|

Márciusban kezdődnek a Gerald R. Ford tengeri tesztjei

A világ legerősebb haditengerészete ide, legnagyobb védelmi költségvetése oda: ha az ember repülőgép-hordozót akar építeni, akkor számolnia kell bizonyos problémákkal. Pláne akkor, ha az ominózus hajó még egy sor új technológiát is tartalmaz, amiknek ráadásul a katonai repülés talán legveszélyesebb üzemkörülményei között kell majd bizonyítaniuk. Valahogy így foglalható össze a USS Gerald R. Ford (CVN-78) helyzete, ami többek között arról nevezetes, hogy minden idők legdrágább repülőgép-hordozója, ezzel együtt pedig értelemszerűen a legtöbbe került hadihajó is. A sok csúszás ellenére azonban talán végre „révbe ér”…

A USS Gerald R. Ford 2013-ban | Forrás: US Navy ,

Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete a napokban adta hírül, hogy a CVN-78 tengeri tesztjei várhatóan 2017 márciusában elkezdődnek. A US Navy szóvivője kedden úgy nyilatkozott: a hajó 99%-ban készen van, és a korábban nyilvánosságra került problémák megoldásában is „jelentős előrelépések” történtek. Ez pedig lehetővé teszi az első komolyabb próbaút megkezdését. Utóbbit egyébként többször el kellett halasztani, legutóbb 2016 nyarán, amikor a meghajtással akadtak gondok.

Az új generációs szuperhordozó, amely a Ford-osztály első, névadó egysége, eddig több mint 12 milliárd dollárba került, a végső költség pedig még ennél is több lesz. A tervek szerint az egység 2021-ben kellene, hogy bevethetővé váljon, ám ez valószínűleg nem fog teljesülni: az Egyesült Államok 38. elnökéről elnevezett hajó optimista becslések szerint is csak 2023 körül kezdheti meg karrierjét.

Fórum hozzászólások

  • Sharid
    Cégnél nem látom a közösségi oldalak bejegyzéseit, de bármit is linkelsz...
    Már az akkori hírnél volt szó, hogy a Lot mittomén hányra kialkudott árakat hozták be, ami eredetileg be volt tervezve. Semmi frenetikus árcsökkenést nem értek el, csak a szokásos T féle hőbörség, a "mi megmutattuk" féle PR komm. volt.
  • ...
    politikai bizonytalanság leginkább a katonairepülőgép-gyártást érinti, Trump talán itt okozza a legtöbb fejtörést: egyfelől erősíteni akarja Amerikát, másfelől ennek az erősítésnek az egyik legfőbb eszközét, az ötödik generációs F-35-öst támadja. Sőt, láthatóan szeretné kijátszani a két nagy hadiipari partnert egymás ellen, azzal, hogy a Boeing álljon elő az F-35-ös olcsóbb alternatívájával: nagyon nehéz megítélni, valóban nem érti a legerősebb katonai hatalom megválasztott elnöke a különbséget a negyedik és ötödik generációs harci gépek között, vagy ez is csak egy blöff a maga módján, hogy némi zsarolással megpróbálja csökkenteni a Lightning-II. kiadásait. Abban viszont mindegyik elemző egyetért, hogy ezt a programot már nem lehet valamiféleképp visszacsinálni. Előre kell menekülni, javítani a hibákat, pörgetni a gyártást, hogy a nagyobb példányszám csökkentse a példányonkénti árat, bár magának a programnak a költségeit ez nem tudja igazán csökkenteni.
  • wankel
    [​IMG]
    Lemaradt a Kaga (Izumo-osztály), 27000t.
    Még sok más is... :)

    A Sao Paulo pedig tavaly februárban végleg ki lett vonva, hiányzik a Dokdo osztály (18 500 tonna, 16 légi jármű), Mistral osztály (21 300 tonna, 16-22 légi jármű), a Canberra osztály (27 500 tonna, 18 légi jármű), és persze a másodlagos egységek (Tawara, Wasp, Giuseppe Garibaldi, stb.)
  • Roni
    3:40-től nézd az eredetit
    Köszi.
    kb. 10 perc után megtalálod az eredetit. Naiv vagyok de minek csinál valaki ilyen hamisítványt? Valahol mélyen legbelül azt hittem, hogy valami UCAV proto.
    :eek:
  • arbalest
    Apróság... :eek::hadonaszos:

    [​IMG]
    Ez a hajó még anyagárban is drága lenne :)

    A hajócsavar miért úgy néz ki, mint ami fordítva lenne feltéve?
  • beta
    Ez a hajó még anyagárban is drága lenne :)

    A hajócsavar miért úgy néz ki, mint ami fordítva lenne feltéve?
    Mire gondolsz? A négy hajócsavarral felszerelt hajóknál a külső és belső tengelyek ellentétes irányba forognak.
  • arbalest
    Mire gondolsz? A négy hajócsavarral felszerelt hajóknál a külső és belső tengelyek ellentétes irányba forognak.
    Arra gondoltam, hogy úgy néz ki mintha a hajócsavar a hajó elején lenne és húzná a hajót. De gondolom csak a hajócsavar kialakítása más, mint amit elképzel az ember elsőnek.
  • dudi
    Nekem az jutott először eszembe,hogy mi lenne ha odamennék és elkezdeném kalapáccsal verni az oldalát.:D:D
    Be-kényszer-soroznának a legénységbe. Lapátolhatnád az uránt a reaktorba :)
  • beta
    Arra gondoltam, hogy úgy néz ki mintha a hajócsavar a hajó elején lenne és húzná a hajót. De gondolom csak a hajócsavar kialakítása más, mint amit elképzel az ember elsőnek.
    Az íves felével fordul bele a vízbe, szerintem teljesen normális. Nem olyan kecses, karcsú és csendes, mint egy romboló hajócsavarjai, de végülis alsó hangon tengelyenként 65 000 lóerőt adnak le, miközben 30 csomóval hajtanek meg egy 100 000 tonnás tömeget. Illik robusztusnak lenniük. :)
  • dudi
    Nekem az jutott először eszembe,hogy mi lenne ha odamennék és elkezdeném kalapáccsal verni az oldalát.:D:D
    Valószínűleg nagyon hamar az egyik támgerendába építve találná magad. :D
  • A lapátokon lévő 2 utasításblokk legalább részben az itt még fent lévő élvédőkre vonatkozik. Így hirtelenjében csak egy fotót találtam, ahol elég nagy a felbontás, hogy el is lehessen olvasni, de ott meg csak az eleje látszik a blokkoknak... :)

  • molnibalage
    Nekem az tetszik, hogy a hajócsavaron is valami felirat van, holott azt sem fogja túl gyakran olvasni senki.
    Ratamahata
    Úgy néznek ki a lapátok szélei mint a fúrófejek.... mintha kopásálló réteg lenne ráhegesztve.... Vidia??? :)
    Az védőborítás és ponyva. Itt van még pár kép:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz