Márciusban kezdődnek a Gerald R. Ford tengeri tesztjei

A világ legerősebb haditengerészete ide, legnagyobb védelmi költségvetése oda: ha az ember repülőgép-hordozót akar építeni, akkor számolnia kell bizonyos problémákkal. Pláne akkor, ha az ominózus hajó még egy sor új technológiát is tartalmaz, amiknek ráadásul a katonai repülés talán legveszélyesebb üzemkörülményei között kell majd bizonyítaniuk. Valahogy így foglalható össze a USS Gerald R. Ford (CVN-78) helyzete, ami többek között arról nevezetes, hogy minden idők legdrágább repülőgép-hordozója, ezzel együtt pedig értelemszerűen a legtöbbe került hadihajó is. A sok csúszás ellenére azonban talán végre „révbe ér”…

A USS Gerald R. Ford 2013-ban | Forrás: US Navy ,

Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete a napokban adta hírül, hogy a CVN-78 tengeri tesztjei várhatóan 2017 márciusában elkezdődnek. A US Navy szóvivője kedden úgy nyilatkozott: a hajó 99%-ban készen van, és a korábban nyilvánosságra került problémák megoldásában is „jelentős előrelépések” történtek. Ez pedig lehetővé teszi az első komolyabb próbaút megkezdését. Utóbbit egyébként többször el kellett halasztani, legutóbb 2016 nyarán, amikor a meghajtással akadtak gondok.

Az új generációs szuperhordozó, amely a Ford-osztály első, névadó egysége, eddig több mint 12 milliárd dollárba került, a végső költség pedig még ennél is több lesz. A tervek szerint az egység 2021-ben kellene, hogy bevethetővé váljon, ám ez valószínűleg nem fog teljesülni: az Egyesült Államok 38. elnökéről elnevezett hajó optimista becslések szerint is csak 2023 körül kezdheti meg karrierjét.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Elindult első küldetésére a USS Ford

Elindult első küldetésére a USS Ford

HTKA Hírhalom 2019. 9. hét

HTKA Hírhalom 2019. 9. hét

HTKA Hírhalom 2019. 4. hét

HTKA Hírhalom 2019. 4. hét

HTKA Hírhalom 2018. 40. hét

HTKA Hírhalom 2018. 40. hét