|

Közös európai A400M-flottát vizionálnak a németek

A német Süddeutsche Zeitung napilap keddi számában megjelent cikk szerint Berlin tárgyalásokat folytat több európai országgal, köztük Csehországgal és Svájccal az A400M katonai teherszállító közös üzemeltetéséről. Erre azért van szükség, mert Németország a korábbinál kevesebbre tart igényt az Airbus repülőgépéből, és 13 darabot eladásra kínálna – vagy a legújabb elképzelés szerint megosztaná az üzemeltetési költségeiket más nemzetekkel. A német védelmi tárca, az említett országok és az Airbus részéről egyelőre nem kommentálták az értesülést.

Mint ismert, Németország eredetileg 60 darab A400M-et rendelt, ám ezt a mennyiséget később 53-ra redukálták. Sőt, 2011-ben arról döntött a Bundestag, hogy ezek közül 13-at ugyan átvesznek, de rövidesen tovább értékesítik őket. A dolog ennyiben is maradt, potenciális vevőkről nem esett szó az utóbbi években. Most viszont, a közös üzemeltetéssel új lendületet kaphat a dolog. Ez a konstrukció ugyanis jóval elfogadhatóbb a kisebb védelmi költségvetéssel rendelkező országok számára is, és a németeknek sem kell végleg lemondaniuk a repülőgépekről.

A hatodik német A400M Atlas | Fotó: Airbus Defence and Space ,

A nevezett napilap értesülése szerint a repülőgépek állandó bázisa Németországban lenne, ők felelnének az üzemeltetésért, karbantartásért és a személyzetek kiképzéséért. Ezek költségeit viszont arányosan megosztanák, minden bizonnyal a NATO HAW módszeréhez hasonló rendszerben. Ezzel Berlin megszabadulna az anyagi terhek egy részétől, a partner országok pedig úgy jutnának hozzá jelentős értékű katonai szállító kapacitáshoz, hogy nem kell kiépíteniük a hazai infrastrukturális feltételeit az A400M hosszú távú üzemeltetésének.

Érdekesség, hogy Ursula von der Leyen, Németország védelmi minisztere kedden reggel első ízben utazott egy A400M fedélzetén, amely Litvániába, Kaunasba vitte. Hazafelé azonban egy C-160-assal lesz kénytelen repülni, mivel az Atlas egyik hajtóművével műszaki probléma akadt, aminek kijavításáig a balti ország repülőterén vesztegel.

Fórum hozzászólások

  • Parapitecus
    Magyar blog kedveském. Engem nem zavar, mert értem a nyelvet, de nem mindenki van így vele.
    Diohejban annyi, hogy ugyan eddig is gyakoroltak a hrlikopteres tankolast, de most eloszor teszteltek ugy, hogy valoban nyomtak at uzemanyagot. Szerintem meg iden meglesz a certificatiom erre is - ez nekunk is fontos lesz majd, ha Atlast veszünk a végén, a franciak is Caracalt
    tankolnak-tesztelnek vele...
  • Wilson
    Én kíváncsi leszek mit fognak csinálni 7 db A400-l a belgák amúgy egy vadonatúj 13,600 m² hangárt építenek az A400-k Melsbroekban.
    NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..
  • kamm
    A KC egy kiherelt kompromisszum, akkor van csak értelme, ha lemondunk a valóban nehéz technimarol, de megkapjuk mondjuk az Atlas feléért, akkor megeri a kockazat, mert akkor hatom Atlas helyett akar 4 KC is johet és meg mindig olcsobban jottek.
    Ilyen kicsi volt ez az "óriásgép"
  • gacsat
    NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..
    Ha jól vettem ki az az elképzelésük,hogy Benelux szállítóflottaként akarják üzemeltetni őket,amúgy az a 7 belga gép még egy A400-l fog kiegészülni ugyanis Luxemburg egyetlen A400-a is Melsbroekban a vadi új hangárban lesz elszállásolva.
  • rudi
    ...és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
    Ezt a C-130-ról mondták a franciák... :cool:
    Pedig itt pár oldallal ezelőtt olvastam, hogy az A-400 erre is jó lesz, meg nekünk is jó lenne...
  • fedett_mókus
    legyen meg itt is hát
    https://airportal.hu/ujabb-nemzetkozi-legi-szallito-alakulathoz-csatlakozott-magyarorszag/
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
  • rudi
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
    Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
  • rudi
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
    Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
    - veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
    - bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
    - nem szállítjuk el.
    Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
  • K.Atti63
    Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
    Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)
  • Wilson
    Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)
    Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
  • K.Atti63
    Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
    Nekem azt csiripelték a verebek,hogy még az idén szerződést kötnek,de,hogy melyik gép lesz azt nem tudom nekem érzésre a KC-390 tűnik a befutónak de ez csak tipp a részemről,voltaképpen bármit bejelenthetnek meg annak az ellenkezőét is:).Ha nagyon kell valamit szállítani azt simán meg tudják most is oldani,úgy,hogy annyira nem hajtja őket a tatár főleg,hogy a Szijjártó művek megvette az A-330 200F :)
  • Gari
    Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
    - veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
    - bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
    - nem szállítjuk el.
    Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
    Én még hozzátenném:
    - és a pápai C-17 ek (amik itt vannak helyben) épp nem elérhetőrk
  • arcas
    Ez igy nem igaz ;)
    Én az olaszokra értettem, pontosan a Leandro cégre, de mondjuk ugyanez vonatkozik a finnekre is a Patria esetén. Persze, attól még lehet igazad.
  • K.Atti63
    Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel
    ezt így mire alapozod?pont annyira nem tárgyalunk senkivel mint mondjuk 2016-17ben a KMW-vel meg 2018-19 az RM-al sem tárgyaltunk ugye...

Ugrás a fórum topichoz