|

Még idén megrendelné a Szu-30SzM-et Fehéroroszország

Egyre inkább biztosak lehetünk benne, hogy Fehéroroszország is belép a Szu-30SzM Flanker vadászbombázó alkalmazóinak sorába. Legutóbb tavaly nyáron írtunk róla, hogy a 2013-ban kivont Szu-27-eseket mégsem állítanák újfent szolgálatba, hanem helyettük új gyártású, modernebb harci repülőgépeket vásárolnának Oroszországtól. Konkrétumokról eddig nem esett szó, szombaton azonban Igor Lotenkov, helyettes védelmi miniszter egy nyilatkozatában elárult néhány dolgot Minszk terveiről.

A TASS hírügynökség jelentése szerint Lotenkov február 4-én arról beszélt, hogy országa akár már idén megrendelheti a Szu-30SzM-et. A korábban elhangzottaknak megfelelően a legalább egyszázadnyi mennyiségű vadászbombázót 2020-ig szeretnék szolgálatba állítani. Az orosz fél részéről egyelőre nem kommentálták a dolgot, de valószínűleg nem lesz akadálya az üzletnek, hiszen a két ország közötti politikai és katonai kapcsolatok nagyon szorosak.

Ha pedig tényleg megvalósul a Szu-30SzM rendszeresítése, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a Szu-27-esek fentebb említett újbóli aktív állományba vétele már nem szerepel Minszk tervei között. Fehéroroszország légierejének gerincét jelenleg a MiG-29 különféle változatai alkotják, amelyeket folyamatosan modernizálnak, igyekezvén létrehozni egy homogén fejlettségi szintű flottát. Az egyszázadnyi Szu-30-assal kiegészülve Minszk egy igen potens légierőt hozhat létre, ami hosszabb távon is megfelelő elrettentő erőt képvisel majd.

Fórum hozzászólások

  • Pár gondolat:

    • Az orosz pilóták biztos nem felejtették el, hogy hazafelé is Iránon keresztül vezet az útvonal,
    • Az őket kísérő Il-76-ost, amiről a fotók is készültek, biztos, hogy nem hagyták magára az iráni légtérben
    • Biztos, hogy nem száguldozták el feleslegesen az útvonalhoz betankolt kerozint, "csak úgy"
    • A Szu-27-es távolról sem valószínű, hogy le tudna lépni egy szuperszonikus elfogásra jobban alkalmas F-4-est
    • A képet lehet, hogy az egyik Kandur operátora fotózta, de fotózták ezeket a végig a kötelékben repülő Il-76-osból is. Az pedig biztos, hogy nem gyorsít fel 1800 km/h-ra...
  • Allesmor Obranna
    Nagyot megy a fészbúkon ez a zavaros mese a hülye rooszokról, akik az iráni légtérben csak úgy minden ok nélkül elkezdtek száguldozni, de végül az "állig felfegyverzett" iráni F-14-esek móresre tanították őket:



    Marhság, főleg, hogy a Tomcat-eken még függesztmény se volt:

    http://globalmilitaryreview.blogspot.com/2012/01/iranian-fighter-aircrafts-escorting.html
    Július van, hírhiány, "uborkaszezon"... ilyenkor minden évben menetrendszerűen jönnek elő az ilyen hírek a médiában és a facebookon.
  • Allesmor Obranna
    Pár gondolat:

    • Az orosz pilóták biztos nem felejtették el, hogy hazafelé is Iránon keresztül vezet az útvonal,
    • Az őket kísérő Il-76-ost, amiről a fotók is készültek, biztos, hogy nem hagyták magára az iráni légtérben
    • Biztos, hogy nem száguldozták el feleslegesen az útvonalhoz betankolt kerozint, "csak úgy"
    • A Szu-27-es távolról sem valószínű, hogy le tudna lépni egy szuperszonikus elfogásra jobban alkalmas F-4-est
    • A képet lehet, hogy az egyik Kandur operátora fotózta, de fotózták ezeket a végig a kötelékben repülő Il-76-osból is. Az pedig biztos, hogy nem gyorsít fel 1800 km/h-ra...
    Allesmor Obranna
    Nagyot megy a fészbúkon ez a zavaros mese a hülye rooszokról, akik az iráni légtérben csak úgy minden ok nélkül elkezdtek száguldozni, de végül az "állig felfegyverzett" iráni F-14-esek móresre tanították őket:



    Marhság, főleg, hogy a Tomcat-eken még függesztmény se volt:

    http://globalmilitaryreview.blogspot.com/2012/01/iranian-fighter-aircrafts-escorting.html
    Ilyenkor érzem azt, hogy tök felesleges ismeretet terjeszteni, mert az emberek 90+%-a csont nélkül elhisz ilyen baromságokat...
  • papajoe
    Még a lemezmunka is kitűnő.
    Plusz még változott a függőleges vezérsíkok festése, már nem a légierő zászlója van felfestve a svancra.
  • molnibalage
    Ilyenkor érzem azt, hogy tök felesleges ismeretet terjeszteni, mert az emberek 90+%-a csont nélkül elhisz ilyen baromságokat...
    Nem is nekik kell, hiszen az emberek túlnyomó többségét nem érdekli más, mint leülni az agymosó doboz elé, hanem a maradék 10%-nak, akik viszont szeretnének többet tudni és értékelik is ha valaki szán rá időt.
  • emel
    Plusz még változott a függőleges vezérsíkok festése, már nem a légierő zászlója van felfestve a svancra.
    Ez már régi nóta, hiszen a Szu-30SzM-ek óta ez az új vezérsík festés.
  • papajoe
    Még a lemezmunka is kitűnő.
    Szerintem a lemezmunka maradt olyan, mint a KnAAZ gyárában eddig is volt. Hanem, itt a 4+4 darab Vityazinak átadott Szu-35Sz kedvéért külön komoly utómunka volt a festéselőkészítés során a felület teljes síkbacsiszolása.
    A korábban átadott négy darab Szu-35Sz-nél látszott ez a művelet:



    Valamennyit a festés előtt minden gépen csiszolnak, még a légierőnek átadott gépeken is, de itt a festés valószínű vastagabb is.
    Ezért látszik szebbnek a felület.
  • Allesmor Obranna
    Ez már régi nóta, hiszen a Szu-30SzM-ek óta ez az új vezérsík festés.
    Nem voltam pontos, a Szu-30SzM-eket mikor leszálították, még valóban a légierő zászlaja volt a festés a vezérsíkon, de 2017-ben már ez az újabb verzió.
  • molnibalage
    Szu-27 orosz manual alapján Boki vagy bárki tudna nézni Szu-27 fajlagos fogyasztást tengerszinten 5,8 és 10 km táján? Barmira érdekelne most már ennyi számolgatás után, hogy akkor a Szu-27-es hogyan viszonyul a különféle nyugati gépekhez és miért is van benne cirka 10 tonna keró.
    Ebben a táblázatban van pár szó a fogyasztásról, egészen pontosan az utazó sebességnél és forszázsnál.
    http://www.airbase.ru/hangar/planes/russia/su/su-27/spec.htm
  • molnibalage
    Szu-27 orosz manual alapján Boki vagy bárki tudna nézni Szu-27 fajlagos fogyasztást tengerszinten 5,8 és 10 km táján? Barmira érdekelne most már ennyi számolgatás után, hogy akkor a Szu-27-es hogyan viszonyul a különféle nyugati gépekhez és miért is van benne cirka 10 tonna keró.
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    [​IMG]
    Ezt ismerem, de ez kevés, mert a tolóerő mellé nem tartozik elérhető sebesség.
    Egy adott hajtómű teljesítménnyel a gép eltérő hatótávot ér el eltérő konfiggal.
  • molnibalage
    Ezt ismerem, de ez kevés, mert a tolóerő mellé nem tartozik elérhető sebesség.
    Egy adott hajtómű teljesítménnyel a gép eltérő hatótávot ér el eltérő konfiggal.
    Dehogynem. A vízszintes tengelyen van a Mach-szám.
  • Ezek a műrepülő 35-k teljes értékű harci gépek, vagy átalakítottak, Mert mondjuk gépágyú radar csak súly.
  • Kulso_54
    Ezek a műrepülő 35-k teljes értékű harci gépek, vagy átalakítottak, Mert mondjuk gépágyú radar csak súly.
    Szu-35Sz, tehát ugyanaz a konfiguráció, legalább is azt állítják.
  • Ha kivennék a radart, ami csak plusz tömeg, akkor a súlypont megtartása végett a helyére ballasztot kellene rakni. Továbbá ezeket a gépeket nem lehetne hadrafoghatónak nyílvánítani, csak hosszas visszaalakítás után. Ha kivennék a radart, akkor az orrkúpnak nem kéne műanyagból lennie, ami csak addig jó, amíg nincs bennük radar.
    Nyolc gépről beszélünk, amelyeket kizárólag műrepülés miatt harcképtelenként legyártani óriási pazarlás lenne.
    Bennük van a gépágyú és a radar is.

    Ahogy korábban a Szu-27P-vel, úgy majd ezekkel a gépekkel is el fognak járni rakéta éleslövészetekre, a GS-301-es gépágyúkat meg a tachnológia szerint rendszeresen be kell majd lőni.
  • Allesmor Obranna
    Dehogynem. A vízszintes tengelyen van a Mach-szám.
    De ez így nem stimmel.
    Hogyan magyarázod akkor ezzel a diagramot, ha ráteszel egy Szu-27-re 4 db AAM-et vagy 20 db FAB-250-et, akkor 600-as sebességnél nem azonos fogyasztása lesz...
    Ha pusztán a hajtómű tolóerő görebje elég lenne, akkor egyetlen FM se vacakolna az n+1 táblázattal és diagrammal a fogyasztás számításához.

    Mit nem értek?
  • Mit nem értesz?
    Azt nem érted, hogy ezekre a komplex mód változó hullámellenállásokra, alaktényezőkre, repülési tömegekre (ilyen-olyan fegyverzeti konfigurációk, sebességek, magasságok, tüzelőanyag és függesztmény tömegek) nem fogsz találni semmiféle egzakt táblázatot.
    Legalábbis publikusat biztos nem.

    Felteszünk egy tádzsik bázisról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk 9.6 tonna kerót, amivel felszáll +40 fokban, híg levegőben és felküzdi magát szubszonikus rezsimen 8000 méterre, szembeszélben. Közben elégeti a kerója kb negyedét, vagy akár mégtöbbet.

    Vagy, felrakunk egy Szeveromorszk-3-ról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk csak 7 tonna kerót, amivel felszáll -25 fokban, felemelkedik kelet felé 8000 méterre, végig szubszonikus rezsimen, erős, északatlanti hátszélben.

    Ez utóbbi esetben valószínű még messzebbre is fog jutni.

    Szerintem, az általad vizsgált esetekre a gép légiüzemeltetési utasításaiban lehet találni gyakorlati útmutatásokat a különféle, ismert, vagy gyakran használt fegyverzeti kombinációkra. Ez utóbbi lehet az oka annak is, hogy bár nagyon sokféleképpen lehetne variálni a 10 felfüggesztési pontra rakható sokféle fegyverzetet (különösen a töbzáras tartókét), mégis szinte mindig ugyanazt a pár kombinációt látjuk a gyakorlatban.

Ugrás a fórum topichoz