|

Rekordméretű CV-22 Osprey kötelék

Alacsony áthúzás a Légierő Különleges Műveletek Parancsnokságának (AFSOC) főhadiszállást biztosító Hurlburt Field felett. U.S. Air Force photo by Senior Airman Andrea Posey,

Csinos méretű kötelék állt össze február 3-án a billenőrotoros típus USAF által rendszeresített változatából, hogy a floridai Hurlburt Field környékén parádézzon: a floridai 8. Különleges Műveleti Század és az új-mexikói 20. Különleges Műveleti Század gépeiből összeállt 10 gépes CV-22 Osprey kötelék rekord abból a szempontból, hogy a különleges erők által alkalmazott variánsból eddig még sohasem repült együtt ekkora kötelék.

10 gépes Osprey kötelék nádas felett

Halászsasok természetes élőhelyükön :) U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Joseph Pick,

A US Highway 98 felett átcsattogva érkezés a Hurlburt Field déli pályavégéhez. U.S. Air Force photo by Senior Airman Krystal M. Garrett,

Olyan, mint az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis és a 44-es főút esete :) U.S. Air Force photo by Senior Airman Krystal M. Garrett,

Fórum hozzászólások

  • angelsoul
    És három CDG ára mennyi...?

    CDG visz 2 E-2-t - jó nagy tömegnyomorral, de lelkük rajta. Viszont:
    - emiatt 2 helyen fenn kell tartani a maintenance személyzetet, eszközöket, tartalék alkatrészbázist, stb... most engem meg nem győz ember, hogy 3 bázison tartani ugyanannyi gépet egyszerűbb/olcsóbb, mert nem az.
    - hajónként 2 darab minima kell a váltás miatt, de akkor is meghülyül a személyzet, ha 24H szolgálatot akarnak odafenn (2X12 óra, és akkor minden gép tip-top harcrakész, nincs meghibásodás, stb... ja és van elég tanker ezeket kiszolgálni)
    - persze ez áthidalható, ha 2 hajó úszik együtt - de ezzel el is értük, hogy a kettő kiad egy Fordot...
    - az összflexibilitás kisebb, mert 2 gép + személyzet van, nincs variálhatósága személyzetek között.

    És ez csak az AWACS problema, mást nem érintettem, de ott ugyanígy megvan a maintenance hangár szükséges igénye kis mennyiségű gépre fenntartva. Nem hiszem el, hogy 70 éve reszelik a taktikát ezekre a hajókra, és végig az jött ki, hogy központosítani kell a tűzerőt - és most hirtelen jön a nagy felismerés, hogy kisebb hajók kellenek. Persze.

    F-35C (+ az SH jövendőbeli verziói, amikre a flotta számít) szintén ugyanígy szenved, mert azok alá is kell tanker, lesz mondjuk 2-3 - na most innentől a taktikai rugalmasság erősen lecsökken. Kell nekik fegyverzet elég, üzemanyag (amire hely kell, mert ekkora hajók gondolom nem nukik, szóval a hajó üzemanyagát is tárolni kell), stb... összességében nem látom át azt a hatalmas előnyt, amit több kis hajó jelentene, ha azokat nem vondjuk össze.
    Akkor pedig kell egy rakás kísérőhajó + teherhajó, tengó, stb... mert védeni ezeket is kell, de ugye több lapos miatt több, mert nem hiszem kisebb méretű flottacsoportosulást rendelnek ki mellé - ha meg igen, a kínaiak röhögve robbantják be őket a vízbe koncentrált védelem nélkül. Ja, de jó lesz, nem 5000 tengerész hal meg, hanem csak 2000 - tiszta haszon...

    BTW ugyanezt sokadszor játszák el, a HH alatt ment a Tu-26 + AS-XX CM-ek miatt, hogy a hordozó obsolote, ki kell vonni, stb... aztán összekalapáltak egy AEGIS-t, és hirtelen nem lett az.
    3 CDG-nél nagyobb hajó kijön egy szuperhordozóból...
  • Negan
    A szuperhordozók elterjedésének fő oka a gépek méretének megnövekedése.Plusz egy nagyobb hajó több hadianyagot is szállit.És szerintem nem jön ki egy nagybol 3,különben szintén nem kicsi,QE méretű,régi termivel támadó hordozó.A kisebb de több hajónak nagyobb a supportigény,és egyenként kisebb a harcértéke.Szóval csupa hátrány.Egy előny,hogy egy kilövésével kisebb a veszteség.De én inkább a nagyokbol épitenék többet,azon a költségen,amit a kisebb hajók megnövekedett supportigénye elvisz.Sorozatgyártásban meg a nagy hajöknak is csökkenne az ára
    Nana, a fedélzeti gépek méretei kb. a 60-es évek vége óta folyamatosan csökkennek! Mióta kikopott a Prowler is azóta egyik sem közelíti meg se a Vigilante se a Skywarrior méreteit. A hordozók mégis növekednek ...
  • emel
    Nana, a fedélzeti gépek méretei kb. a 60-es évek vége óta folyamatosan csökkennek! Mióta kikopott a Prowler is azóta egyik sem közelíti meg se a Vigilante se a Skywarrior méreteit. A hordozók mégis növekednek ...
    Igen, csak az F/A-XX meg alaphangon nehezebb lesz a Hornetnél - tekintve a DARPA az egész NGADot nagyobb és nehezebb gépre hozta ki, gyengébb manőverezőképesség - cserébe több tüa. és fegyverzet nagyobb távra.
    Mókás lenne, ha most meg kihúznák a hajót alóla...
  • angelsoul
    Igen, csak az F/A-XX meg alaphangon nehezebb lesz a Hornetnél - tekintve a DARPA az egész NGADot nagyobb és nehezebb gépre hozta ki, gyengébb manőverezőképesség - cserébe több tüa. és fegyverzet nagyobb távra.
    Mókás lenne, ha most meg kihúznák a hajót alóla...
    Na, pont az utolsó mondatod miatt ne nagyon jósolgassunk előre vagy 20 évre semmit, ki tudja miből mi lesz, és lesz-e egyáltalán valami belőle?! Majd meglátjuk, a vak is azt mondta ;):D
  • Negan
    A szuperhordozók elterjedésének fő oka a gépek méretének megnövekedése.Plusz egy nagyobb hajó több hadianyagot is szállit.És szerintem nem jön ki egy nagybol 3,különben szintén nem kicsi,QE méretű,régi termivel támadó hordozó.A kisebb de több hajónak nagyobb a supportigény,és egyenként kisebb a harcértéke.Szóval csupa hátrány.Egy előny,hogy egy kilövésével kisebb a veszteség.De én inkább a nagyokbol épitenék többet,azon a költségen,amit a kisebb hajók megnövekedett supportigénye elvisz.Sorozatgyártásban meg a nagy hajöknak is csökkenne az ára
    Az LHA6 még 3,4 Mrd USD volt, de az LHA7 2,38 Mrd USD-ből épült meg.
    A QE ugyan 6Mrd volt, de ott is voltak botrányok a túllépett költségkereteken (4Mrd-ot terveztek). Ugye az első hajók meg mindig sokkal többe kerülnek, mint a sorozat további hajói, mivel ott kell kifizetni a fejlesztési költségeket.
    DE a Ford osztály 3-4. hajója összesen közel 4Mrd-os megtakarítással összesen 20-21Mrd USD-ért kerül beszerzésre. Azaz hajónként így is 10+Mrd USD. Tehát a 3. hajók összevetésében megáll a 3x-os szorzó az Amerika osztályhoz képest. Sőt a 4x-es is.
    Ha QE méretét (65k) tartjuk a könnyű anyahajók esetén elérendő célméretnek, akkor szerintem ott egy 4-4,5M USD körüli bekerülési költséggel számolhatunk, amennyiben 5-6 darabot megrendelnének blokkban!
    Már 5 QE méretű hajó is nagyobb légierőt jelent, mint amit 2 Ford osztályú. Ráadásul nagyobb lefedettséget is jelent - mind légtérben, mind a felszín alatt.
  • molnibalage
    A probléma az összes ilyen eszmefuttatással, hogy ez már nem technológiai alapú vita. Viszont emiatt nem vol soha atomháború, mert soha senki nem merte megchallengelni.

    Ebből az is következik, hogy az állításodat nem támasztja alá semmi. Mert nem érdemes atomsivataggá változtatni a Föld egy részét, csak mert egy CVN elsüllyedt. Azzal együtt lehet élni.
    .
    .
    Részben igazad van, részben meg nincs. Oké, hogy az eszmefuttatás nem technológiai alapú, de egy rep.hordozót nem lehet csak gépként nézni mint egy kávéfőzőt, egy hordozó létezésének igenis van eszmefuttatós, politikai oldala is.
    .
    "Ebből az is következik, hogy az állításodat nem támasztja alá semmi.".. A tiédet, és a többiekét sem, mint nincs amerikai lightcarrier, maximum talán egyszer lesz valamikor.
    .
    "Mert nem érdemes atomsivataggá változtatni a Föld egy részét, csak mert egy CVN elsüllyedt."...Ha valaki ballisztikus rakétákkal, robotrepülőgépekkel, tengeralattjáróval, megtámad és elsüllyeszt egy rep.hordozót? Annak szerintem lenne következménye. És nem egyből lenne teljes atomháború, hanem lépésekben. Elsüllyed egy hordozó, válaszul kilőnek egy kinai haditengerészeti bázist. Azok erre válaszul.... stb, stb, mindenki ráhúz egy lapot az előzőre, azután pár kör után már komoly a baj.
  • A hordozó nem egy szent grál hanem egy haditechnikai eszköz.Ha kilőneke gy tankot akkor arra nem az leaz a válasz,hogy legyalulnak egy falut.
  • dudi
    A hordozó nem egy szent grál hanem egy haditechnikai eszköz.Ha kilőneke gy tankot akkor arra nem az leaz a válasz,hogy legyalulnak egy falut.
    Hordozó azért szent grál mert US területnek számít. Tudtommal semmi más ilyen nincs. Ha pl atommal elpusztítasz egy tankot, rombolót, egy Ohio bommert... az egy haditechnikai eszköz. Ha uezt hordozóval teszed nem csak a hordozót pusztítottad el, de atom támadást intéztél az US területe ellen.
  • Fade
    Hordozó azért szent grál mert US területnek számít. Tudtommal semmi más ilyen nincs. Ha pl atommal elpusztítasz egy tankot, rombolót, egy Ohio bommert... az egy haditechnikai eszköz. Ha uezt hordozóval teszed nem csak a hordozót pusztítottad el, de atom támadást intéztél az US területe ellen.
    Ez max technikai kérdés,ha leatomozod az egyik közel-keleti ami bázist akkor azt is ugyan úgy zokon vennék mintha egyvhordozót pukkantanál fel.
  • dudi
    Ez max technikai kérdés,ha leatomozod az egyik közel-keleti ami bázist akkor azt is ugyan úgy zokon vennék mintha egyvhordozót pukkantanál fel.
    Zokon vehet bárki bármit és lehetnek komoly következmények de nagyon más egy bázist leatomozni, mint az, hogy az US (Oroszo, Kína...) területét érte atomtámadás és ez feketén fehéren ott van a nuki doktrinákban. Oroszban pl egyértelműen ott van, hogy akkor vetnek be atomot ha Oroszországot (vagy szövetségesét) érte atomtámadás vagy ha az orosz állam puszta léte kerülne veszélybe. Ember ember, de nagyon nem mindegy az az 5000 US/Orosz földön ért atomtámadásban hal meg vagy egy pl Szír, UAE bázison...
  • Fade
    Hordozó azért szent grál mert US területnek számít. Tudtommal semmi más ilyen nincs. Ha pl atommal elpusztítasz egy tankot, rombolót, egy Ohio bommert... az egy haditechnikai eszköz. Ha uezt hordozóval teszed nem csak a hordozót pusztítottad el, de atom támadást intéztél az US területe ellen.
    Minden egyes hajó vagy akár repülőgép is, amely bármely ország lajstromát, felségjelét, zászlóját viseli, az az adott ország felségterületének számít! Még egy Ferihegyen ácsorgó bármilyen külföldi lajstromot viselő repülőgép is. Meg van határozva, hogy hány méteres körzetben kell tisztes távot tartani, de pl. izraeli gép esetében valaha minden gépüket őrizte a határőrségen kívül az izraeli biztonsági szolgálat is (lehet hogy most is). Mikor a Lufthansa hangár előtt dekkolt egy, akkor egy fiatal, vállig érő hajú fickó napozott félmeztelenül a lépcső tetején, mellette meg a pólójával volt letakarva valami. Mondta is vigyorogva egyik kollégám, hogy vajon mit csinálna a fickó ha Allah Akbár ordítással felrohanna a lépcsőn?! Én meg mondtam, ha ki akarja próbálni akkor várja meg amíg elbújok a hangár sarka mögött, onnan majd nyugisabban tudom számolni a lövéseket. :D
  • arbalest
    A USMC teszteli a has alatti, behúzható, távirányított gatling tornyot. A cikkben a képen szereplő MV-22-es jó baromi rozsdásnak hat, sokat használhatták.

    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-05-14&ttitle=MV-22_Osprey_2020-05-14
    Furcsán nézne ki ha egy alapvetően durálból és kompozitból épült gép ennyire rozsdás lenne! A barnásra szineződött felületek a hajtóművek fúvócsöveiből kikerülő és a légcsavarok mag a szél által hol erre hol arra terelt és a sárkányra felkenődő égésgázok miatt vannak.
  • emel
    Furcsán nézne ki ha egy alapvetően durálból és kompozitból épült gép ennyire rozsdás lenne! A barnásra szineződött felületek a hajtóművek fúvócsöveiből kikerülő és a légcsavarok mag a szél által hol erre hol arra terelt és a sárkányra felkenődő égésgázok miatt vannak.
    Viszont tisztítva, festve rég lehetett. Mondjuk teszt gépnél nem csoda. Kíváncsi lennék a történetére. :D
  • [​IMG]

    "On 30 May 2020, a Twin Otter of Kapowsin Air Sports (N52FW, msn 52) rolled and crashed into a Marine Corps MV-22B Osprey, BuNo 166740/YP-11 of Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) 163 'Evil Eyes', parked on the ramp at Brown Field Municipal Airport (CA) and caused extensive damage to both aircraft."
  • July 6, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Indonesia of eight (8) MV-22 Block C Osprey aircraft and related equipment for an estimated cost of $2 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Indonesia has requested to buy eight (8) MV-22 Block C Osprey aircraft. Also included are twenty-four (24) AE 1107C Rolls Royce Engines; twenty (20) AN/AAQ-27 Forward Looking InfraRed Radars; twenty (20) AN/AAR-47 Missile Warning Systems; twenty (20) AN/APR-39 Radar Warning Receivers; twenty (20) AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems; twenty (20) AN/APX-117 Identification Friend or Foe Systems (IFF); twenty (20) AN/APN-194 Radar Altimeters; twenty (20) AN/ARN-147 VHF OmniDirectional Range (VOR) Instrument Landing System (ILS) Beacon Navigation Systems; forty (40) ARC-210 629F-23 Multi-Band Radios (Non-COMSEC); twenty (20) AN/ASN-163 Miniature Airborne Global Positioning System (GPS) Receivers (MAGR); twenty (20) AN/ARN-153 Tactical Airborne Navigation Systems; twenty (20) Traffic Collision Avoidance Systems (TCAS II); twenty (20) M-240-D 7.64mm Machine Guns; twenty (20) GAU-21 Machine Guns; Joint Mission Planning Systems (JMPS) with unique planning components; publications and technical documentation; aircraft spares and repair parts; repair and return; aircraft ferry services; tanker support; support and test equipment; personnel training and training equipment; software; U.S. Government and contractor engineering, logistics, and technical support services; and other elements of technical and program support. The estimated total cost is $2.0 billion.
  • Terminator
    July 6, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Indonesia of eight (8) MV-22 Block C Osprey aircraft and related equipment for an estimated cost of $2 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Indonesia has requested to buy eight (8) MV-22 Block C Osprey aircraft. Also included are twenty-four (24) AE 1107C Rolls Royce Engines; twenty (20) AN/AAQ-27 Forward Looking InfraRed Radars; twenty (20) AN/AAR-47 Missile Warning Systems; twenty (20) AN/APR-39 Radar Warning Receivers; twenty (20) AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems; twenty (20) AN/APX-117 Identification Friend or Foe Systems (IFF); twenty (20) AN/APN-194 Radar Altimeters; twenty (20) AN/ARN-147 VHF OmniDirectional Range (VOR) Instrument Landing System (ILS) Beacon Navigation Systems; forty (40) ARC-210 629F-23 Multi-Band Radios (Non-COMSEC); twenty (20) AN/ASN-163 Miniature Airborne Global Positioning System (GPS) Receivers (MAGR); twenty (20) AN/ARN-153 Tactical Airborne Navigation Systems; twenty (20) Traffic Collision Avoidance Systems (TCAS II); twenty (20) M-240-D 7.64mm Machine Guns; twenty (20) GAU-21 Machine Guns; Joint Mission Planning Systems (JMPS) with unique planning components; publications and technical documentation; aircraft spares and repair parts; repair and return; aircraft ferry services; tanker support; support and test equipment; personnel training and training equipment; software; U.S. Government and contractor engineering, logistics, and technical support services; and other elements of technical and program support. The estimated total cost is $2.0 billion.
    Ha az Indonézek megveszik, jól járnak vele...
    Nekik tényleg nagyon megfelelő a millió szigetük között. 9 tonna teher, 4-500 km/h utazó sebesség, megfelelő hatótávolság (lsd.lent)
    [​IMG]

    Mondjuk annyi hogy az üzemeltetés az nem lesz olcsó...

Ugrás a fórum topichoz