|

Közös európai A400M-flottát vizionálnak a németek

A német Süddeutsche Zeitung napilap keddi számában megjelent cikk szerint Berlin tárgyalásokat folytat több európai országgal, köztük Csehországgal és Svájccal az A400M katonai teherszállító közös üzemeltetéséről. Erre azért van szükség, mert Németország a korábbinál kevesebbre tart igényt az Airbus repülőgépéből, és 13 darabot eladásra kínálna – vagy a legújabb elképzelés szerint megosztaná az üzemeltetési költségeiket más nemzetekkel. A német védelmi tárca, az említett országok és az Airbus részéről egyelőre nem kommentálták az értesülést.

Mint ismert, Németország eredetileg 60 darab A400M-et rendelt, ám ezt a mennyiséget később 53-ra redukálták. Sőt, 2011-ben arról döntött a Bundestag, hogy ezek közül 13-at ugyan átvesznek, de rövidesen tovább értékesítik őket. A dolog ennyiben is maradt, potenciális vevőkről nem esett szó az utóbbi években. Most viszont, a közös üzemeltetéssel új lendületet kaphat a dolog. Ez a konstrukció ugyanis jóval elfogadhatóbb a kisebb védelmi költségvetéssel rendelkező országok számára is, és a németeknek sem kell végleg lemondaniuk a repülőgépekről.

A hatodik német A400M Atlas | Fotó: Airbus Defence and Space ,

A nevezett napilap értesülése szerint a repülőgépek állandó bázisa Németországban lenne, ők felelnének az üzemeltetésért, karbantartásért és a személyzetek kiképzéséért. Ezek költségeit viszont arányosan megosztanák, minden bizonnyal a NATO HAW módszeréhez hasonló rendszerben. Ezzel Berlin megszabadulna az anyagi terhek egy részétől, a partner országok pedig úgy jutnának hozzá jelentős értékű katonai szállító kapacitáshoz, hogy nem kell kiépíteniük a hazai infrastrukturális feltételeit az A400M hosszú távú üzemeltetésének.

Érdekesség, hogy Ursula von der Leyen, Németország védelmi minisztere kedden reggel első ízben utazott egy A400M fedélzetén, amely Litvániába, Kaunasba vitte. Hazafelé azonban egy C-160-assal lesz kénytelen repülni, mivel az Atlas egyik hajtóművével műszaki probléma akadt, aminek kijavításáig a balti ország repülőterén vesztegel.

Fórum hozzászólások

  • A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
  • Wilson
    A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
    Neked is azt szokta kiírni újabban, hogy nem lehet ennyi kép egy posztban?
  • Úgy látszik a törökök áprilisban és májusban,sokfelé reptették az A400-t az USA és Dél-Afrika mellett Mogadishuba is vittek egészségügyi segélyszállítmányt

  • Terminator
    Neked is azt szokta kiírni újabban, hogy nem lehet ennyi kép egy posztban?
    Nem nekem csak akkor nem engedi feltölteni a képeket ha egymásután túl gyorsan akarom feltölteni a képeket.
  • Néhány kép a török A400-l

    A kazahsztáni Arlan MRAP berakodása a török légierő A400M repülőgépére.
    [​IMG]
  • En a multkor azt szamolgattam, hogy ha leszerelik a rotorokat, akkor egy Caracal is befer (Super Puma szallitasarol mar tettem be videot) - mi meg ugye "veletenul" pont H225M-et vettunk, a H146M-eket is elviszi alapbol...


    Wilson
    A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
  • pöcshuszár
    Szerintem azért egy jelentős csökkentés különben is benne volt a levegőben már csak az A380 kivezetése miatt is!
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
  • formosa1
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
    Értem.
  • formosa1
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
    Akkor nagyon lassan dolgoznak az airbusnál, mert az utolsó daarabnak a híre kb 2 hetes.... Fél év van az év végéig, szóval egy gépet amit már csak össze kell illeszteni fél év alatt csinálják meg?
  • megazez & pöcshuszár
    Akkor nagyon lassan dolgoznak az airbusnál, mert az utolsó daarabnak a híre kb 2 hetes.... Fél év van az év végéig, szóval egy gépet amit már csak össze kell illeszteni fél év alatt csinálják meg?
    "Az utolsó A380-as 2021-re készül el és a típus legnagyobb üzemeltetőjéhez, az Emirates-hez kerül majd.

    Az európai repülőgépgyártó tavaly februárban döntött az óriásgép programjának megszüntetéséről és a gyártósorok 2021-es leállításáról."

    https://airportal.hu/megerkeztek-toulouse-ba-az-utolso-a380-as-fodarabjai/
  • formosa1
    "Az utolsó A380-as 2021-re készül el és a típus legnagyobb üzemeltetőjéhez, az Emirates-hez kerül majd.

    Az európai repülőgépgyártó tavaly februárban döntött az óriásgép programjának megszüntetéséről és a gyártósorok 2021-es leállításáról."

    https://airportal.hu/megerkeztek-toulouse-ba-az-utolso-a380-as-fodarabjai/
    Te figyumá'! Megmondanád, hogy azokkal az üzemekkel mi lesz amelyek az egyes részegységeket gyártják, és éppen most búcsúztatták el az utolsó legyártott A380 darabokat?
    Gondolod, hogy azok a gyártósorok még csak úgy sztahanovi szorgalomból még gyártanak 10-20 törzsdarabot, csak mert szerinted a gyártósorok nem állnak le? o_O
    Mert szerinted a gyártósoroknak 2021-ig mennie kell. :eek::D
  • pöcshuszár
    Te figyumá'! Megmondanád, hogy azokkal az üzemekkel mi lesz amelyek az egyes részegységeket gyártják, és éppen most búcsúztatták el az utolsó legyártott A380 darabokat?
    Gondolod, hogy azok a gyártósorok még csak úgy sztahanovi szorgalomból még gyártanak 10-20 törzsdarabot, csak mert szerinted a gyártósorok nem állnak le? o_O
    Mert szerinted a gyártósoroknak 2021-ig mennie kell. :eek::D
    Ezt az Airportal-tól kérdezd, mert én meg sem szólaltam, csak idéztem 1 cikket...

    De ha engem kérdezel: Ha szárnyakat és törzsdarabokat nem is de pótalkatrészeket le kell gyártaniuk a még legalább 10 évig szolgáló gépekhez...
  • Egy Tiger, egyenesen Orleansbol Maliba : "A French Tigre attack helicopter delivered to Operation Barkhane in Gao, Mali, after transport from Orleans in France by an A400M Atlas, June 6, 2018"

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz