|

Szolnokra is kell a pilóta

Másod-helikoptervezető képzés indult az Ittebei Kiss József hadnagy Helikopter Bázison, Szolnokon. A hivatalos megnyitón dr. Orosz Zoltán altábornagy, Honvéd Vezérkar főnökhelyettes köszöntötte a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség állományában már szolgálatot teljesítő tiszteket, altiszteket, akik a Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt pályázatra jelentkeztek.

Apáti Zoltán ezredes, a Honvéd Vezérkar Kiképzési és Oktatási csoportfőnöke ismertette a jelöltek programját: „Az iskolai végzettséggel, nyelvtudással, életkorral kapcsolatos feltételeknek megfelelő pályázók első komoly rostálása az előírt repülőorvosi alkalmassági vizsgálaton történt. Az egészségileg, pszichikailag, fizikailag megfelelt jelentkezők ezt követően 50 hetes tanfolyamrendszerű képzésen vesznek részt. A képzés több fázisból áll, amelynek első részét a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karának repülés-elméleti alapképzése jelenti. Ezt követi az ejtőernyő- és mentőeszköz-kiképzés az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Speciális Ejtőernyős Kiképző Csoportja vezetésével. Ennek során kilenc ugrást kell végrehajtani. A másod-helikoptervezető jelöltek a sikeres vizsgák és kiképzések végrehajtása után kezdik meg gyakorló repülőképzésüket a harmadik fázis során, először Zlin-242 L típusú, könnyű oktató gyakorló repülőgépen. A kiképzés befejező szakaszában 16 hetes Mi-8/17 típusátképzés következik, után a jelöltek helikoptervezető beosztásba kerülnek Szolnokon a bázis állományában” – mondta.

A Magyar Honvédség Mi-17N helikoptere |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

Dr. Orosz Zoltán altábornagy köszöntő beszédében kiemelte: nagyon sok tanulás, gyakorlás, esetleges sikertelenség vár a hallgatókra, de emellett az életüket meghatározó tudással, élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodnak majd. „Az önök előtt álló út nagyon nehéz. Tudásuk, igyekezetük legjavát adva sem biztos, hogy mindenki eredményesen végig tud menni rajta. Ha elhivatottan, áldozatkészen küzdenek, az esetleges kudarcokkal együtt is büszkék lehetnek magukra. Kívánom, hogy minél többen érjenek el sikereket, egy év múlva kinevezett másod-helikoptervezetőként lássák el hivatásukat, hiszen pilótákra szükség van” – fogalmazott a Honvéd Vezérkar főnökhelyettes.

Forrás: honvedelem.hu

Fórum hozzászólások

  • http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2018/11.pdf

    "2. A MI-8 típusú helikopter üzemeltetési és mûszaki kiszolgálási szakutasítása. I. könyv címû, Re/976 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 1. melléklete szerint
    módosul.

    3. A MI-17 helikopter légi üzemeltetési szakutasítása címû, Re/1689 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 2. melléklete szerint módosul."

    Meg tudja valaki mondani, mi változott?
  • Terminator
    http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2018/11.pdf

    "2. A MI-8 típusú helikopter üzemeltetési és mûszaki kiszolgálási szakutasítása. I. könyv címû, Re/976 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 1. melléklete szerint
    módosul.

    3. A MI-17 helikopter légi üzemeltetési szakutasítása címû, Re/1689 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 2. melléklete szerint módosul."

    Meg tudja valaki mondani, mi változott?
    Még tudná, de nem fogja.
  • Terminator
    http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2018/11.pdf

    "2. A MI-8 típusú helikopter üzemeltetési és mûszaki kiszolgálási szakutasítása. I. könyv címû, Re/976 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 1. melléklete szerint
    módosul.

    3. A MI-17 helikopter légi üzemeltetési szakutasítása címû, Re/1689 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 2. melléklete szerint módosul."

    Meg tudja valaki mondani, mi változott?
    A betűtípus? :D
  • Terminator
    http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2018/11.pdf

    "2. A MI-8 típusú helikopter üzemeltetési és mûszaki kiszolgálási szakutasítása. I. könyv címû, Re/976 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 1. melléklete szerint
    módosul.

    3. A MI-17 helikopter légi üzemeltetési szakutasítása címû, Re/1689 cikkszámú szolgálati könyv jelen szakutasítás 2. melléklete szerint módosul."

    Meg tudja valaki mondani, mi változott?
    Hagyjad már, a MiG-21-sé is titok.
  • borisz
    Hagyjad már, a MiG-21-sé is titok.
    Csak a témakörre/fejezetre lettem volna kíváncsi... gondoltam nyilvános, ha már így benne van a közlönyben.
    De közben én is rájöttem, hogy naiv voltam :)
  • Python
    Elméletileg a felújított magyar Mi-17 -ek műszerfala:
    [​IMG]
    Szerintem ez már nem újdonság. Májusban a szolnoki nyílt napon bárki megnézhette és lefotózhatta.
    A felújított Mi-24-es műszerfaláról nem mert még senki képet kitenni.
  • Terminator
    Szerintem ez már nem újdonság. Májusban a szolnoki nyílt napon bárki megnézhette és lefotózhatta.
    A felújított Mi-24-es műszerfaláról nem mert még senki képet kitenni.
    Kivétel az Aeromagazin októberi száma. Mondjuk az nem teljes, és csak a hátsó fülke
  • Python
    Elméletileg a felújított magyar Mi-17 -ek műszerfala:
    [​IMG]
    Ahogy megláttam egyből a zsiguli kardánbox ugrott be. Az a tepsi ott mi lehet a műszerfalon?
  • antigonosz
    Ahogy megláttam egyből a zsiguli kardánbox ugrott be. Az a tepsi ott mi lehet a műszerfalon?

    A tepsiben volt a tepsiskrumpli ebédre,mi más?
  • Allesmor Obranna
    A baloldali ülés jobb oldalán a rotorfék van, a jobb oldali ülés bal oldalán a kollektív kar.
    Igazából ha úgy nézzük, kézifék... :D
  • Terminator
    "Afganisztán, Kabul, 2019. február: lezárult egy fejezet

    A magyar szállítóhelikopteres mentorálás Shindandban kapott jelentős szerepet, ahol Légi Tanácsadó Csoport (Air Advisory Team, AAT) néven indult meg a képzés: kilenc váltásban - 2011 és 2014 között 4270 alkalommal szállt fel, hogy aztán 827 repült órával 45 gépszemélyzetet képezzen ki."

    https://honvedelem.hu/cikk/114742_afganisztan_kabul_2019_februar-_lezarult_egy_fejezet

    "A 2015. januárban Kabulban megalakított 311-es századot (Air Expeditionary Advisory Squadron, AEAS ) magyar, amerikai, horvát, cseh és szlovák mentorokból hozták létre azzal a céllal, hogy az afgán helikopteres társadalom - a Shindandban, Mazar-E-Sharifban, és Kabulban korábban sikeresen lezárult hajózó és műszaki képzés után - újabb szintre léphessen. Az afgán katonai felső vezetés a már kiképzett és a végrehajtó századokhoz kikerülő hajózók részére a szárazföldi csapatok hathatósabb támogatása érdekében ugyanis új képességek kialakítását tervezte: az UB-32 blokkokból kilőhető, nem irányított Sz-5 és Sz-8 típusú 57 mm-es rakétákkal, illetve az UB blokkok konzoljaira szerelhető GSH-23 gépágyúval történő lövészet készségszintű elsajátítását, valamint az afgán hajózók éjjellátó képességének létrehozását célozta meg. E képességek kialakítását az afgán légierőben rendszeresített MI-35 típusú harci helikopterek számának drasztikus csökkenése, illetve az Afgán Különleges Erők éjszakai bevethetőségének igénye tette szükségessé.
    ...
    Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis hajózó és műszaki állományából kikerülő légi mentorok a koalíciós partnerekkel közösen több mint 500 fő hajózót, köztük helikopter gépparancsnokokat, másodpilótákat, fedélzeti technikusokat és ajtólövészeket képeztek ki 2019. februárig."
  • Terminator
    "A 2015. januárban Kabulban megalakított 311-es századot (Air Expeditionary Advisory Squadron, AEAS ) magyar, amerikai, horvát, cseh és szlovák mentorokból hozták létre azzal a céllal, hogy az afgán helikopteres társadalom - a Shindandban, Mazar-E-Sharifban, és Kabulban korábban sikeresen lezárult hajózó és műszaki képzés után - újabb szintre léphessen. Az afgán katonai felső vezetés a már kiképzett és a végrehajtó századokhoz kikerülő hajózók részére a szárazföldi csapatok hathatósabb támogatása érdekében ugyanis új képességek kialakítását tervezte: az UB-32 blokkokból kilőhető, nem irányított Sz-5 és Sz-8 típusú 57 mm-es rakétákkal, illetve az UB blokkok konzoljaira szerelhető GSH-23 gépágyúval történő lövészet készségszintű elsajátítását, valamint az afgán hajózók éjjellátó képességének létrehozását célozta meg. E képességek kialakítását az afgán légierőben rendszeresített MI-35 típusú harci helikopterek számának drasztikus csökkenése, illetve az Afgán Különleges Erők éjszakai bevethetőségének igénye tette szükségessé.
    ...
    Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis hajózó és műszaki állományából kikerülő légi mentorok a koalíciós partnerekkel közösen több mint 500 fő hajózót, köztük helikopter gépparancsnokokat, másodpilótákat, fedélzeti technikusokat és ajtólövészeket képeztek ki 2019. februárig."
    Szomorú, hogy a honvédelem.hun nem tudok mostanában olyan cikket olvasni amiben ne lenne ténybeli tévedés. :(
  • Közbeszerzési értesítő:

    E hirdetmény feladásának időpontja: 29.3.2019

    2019/S 066-155891

    Adásvételi keretszerződés «Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartása» tárgyban
    Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

    Keretösszeg: nettó 3 937 007 400 HUF (bruttó 4 999 999 398 HUF)

    Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
    2019 nettó 393 700 786 HUF 2019 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
    2020 nettó 629 921 258 HUF 2020 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
    2021 nettó 629 921 258 HUF 2021 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
    2022 nettó 551 181 104 HUF 2022 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2023 nettó 551 181 104 HUF 2023 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2024 nettó 551 181 104 HUF 2024 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2025 nettó 393 700 786 HUF 2025 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
    2026 nettó 236 220 000 HUF 2026 (bruttó 299 999 400 HUF Keretösszeg)

    Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


    A szerződés időtartama:
    Kezdés 1.7.2019.
    Befejezés 31.12.2026


    Ajánlattételi határidő:
    6.5.2019 - 10:00

Ugrás a fórum topichoz