|

Még idén megrendelné a Szu-30SzM-et Fehéroroszország

Egyre inkább biztosak lehetünk benne, hogy Fehéroroszország is belép a Szu-30SzM Flanker vadászbombázó alkalmazóinak sorába. Legutóbb tavaly nyáron írtunk róla, hogy a 2013-ban kivont Szu-27-eseket mégsem állítanák újfent szolgálatba, hanem helyettük új gyártású, modernebb harci repülőgépeket vásárolnának Oroszországtól. Konkrétumokról eddig nem esett szó, szombaton azonban Igor Lotenkov, helyettes védelmi miniszter egy nyilatkozatában elárult néhány dolgot Minszk terveiről.

A TASS hírügynökség jelentése szerint Lotenkov február 4-én arról beszélt, hogy országa akár már idén megrendelheti a Szu-30SzM-et. A korábban elhangzottaknak megfelelően a legalább egyszázadnyi mennyiségű vadászbombázót 2020-ig szeretnék szolgálatba állítani. Az orosz fél részéről egyelőre nem kommentálták a dolgot, de valószínűleg nem lesz akadálya az üzletnek, hiszen a két ország közötti politikai és katonai kapcsolatok nagyon szorosak.

Ha pedig tényleg megvalósul a Szu-30SzM rendszeresítése, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a Szu-27-esek fentebb említett újbóli aktív állományba vétele már nem szerepel Minszk tervei között. Fehéroroszország légierejének gerincét jelenleg a MiG-29 különféle változatai alkotják, amelyeket folyamatosan modernizálnak, igyekezvén létrehozni egy homogén fejlettségi szintű flottát. Az egyszázadnyi Szu-30-assal kiegészülve Minszk egy igen potens légierőt hozhat létre, ami hosszabb távon is megfelelő elrettentő erőt képvisel majd.

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Ezt én is tudom, de a tényeken nem változtat. Az orosz légierő most kezd ismét combat ready lenni. Eddig csak azért nem lövöldözték le őket, mert mögöttük áll a stratégiai atomütőerő.
    ...de ez a tényeken nem változtat...

    Mi lett volna, ha nem lett volna stratégiai ütőerő?
    De volt.
    S csak ez számít.


    Ui.; topic off:

    ... egy alkalommal én vittem haza intézményünk igazgatóját Miskolc "Rózsadombjára" vagy húsz-huszonöt éve.
    A város rendszerváltás utáni első polgármestere lakott ott polgármestersége ideje alatt, de ő már nem élt, a következő(k) meg már máshol laktak a sztori idején.
    Feltűnt, hogy mennyire rossz állapotban van az út ahhoz képest, hogy a város egyik "elitnegyede".
    Megkérdeztem a Dirit; hogy hogy ilyen rossz az út?
    - Nem itt lakik a polgármester.
    - Ez ennyire számít?
    - Jegyezze meg Misi: Csak ez számít.

    Úgy látom, hogy most sem sokkal különb az út:
    https://www.google.hu/maps/@48.0916...4!1sHjkggjyEzex6Ih44e-wMKQ!2e0!7i13312!8i6656
  • Terminator
    Szuhojok fekete krónikája
    Van benne pár tárgyi tévedés:

    "Az értesülések szerint a pilóták, így a csapatot vezető Tkacsenko ezredes is a fülke ergonómiájára, az elégtelen műszerezettségre (ez főleg a navigációs és a kommunikációs rendszereket érintette, hiszen éppen azért kapták meg a Szu-27M-eket, mert azokat harcra alkalmatlannak nyilvánították) és a borzasztó hadrafoghatósági arányokra panaszkodtak - a tucatnyi gépből néha alig 2-3 volt repülőképes. Nem meglepő, hogy inkább a gépek hajtóműveit szerelték át a régi Szu-27P-kbe, némi fúrás-faragás árán…"

    Fals. Semmit se kellett "fúrni-faragni".
    Az átadott öt darab Szu-27M-ben ugyanolyan AL-31F-ek voltak, mint a Szu-27P gépekben, az ugyanis csak terv volt, hogy ha sikerül rendszeresíteni a típust, akkor a hajtóműfejlesztés majd idővel "utoléri" a gépet és az is igazodni fog a növelt teljesítmény igényekhez.

    "...Az Irkutszki repülőgépgyárban épített, vadonatúj Szu-30SzM-ekből az első négyet (30-33 oldalszámmal) még 2016 októberében átvehette a csapat, majd november 29-én Kubinkán landolt a következő négyes (34-37) is. A két generáció között ég és föld volt a különbség: elég csak a modern, műholdas navigációt, a légi utántöltési képességet, a mozgó térképet vagy a széles látószögű, szem előtti kijelzőt (HUD) említeni, de a megnövelt tolóerejű és sokkal megbízhatóbb AL-41-es hajtóművek is jól jönnek majd a Vitézeknek..."

    Nincs ilyen, hogy AL-41-es hajtómű. Volt kb húsz éve olyan, hogy AL-41F, ez a MiG 1.44-ben volt és egyenként vagy 18 tonnányi tolóerőre volt képes, meg van olyan, hogy AL-41F-1Sz, ez van a Szu-35Sz-ben és valamivel több, mint 14 tonnányi tolóerő jellemzi.
    A Szu-30SzM-ben egyelőre az AL-31FP van beépítve, ezek tolóereje csak épphogy nagyobb, mint egy régi Szu-27-esé, 12.5 tonna helyett valamivel kevesebb, mint 13 tonna a fékpadi tolóerő, de legalább TVC-s és FADEC vezérelt.
  • Capslock27
    .
    .
    A fotón jól látom, hogy a képernyők csak matricaként oda vannak ragasztva? :)
    Így szokták a kiállításokon. Pl. Chinook pilótafülkéjében is láttam már ilyet.
    Egyszerűbb, mint megoldani hogy mutasson is valami érdekeset a kijelző.
    Vagy épp azt nem akarják, hogy lássák, mit és hogy mutat a kijelző, ezért be sem kapcsolják.
  • Vityazi Szu-35Sz az égre tör.
    Az AL-41F-1Sz hajtóművek tolóereje az alap AL-31F-hez képest egy tonnával lett nagyobb maximál rezsimen, de két tonnával több forszázson! Vagyis csak a gázturbina alapos átszabásával, a nagyobb átmérőjű kisnyomású kompresszorral, a magasabb gázhővel a teljes tolóerő csak egy tonnával emelkedett volna, de az utánégetőrendszer is erősebb lett, ami miatt ezen a típuson az utánégetés megindulása még akkor is érezhetően nagyobb seggberúgás embernek és gépnek egyaránt, ha közben a sárkány is nehezebb lett.

    [​IMG]
  • Tavaly decemberre ígérték, hogy megkezdik a modernizált Szu-30SzMD építését az Irkut-nál. Nulla hír van azóta róla, így azt se tudni, valóban elkezdődött-e ez a program, épül-e, vagy átépül-e bármiféle modernizált példány.
  • Allesmor Obranna
    Tavaly decemberre ígérték, hogy megkezdik a modernizált Szu-30SzMD építését az Irkut-nál. Nulla hír van azóta róla, így azt se tudni, valóban elkezdődött-e ez a program, épül-e, vagy átépül-e bármiféle modernizált példány.
    Ez miből állna?
  • gacsat
    Mitől van ilyen szépen elszineződve a vezérsík alja?
    Az azt hiszem titán, a Szu-34-nél is ilyen. A nagyobb AG rakéták hajtóműve ellen védi a vezérsíkot.

Ugrás a fórum topichoz