|

Behavazott hordozók

Norfolk, 2017 január: hólepel alatt USS George Washington (CVN 73) repülőgép-hordozó fedélzete. U.S. Navy photo by Chief Mass Communication Specialist Mary Popejoy,

Az elmúlt napokban a rekord hidegekkel szemben a hó nagyobbrészt elkerülte kis hazánkat – nem úgy az Atlanti-óceán másik partján fellelhető Norfolkot és a U.S. Navy ott állomásozó hadihajóit: az Egyesült Államok haditengerészetének repülő- és helikopter-hordozóinak keleti parti főhadiszállásaként funkcionáló virginiai kikötővárosnak jutott némi hó a napokban.

Most épp a USS Bataan (LHD 5) helikopter-hordozón sem kell figyelni a hajtóművekre és a rotorlapátokra. U.S. Navy photo by Chief Petty Officer Anastasia McCarroll,

A január 7-i időjárás a USS George Washingtonnal a középpontban. U.S. Navy photo by Chief Mass Communication Specialist Mary Popejoy,

Hó és jég természetesen nem csak kikötői tartózkodás alatt tud összegyűlni repfedélzettel rendelkező hajókon, időnként megesik, hogy partközelben tartózkodás alatt is adódik hóeltakarítási munka a legénységnek.

Ellátóhajóhoz zárkózik fel a USS Harry S. Truman (CVN 75) az Atlanti-óceánon 2007 februárjában. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Mari Matsumoto,

Érthető okokból egyáltalán nem bevett szokás behavazott fedélzeten landolni – ugyanakkor ezen Intruder pilótája 1987 januárjában erre kényszerült egy hóvihart követően. U.S. Navy,

1950 szokatlanul kemény tele például problémákat okozott a koreai háborúban. A fotón a USS Philippine Sea (CV 47) repülőgép hordozó. U.S. Navy Photograph,

A hó és jég okozta problémák kitartottak 1951 elején is. Ezen a fotón a USS Valley Forge. U.S. Navy Photograph,

 

Fórum hozzászólások

  • papajoe

    Miután a tengeren nincs tereptárgy a radarok pedig vagy 10-30 méter magasan vannak a hajókon így csak egy bizonyos távolságig tud a rakéta radar alatt repülni.És akkor még nem is beszéltünk az AWACS gépekről amik a valódi problémát jelentik,ha ezek nem lennének akkor nagyságrendekkel könnyebb lenen megtámadni egy köteléket(vagy nagyságrendekkel nehezebb lenen védekeznie a köteléknek ez nézőpont kérdése)mert nagyon kevés idő állna rendelkezésre a védekezésre.
  • Vagyis az AWACS az első számú célpontg,utána a hordozó körül lévő légvédelmi rombolók,és akkor már hozzá is lehet férni a hordozóhoz?
    Az AWACS-ot mi védi?
    Gondolom a hordozón lévő repcsik csak ujjgyakorlat a mackó légvédelmének.
  • "Gondolom a hordozón lévő repcsik csak ujjgyakorlat a mackó légvédelmének. "

    Nagyon nem. Nagyjabol eselytelen a repcsikkel szemben egyedul.
  • papajoe

    Az AWACS ha lehet még nehezebb célpont mint a hordozó mert azt csak a levegőből lehet támadni.Az AWACS-nak nem kell túlságosan eltávolodnia a hordozó csoporttól(azaz bennmarad a hajók légvédelmének zónájában)és a hajókon kívül védik még repülők is.
    Összességében aki képes leszedni egy E-3-at az képes elpusztítani egy hordozót is és akkor már nem az E-3-al fog foglalkozni.

    Egy primitív egyszerű matek:ha 50 darab MIG-29 K/KUB kell ahhoz,hogy leszedj egy E-3-at akkor az azt jelenti,hogy ennyi géppel képes vagy áttörni a vadászokon és a hajók légvédelmén is de ha már ezt meg tudod tenni akkor nem az E-3-at fogod támadni hanem a hordozót.
  • Mintha lenne olyan hajó elleni rakétájuk az Oroszoknak,ami a radar alatt megy,5 m körül?
    Nem tudsz radar alatt menni. Olyan terepen, mint a tengerfelszín zonnal kiszúrnak, ha előbukkansz a horizont mögül. Az AWACS meg ráadásul felülről figyel, mint Isten szeme...

    Mi a helyzet a torpedók ellen?
    Zizisebb, de azok ellen is vannak lehetőségek.

    Vagyis az AWACS az első számú célpontg,utána a hordozó körül lévő légvédelmi rombolók,és akkor már hozzá is lehet férni a hordozóhoz?
    Apró hiba, hogy semmiféle eszköze nincs az orosznak támadni azt, ha nem arról van szó, hogy valamiért a jenki hordozócsoport szívességből parközelbe megy. A klasszikus GIUK szorost védi a NATO felállásban semmiféle szovjet/orosz vadász nemigen repült el volna odáig nagyon talán legfeljebb a Tu-128, amit viszont röhögve cincáltak volna szét az F-14-esek. A MiG-31 esetleg mér lerepült volna egy szintig, de annak sem végtlen a hatótávolsága és nem erre pazarolták volna a no. 1 PVO gépet, mert alapvetően másra szánték.

    Az AWACS-ot mi védi?
    Szükséges esetén 2-4 gépes HAVCAP őrjárat.

    Gondolom a hordozón lévő repcsik csak ujjgyakorlat a mackó légvédelmének
    Most akkor ezt milyen helyzetben értelmezzük? A légvédelemnek megvannak a maga korlátai. Az agyonajánrozott, de valóban brutális Sz-300 PVO rendszernek is van korlátja. 105 fokos tűzíven tud dolgozni. Hiába lövi le ezen irányon belül akár a bejövő ARM-ot is, a tűzíven kívül oldalszirmokon úgyanúgy becsókolhat bármi.

    A csapatlégvédelemnél Sz-300V-ből nem túl sok van, a többi radaros csapatlégvédelmi SAM rendszer HMZ-jén kívül meg ma már elég sok mindennel lehet operálni.

    A csapatlégvédelem és honi légvédelmi egységeket amúgy se vegyük egy kalap alá. Erről majd a köv. kiadású HT összefoglaló úgy 100+ oldalon regél majd.
  • Szerintem a legnagyobb veszélyt egy ilyen hordozóra még mindig egy modern D/H+E tengeralattjáró jelenti. Ha megfelelő a hírszerzés és tudják, hogy nagyjából merre megy a hordozócsoport, akkor egy ilyen tengó képes lehet őket bevárni anélkül, hogy észre vennék.

    Viszont azt nem tudom, hogy az USA hajók milyen torpedóvédelmi rendszerrel rendelkeznek.
    Mert az oroszoknak van "hard kill" torpedóvédelmi rendszerük, és ha jól emlékszem az izraelieknek is van valami hasonló.
    Meglepne ha az USA hajóinak nem lenne.
  • Video of F/A-18 Super Hornet carrier variant aircraft during flight operations aboard USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69) as seen from the Bubble and the control tower. The Integrated Catapult Control System (ICCS), or “The Bubble,” is a station located in carrier flight deck. It combines current remote stations to provide intercommunication during each aircraft launch.
  • Norfolk hadikikötő négy Nimitz osztályú: Dwight D. Eisenhower (CVN-69), George H.W.Bush (CVN-77), Abraham Lincoln (CVN-72), Harry S. Truman (CVN-75) és az Enterprise (CVN-65) hordozó.
    [​IMG]
  • Video shows US Navy Aircraft Carrier Strike Group In Action In The Pacific Ocean. The Carl Vinson Carrier Strike Group conducts a simulated strait transit The aircraft carrier USS Carl Vinson (CVN 70) is underway conducting a composite training unit exercise (COMPTUEX) in the Pacific Ocean.

Ugrás a fórum topichoz