|

Közös európai A400M-flottát vizionálnak a németek

A német Süddeutsche Zeitung napilap keddi számában megjelent cikk szerint Berlin tárgyalásokat folytat több európai országgal, köztük Csehországgal és Svájccal az A400M katonai teherszállító közös üzemeltetéséről. Erre azért van szükség, mert Németország a korábbinál kevesebbre tart igényt az Airbus repülőgépéből, és 13 darabot eladásra kínálna – vagy a legújabb elképzelés szerint megosztaná az üzemeltetési költségeiket más nemzetekkel. A német védelmi tárca, az említett országok és az Airbus részéről egyelőre nem kommentálták az értesülést.

Mint ismert, Németország eredetileg 60 darab A400M-et rendelt, ám ezt a mennyiséget később 53-ra redukálták. Sőt, 2011-ben arról döntött a Bundestag, hogy ezek közül 13-at ugyan átvesznek, de rövidesen tovább értékesítik őket. A dolog ennyiben is maradt, potenciális vevőkről nem esett szó az utóbbi években. Most viszont, a közös üzemeltetéssel új lendületet kaphat a dolog. Ez a konstrukció ugyanis jóval elfogadhatóbb a kisebb védelmi költségvetéssel rendelkező országok számára is, és a németeknek sem kell végleg lemondaniuk a repülőgépekről.

A hatodik német A400M Atlas | Fotó: Airbus Defence and Space ,

A nevezett napilap értesülése szerint a repülőgépek állandó bázisa Németországban lenne, ők felelnének az üzemeltetésért, karbantartásért és a személyzetek kiképzéséért. Ezek költségeit viszont arányosan megosztanák, minden bizonnyal a NATO HAW módszeréhez hasonló rendszerben. Ezzel Berlin megszabadulna az anyagi terhek egy részétől, a partner országok pedig úgy jutnának hozzá jelentős értékű katonai szállító kapacitáshoz, hogy nem kell kiépíteniük a hazai infrastrukturális feltételeit az A400M hosszú távú üzemeltetésének.

Érdekesség, hogy Ursula von der Leyen, Németország védelmi minisztere kedden reggel első ízben utazott egy A400M fedélzetén, amely Litvániába, Kaunasba vitte. Hazafelé azonban egy C-160-assal lesz kénytelen repülni, mivel az Atlas egyik hajtóművével műszaki probléma akadt, aminek kijavításáig a balti ország repülőterén vesztegel.

Fórum hozzászólások

  • Az Airbus az osztrâk vadászgèp vâsârlâssal kapcsolatban 14 szemèlynek 55 mio eurot fizetettt.
    Aki akarja, szâmitsa ât forintra. Ez aztân a korrupció.....:)
    Mellèkesen az osztrák alkotmánybirósâg minden tagjának pârthoz való tarzozâsa nyilvânos. Most éppen a zölfek jogosultak egy uj tag kinevezèsère... Birói függetlensèg? Szabaf nevetni.
    De mi vagyunk a barbárok.....
  • pöcshuszár
    Egy kis ismeretterjesztés (55perc, angolra feliratozható a youtube-bal):
    Egy hetet lapozz vissza a topikban... ;)

    (Bár ha te linkeled, lehet többen megnézik. Én még egy lájkot sem kaptam rá :D)
  • Terminator
    Egy hetet lapozz vissza a topikban... ;)

    (Bár ha te linkeled, lehet többen megnézik. Én még egy lájkot sem kaptam rá :D)
    Őszintèn szólva nem.sok érdekes volt a videóban (egy jordániai út...)
    Legfeljebb annyi hogy az A400 hőszigetelése nem lehet valami tökéletes mert személy szállításnál fel kell rakni a ràmpánàl azt az elválasztó ponyvát mert hátul k.hideg van...
    Én szívesebben látnék videót a harcászati képességeiről. (pl.: kis magasságú terepkövető repülés, teher kidobás alacsony áthúzás közben meg ilyesmi)
  • Terminator
    Egy hetet lapozz vissza a topikban... ;)

    (Bár ha te linkeled, lehet többen megnézik. Én még egy lájkot sem kaptam rá :D)
    opardon! :oops:
    Nekem az a poszt teljesen kimaradt! o_O
    Van olyan, hogy ha túl sok poszt kerül be a topicba, és nem az értesítésekre kattintok, akkor már nem jelzi nekem újként, ha véletlenül egyszerűen a topicot simán kikeresem. PFFff:hadonaszos:

    Szolgálati közlemény:
    Szóval aki esetleg az enyémet like-olta volna, az menjen vissza - legyen kedves - az eredeti forrásra!
  • rudi
    Őszintèn szólva nem.sok érdekes volt a videóban (egy jordániai út...)
    Legfeljebb annyi hogy az A400 hőszigetelése nem lehet valami tökéletes mert személy szállításnál fel kell rakni a ràmpánàl azt az elválasztó ponyvát mert hátul k.hideg van...
    Én szívesebben látnék videót a harcászati képességeiről. (pl.: kis magasságú terepkövető repülés, teher kidobás alacsony áthúzás közben meg ilyesmi)
    Ezeket küldetéstípusokat az angolok csinálják, és ők nem nagyon szoktak ilyen promó/ismeretterjesztő jellegű videókat csinálni. Spotterek pakolnak fel low level flightokat a Mach Loopból, aztán szevasz.

    Alapvetően a drop teszteket és az alacsony repüléses teszteket az angolok csinálják.

    Ez utóbbit szerintem eredetileg az Airbus csinálta. Mert a mérföldköveket mindig maguk dokumentálják.
    A refuelling teszteket a franciák. Az ejtőernyősöket meg a franciák a spanyolokkal vegyesen. Kinek mire van szüksége.
    Mert ugye mindenkinek magának kell a certifikációkat megszereznie.
    A németek utántöltenek meg szállítanak velük...
  • https://www.ladepeche.fr/2020/03/06...u-coeur-dune-premiere-pour-la400m,8780365.php

    Ha jol ertem (botranyos a franciam, remelem van valaki, aki folyekony), akkor kozvetlenul Tolousebol dobtak le supplyt a Mali, NIger es Burkina Faso harmas hatarnal onalloan harcolo, 200 legiosnak, egyelore gepenkent 20 tonnat, 6400 kilometerre, ezzel minositve Tolouse-t az uj, next generation legi muveleti kozpontta.

    (Pszt, en meg mindig nem zarom ki, hogy a vegen par A400M lesz belole odahaza is, valami kreativ penzugyi konstrukcioban, valakiktol atveve a felesleget.)
  • kamm
    https://www.ladepeche.fr/2020/03/06...u-coeur-dune-premiere-pour-la400m,8780365.php

    Ha jol ertem (botranyos a franciam, remelem van valaki, aki folyekony), akkor kozvetlenul Tolousebol dobtak le supplyt a Mali, NIger es Burkina Faso harmas hatarnal onalloan harcolo, 200 legiosnak, egyelore gepenkent 20 tonnat, 6400 kilometerre, ezzel minositve Tolouse-t az uj, next generation legi muveleti kozpontta.

    (Pszt, en meg mindig nem zarom ki, hogy a vegen par A400M lesz belole odahaza is, valami kreativ penzugyi konstrukcioban, valakiktol atveve a felesleget.)
    Bonjour!
    (én még itt tartok a franciával)
    Viszont a gugli szerint az van, amit mondasz. 20 tonna élelemet, vízet, üzemanyagot és lőszert dobtak le. Kicsit fényezik a gépet, hogy teherbírásban, gyorsaságban és a megtett távolságban a világon a lehető legjobb.
  • SilvioD
    Bonjour!
    (én még itt tartok a franciával)
    Viszont a gugli szerint az van, amit mondasz. 20 tonna élelemet, vízet, üzemanyagot és lőszert dobtak le. Kicsit fényezik a gépet, hogy teherbírásban, gyorsaságban és a megtett távolságban a világon a lehető legjobb.
    A C-17 itt meg röhög egy nagyot. De 20 tonnát még a C-130J is tud tudtommal így dobni.
    Megint csak az A400 marketingese akciózik itt, ha jól látom...
  • molnibalage
    A C-17 itt meg röhög egy nagyot. De 20 tonnát még a C-130J is tud tudtommal így dobni.
    Megint csak az A400 marketingese akciózik itt, ha jól látom...
    Csak C-17-ből nehezen veszel újat.
  • molnibalage
    Mondom, nem ez a kérdés. Nem arról beszélt, hogy tudsz-e venni. Képességekről. Pont.
    KI? Kérdőjel.
  • molnibalage
    Figyu, a marketing maszlaggal mást kéretik fárasztani.
    Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

    Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
  • kamm
    Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

    Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
    Figyukám, ezt vot az eredeti komment.

    Kicsit fényezik a gépet, hogy teherbírásban, gyorsaságban és a megtett távolságban a világon a lehető legjobb.
    Ez simán nem igaz.
  • molnibalage
    Figyukám, ezt vot az eredeti komment.


    Ez simán nem igaz.
    Csak az idézett cikkben - amire ez a komment vonatkozik - ilyen állítás / fényezés egyszerûen csak ... nincs.
    Ne haragudj, nem értjük, kivel vitatkozol.

Ugrás a fórum topichoz