|

Fehérorosz kajmán

Fehéroroszország hadserege nemsokára átveheti a Caiman felderítő jármű első legyártott sorozatát. A saját fejlesztésű járművet a legendás BRDM-2 leváltására, a szovjet típusra építkezve, azt továbbfejlesztve hozta létre a 140. számú Javító Üzem.

Névrokon a BAE Caimannal. ,

Az új jármű szintén 4×4 kerékképletű és egy új 170 lóerős motor hajtja. Végsebessége eléri a 110 kilométer per órát közúton, valamint egy feltöltéssel 1 000 kilométer megtételére képes. A jármű tömege 7 tonna és 6 fős személyzetet szállíthat.

A páncéltest tetején egy körbefogatható búvónyílást alakítottak ki, erre különféle fegyvereket lehet szerelni, úgymint 7,62 milliméteres PKS géppuska, vagy 30 milliméteres AGS gránátvető.

 

Fórum hozzászólások

  • Valakinek van arról infója, hogy mit tud a Dunán hegymenetben? Gondolom nem túl acélos a sebessége, de egyáltalán képes felfelé haladni, vagy csak átkelésre alkalmas?
  • Ha jól rémlik valami 7-8 km óránként a sebessége vízen. A Duna meg ha jól rémlik 5-7km/h. Talán ahol nincs nagy sodrás ott tudna minimálisan előre is haladni, valahol tán Mohács táján. Bár lehet megforgatná egy - egy hullám vagy örvény ilyen vánszorgás közepette. Na meg szerintem örül aki keresztben átér egy ilyen lélekvesztővel. Btr-50 talán gyorsabb, meg laposabb, de nem hiszem van még üzemképes itthon belőle.
  • gaborv
    Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
    Valszeg úton jobban megfelelt akkoriban a 4*4
  • Mackensen
    Szerintem a belső tér miatt. A keré rengeteg helyet vesz el a jármű belsejéből.
    A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
  • Hát ez nem igazán győzött meg. Talán mélységben kevéssé lóg a beltérbe, de összességében nagyjából hasonló köbcentis az elfoglalt beltér.
  • Telak2
    A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
    Mondjuk a kétéltűség miatt is lehetett oka, meg nem is olyan hosszú gép hogy igényeljen harmadik tengelyt. De talán még így olcsóbb is volt, vagy a használat volt olcsóbb a gumi kopás miatt, mint pl a nyergeseken amelyik bogis. De pl a kanyarodás is így könnyebb mint ha 3 tengelyes volna de csak elől kormányozható.
    Itt talán találsz pár választ, hogy milyen kritériumok lehetnek.
    http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/index.html
  • Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
    A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

    Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
  • Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
  • tonyo
    Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
    Ez amúgy Pofás gép lett-
  • Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
  • Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
  • antigonosz
    Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
    A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
    Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.
  • antigonosz
    Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
    Ez nem felujitáás-átépités,hanem új gyártás
  • tonyo
    A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
    Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.
    Á, hány év múlva? Kicsoda eszetlenkedjen vele? Minszkben átkalapálják egy éven belül, cserébe olcsóbb lesz az MTZ.
  • antigonosz
    Úgy tudtam upgrade.
    Nem nem úgy indult de teljesen új lett belőle. Celebrának van igaza. Egyébként szerintem a piacon sikerre lesz. Feltéve ha a nagyok engedik :D
  • tonyo
    Már Afrikába eddig 140 db exportáltak??[/MEDIA]
    Ha nem is 140 darabot, de 8-at már biztosan eladtak Elefántcsontpartnak, meg saját maguknak is gyártják. A 140 inkább a tervezők nevéből jöhetett (140 Repair Plant). :)

    Nekem azzal a 170LE motorral elég alulmotorizáltnak hangzik 7 tonnás tömeghez, de még a 200 is necces ma már. Meg élvezetes lehet benne háttal ülni, főleg terepen.
  • a kajman panceltoroknek biztos jo lenne /gondolom panceltoro valtozaton minden integralva van ami kell /meg valami olcso hazai./ ... Ha elvonalba nem is a panceltoro zaszloaljba de dd szintre nem lenne rossz. Par db plane ha repeszrombolo iramyitott raketa is lenne hozza mondjuk a bolgaroktol vagy termobar. Geppuskafeszek eroditesek ellen tokeletes a panceltoroknek ezeknek a semlegesitese is feladata ahogy a bunkerek felszamolasa is.. /kerdes mennyibe fajna? De gondolom a konkurenciahoz kepest nem sokba./ mert ugye nyugati oldalon ez a kategoria nem igen van./ jobban mondva van csak egy inditos panceltoro fejjel vagy sokkal sokkal dragabb raketaval es inditoval. De a mi panceltoroinknek azert szelesebb a spektruma... /a zaszloalje mimdenkepp./ a csapat tamogatoknal inkabb a jarmu elleni kuzdelem van sullyozottan hangsulyozva...
    /szerintem dd szinten nem artana par termobar es repeszrombolo atgm lehetoleg tobb raketas inditasi kepesseggel. Jarmure telepitve./
  • tacticool
    Ha nem is 140 darabot, de 8-at már biztosan eladtak Elefántcsontpartnak, meg saját maguknak is gyártják. A 140 inkább a tervezők nevéből jöhetett (140 Repair Plant). :)

    Nekem azzal a 170LE motorral elég alulmotorizáltnak hangzik 7 tonnás tömeghez, de még a 200 is necces ma már. Meg élvezetes lehet benne háttal ülni, főleg terepen.
    Szerintem olyan motort raknának bele amit a vevő kérne. Ahogy nézzem van azért motortér rendesen a nagyobb motorokhoz. Viszont igazad van. Azért ahhoz a tömeghez nem ártana egy 200-240 pacis motor.

Ugrás a fórum topichoz