűleg lefogható célok számát pedig maximum 8 db-ban adja meg."


    http://www.hadmernok.hu/171_17_kovacs.pdf

Ugrás a fórum topichoz