|

Fehérorosz kajmán

Fehéroroszország hadserege nemsokára átveheti a Caiman felderítő jármű első legyártott sorozatát. A saját fejlesztésű járművet a legendás BRDM-2 leváltására, a szovjet típusra építkezve, azt továbbfejlesztve hozta létre a 140. számú Javító Üzem.

Névrokon a BAE Caimannal. ,

Az új jármű szintén 4×4 kerékképletű és egy új 170 lóerős motor hajtja. Végsebessége eléri a 110 kilométer per órát közúton, valamint egy feltöltéssel 1 000 kilométer megtételére képes. A jármű tömege 7 tonna és 6 fős személyzetet szállíthat.

A páncéltest tetején egy körbefogatható búvónyílást alakítottak ki, erre különféle fegyvereket lehet szerelni, úgymint 7,62 milliméteres PKS géppuska, vagy 30 milliméteres AGS gránátvető.

 

Fórum hozzászólások

  • Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
    A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

    Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
  • Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
  • tonyo
    Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
    Ez amúgy Pofás gép lett-
  • Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
  • Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
  • antigonosz
    Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
    A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
    Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.
  • antigonosz
    Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
    Ez nem felujitáás-átépités,hanem új gyártás
  • tonyo
    A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
    Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.
    Á, hány év múlva? Kicsoda eszetlenkedjen vele? Minszkben átkalapálják egy éven belül, cserébe olcsóbb lesz az MTZ.
  • antigonosz
    Úgy tudtam upgrade.
    Nem nem úgy indult de teljesen új lett belőle. Celebrának van igaza. Egyébként szerintem a piacon sikerre lesz. Feltéve ha a nagyok engedik :D
  • tonyo
    Már Afrikába eddig 140 db exportáltak??[/MEDIA]
    Ha nem is 140 darabot, de 8-at már biztosan eladtak Elefántcsontpartnak, meg saját maguknak is gyártják. A 140 inkább a tervezők nevéből jöhetett (140 Repair Plant). :)

    Nekem azzal a 170LE motorral elég alulmotorizáltnak hangzik 7 tonnás tömeghez, de még a 200 is necces ma már. Meg élvezetes lehet benne háttal ülni, főleg terepen.
  • a kajman panceltoroknek biztos jo lenne /gondolom panceltoro valtozaton minden integralva van ami kell /meg valami olcso hazai./ ... Ha elvonalba nem is a panceltoro zaszloaljba de dd szintre nem lenne rossz. Par db plane ha repeszrombolo iramyitott raketa is lenne hozza mondjuk a bolgaroktol vagy termobar. Geppuskafeszek eroditesek ellen tokeletes a panceltoroknek ezeknek a semlegesitese is feladata ahogy a bunkerek felszamolasa is.. /kerdes mennyibe fajna? De gondolom a konkurenciahoz kepest nem sokba./ mert ugye nyugati oldalon ez a kategoria nem igen van./ jobban mondva van csak egy inditos panceltoro fejjel vagy sokkal sokkal dragabb raketaval es inditoval. De a mi panceltoroinknek azert szelesebb a spektruma... /a zaszloalje mimdenkepp./ a csapat tamogatoknal inkabb a jarmu elleni kuzdelem van sullyozottan hangsulyozva...
    /szerintem dd szinten nem artana par termobar es repeszrombolo atgm lehetoleg tobb raketas inditasi kepesseggel. Jarmure telepitve./
  • tacticool
    Ha nem is 140 darabot, de 8-at már biztosan eladtak Elefántcsontpartnak, meg saját maguknak is gyártják. A 140 inkább a tervezők nevéből jöhetett (140 Repair Plant). :)

    Nekem azzal a 170LE motorral elég alulmotorizáltnak hangzik 7 tonnás tömeghez, de még a 200 is necces ma már. Meg élvezetes lehet benne háttal ülni, főleg terepen.
    Szerintem olyan motort raknának bele amit a vevő kérne. Ahogy nézzem van azért motortér rendesen a nagyobb motorokhoz. Viszont igazad van. Azért ahhoz a tömeghez nem ártana egy 200-240 pacis motor.
  • Szerintem egészen jó. Gondolom a mankókerekek sokkal kevésbé fontosak, mint a jármű gyors elhagyásának a lehetősége.
  • anonim999
    Nem friss hírek de legyen meg itt.
    https://www.magyarszo.rs/hu/4051/kozelet_politika/205730/Bemutatták-az-orosz-páncélosokat.htm
    Azok a páncéllemezek jó 6 centire elállnak a kocsi testétől.
    Ha azokat és a hat centit összeépítik egy milis vaslemezzel egy zárt üreges testté (mint egy lapradiátor), a kocsi úszóképessége még javul is. A súlya meg nem feltétlenül nő, mert a 10 milis páncéllemezt is ketté lehet osztani. 9 mili kívül, 1 belül.
  • Mackensen
    Szerintem egészen jó. Gondolom a mankókerekek sokkal kevésbé fontosak, mint a jármű gyors elhagyásának a lehetősége.
    Jól emléxem?, a mankókerekek tömör gumiból voltak?
  • Mackensen
    Szerintem egészen jó. Gondolom a mankókerekek sokkal kevésbé fontosak, mint a jármű gyors elhagyásának a lehetősége.
    Szerintem egy nagyon bátortalan próbálkozás. Persze nem tudom milyen szerepet szánnak neki, simán lehet, hogy csak konvojkísérés lesz a dolguk, de a cseh széles ablakos változat arra is jobb megoldás.
    M97 Zbik

    [​IMG]

    Ha kicsit bátrabbak vagyunk a plazmavágóval. BRDM-KZ
    [​IMG]
    Wolf
    [​IMG]
    Cseh, láttam katonai festéssel, rácsozott ablakokkal, meg toronnyal, de nem találok róla képet.
    [​IMG]
    csak meglett
    [​IMG]
  • Nem is tudom? Eddig az orosz verzió ami még bejön. Utánna a cseh. Egyébként az ukrán változaton a felújítási garancia meddig szól :)
  • papi
    Szerintem egy nagyon bátortalan próbálkozás. Persze nem tudom milyen szerepet szánnak neki, simán lehet, hogy csak konvojkísérés lesz a dolguk, de a cseh széles ablakos változat arra is jobb megoldás.
    M97 Zbik

    [​IMG]

    Ha kicsit bátrabbak vagyunk a plazmavágóval. BRDM-KZ
    [​IMG]
    Wolf
    [​IMG]
    Cseh, láttam katonai festéssel, rácsozott ablakokkal, meg toronnyal, de nem találok róla képet.
    [​IMG]
    csak meglett
    [​IMG]
    A régi cuccok felujításával az a szitu, hogy egy bizonyos szint fölött már értelmetlen. Akkor már inkább rendszeresítesz egy újat. Általában azok a felujítások sikeresek, melyek nem túlságosan ambíviózusak. Az ukrán meg pont ez a kategória.
    Nem kell élvonalban használni és akkor jó ez is.
  • Mackensen
    Igen és adott esetbe le lehet ereszteni őket.
    ..és láncos meghajtásuk volt a "mankó-kerekeknek". a későbbieket anélkül gyártották("mankó-kerekek" nélkül).

    u.i: csak nekem adja duplán az idézett szöveget a "válasz"-ra kattintásnál, vagy másnak is?

Ugrás a fórum topichoz