|

Hercules-nagyjavítás önerőből

Az argentin állami repülőgépgyár, a FAdeA (Fábrica Argentina de Aviones SA) befejezte az első C-130 Hercules nagyjavítását és modernizációját.

A #TC-61 oldalszámú Hercules 10 hónappal ezelőtt érkezett a FAdeA córdobai üzemébe, ahol 150 mérnök és technikus dolgozott az újjászületésen. A munka során lecserélték a kommunikációs és navigációs rendszereket, módosítottak a kábelezésen valamint kicserélték a légkondicionáló rendszert és a segédhajtóművet is. A felújításnak köszönhetően a gépek további 20 évig repülhetnek.

Forrás: FAdeA ,

Az Argentin Légierő 5 gép nagyjavítását rendelte meg, az első példány még tavaly áprilisban az L3 műhelyében készült az Egyesült Államokban, ahol az integrációs munkákat is végrehajtották. A második példány elkészülésénél csak asszisztáltak, valamint a dél-amerikai munkaerő oktatásában vettek részt. A munkát egyébként eredetileg 18 hónapra tervezték, de jelentősen rövidebb idő alatt a végére értek. A maradék három példány nagyjavítását és átalakítását 2019-ig kell elvégeznie az argentin cégnek.

Fórum hozzászólások

  • Csak az arányok kedvéért...
    Az ajánlat tárgya a Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) DIRCM önvédelmi rendszer.
    Legutóbb ilyet Indiának adtak el 2 db-ot (+tartalék) (az elnöki B777-es gépekre) $190 millióért => $95 milli / db
    Ebből a rendszerből 5 db (+ tartalék) szerepel a Kiwik ajánlatában = $475 millió
    emel
    Semmi légitankoló-rendszer, a gép nem légitankolható, és más gépek (pl. helikopterek) részére sem képes légitankolást adni!
    Ez elég messze áll a valóságtól...
    - A C-130-kat alapból után lehet tölteni merev csöves rendszerrel.

    Extra felszerelésként lehet kérni hozzá hajlékony csöves rendszerű utántöltő csövet is.
    [​IMG]
    Erre a Kiwiknek nyilvánvalóan nincs szükségük mert nekik ugyebár nincs dedikált utántöltő gépük, viszont mind az Ausztráloknak, mind az USA-nak vannak merev csöves rendszerű utántöltőik amikből képes fogadni üzemanyagot

    - A saját belső üza készlet (+szárny alatti póttartályok) erejéig minden C-130-képes más gépeket utántölteni. A szárnyon lévő külső felfüggesztési pont minden gépen "nedves". Arra lehet akasztani az utántöltő konténert. A KC-130-ban annyi a plusz hogy a tehertérbe nagyméretű extra tartályokat lehet beszerelni és be van építve az ehhez szükséges extra csövezés.
    [​IMG]
  • rudi
    Az ajánlat tárgya a Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) DIRCM önvédelmi rendszer.
    Az a gond, hogy a KC-390-es alapból adja a gépekhez a - ha jól tudom - J-MUSIC rendszert.
    (Az A400M árában is benne van tudtommal. Más kérdés, hogy az integráció még nem történt meg, de ezért fizeti is a kötbért az Airbus)
    /Ennek némileg ellent mond ez a sajtóközlemény, de szerintem csak technikailag jelenik meg külön. Ha mégis külön kell megvenni, akkor sem 95M/gép, hanem 10!/
    Ez az amerikaiak marhasága, hogy 1-1 ilyen Approval Formba tulajdonképpen csak a pilótaüléseket nem rakja bele külön tételként.
  • pöcshuszár
    Ez az amerikaiak marhasága, hogy 1-1 ilyen Approval Formba tulajdonképpen csak a pilótaüléseket nem rakja bele külön tételként
    Ki is fogynánk a fórumon a témából, ha ilyen részletes leírást kaptunk volna a H145 vásárláskor. Nem lenne mit találgatni, hogy hány gép lesz milyen konfigurációban. :cool:
  • shornet24
    Az angol c-130j sokkal olcsóbbak
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.

    Atyaég,iszonyatos árak! Csak úgy megkérdezem, hogy nem lenne nekünk elég 3 db C27-es? Jó, tudom, hogy annak idején szó volt arról, olyan gépeket szerzünk be, amelyek például egyhuzamban elrepülnek Afganisztánig, meg a légi utántöltés. Ha jól tudom, egy pöpecül felszerelt C27-es 80 millából kijönne. Szó volt róla, hogy a németekkel az A400-asok flottájába beszállnánk a közös üzemeltetésbe. Esetleg majd később vehetnénk valami nagyobb gépet, amikor már kiforrott. ( KC 390-es vagy A400, tudom az utóbbi túl nagy. Vagy esetleg 1 vagy 2 C27-es addig.
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
    Hát a franciák nem sok mindent kérhettek. De így legalább tudhatjuk, hogy 4 db esetén 1 Herky alapára nem lehet több 110 millánál...
  • formosa1
    Hát a franciák nem sok mindent kérhettek. De így legalább tudhatjuk, hogy 4 db esetén 1 Herky alapára nem lehet több 110 millánál...
    A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
    "..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
    Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
    = $88.75 millió / db
  • rudi
    A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
    "..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
    Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
    = $88.75 millió / db
    Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni... :)
  • formosa1
    Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni... :)
    :D:D:D:D:D:D:D
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
    A franciáknál már rendszeresítve volt a típus korábban (14 db C-130H).
  • K.Atti63
    Atyaég,iszonyatos árak! Csak úgy megkérdezem, hogy nem lenne nekünk elég 3 db C27-es? Jó, tudom, hogy annak idején szó volt arról, olyan gépeket szerzünk be, amelyek például egyhuzamban elrepülnek Afganisztánig, meg a légi utántöltés. Ha jól tudom, egy pöpecül felszerelt C27-es 80 millából kijönne. Szó volt róla, hogy a németekkel az A400-asok flottájába beszállnánk a közös üzemeltetésbe. Esetleg majd később vehetnénk valami nagyobb gépet, amikor már kiforrott. ( KC 390-es vagy A400, tudom az utóbbi túl nagy. Vagy esetleg 1 vagy 2 C27-es addig.
    Az a később, az most van.
  • rudi
    A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
    "..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
    Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
    = $88.75 millió / db
    Hat ha max setarepulest terveznek Parizs felett a turistaknak, akkor igen, lehet, hogy annyibol megallna.
    Vagy nem ertesz angolul, vagy direkt kodositesz, komolyan - ezekbol melyiket erzed ugy, hogy felesleges egy katonai szallitgepen?

    Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
    Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Two (2) HF Voice Radios
    Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

    Mert ezzel egyutt bizony $650M a negy gep - konkretan $162,500,000 azaz szazhatvanketmillio-otszazezer amerikai dollar egyetlen francia C-130J ara.
  • kamm
    Hat ha max setarepulest terveznek Parizs felett a turistaknak, akkor igen, lehet, hogy annyibol megallna.
    Vagy nem ertesz angolul, vagy direkt kodositesz, komolyan - ezekbol melyiket erzed ugy, hogy felesleges egy katonai szallitgepen?

    Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
    Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Two (2) HF Voice Radios
    Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
    Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

    Mert ezzel egyutt bizony $650M a negy gep - konkretan $162,500,000 azaz szazhatvanketmillio-otszazezer amerikai dollar egyetlen francia C-130J ara.
    Valamiért a franciák így kérték, a használhatatlannak bizonyult Atlas mellé...! :)
  • formosa1
    Valamiért a franciák így kérték, a használhatatlannak bizonyult Atlas mellé...! :)
    Dol a hulyeseg mar reggel - az Atlas kesett, azert vettek ezeket.
  • kamm
    Dol a hulyeseg mar reggel - az Atlas kesett, azert vettek ezeket.
    Az Atlassal rengeteg fejlesztési probléma volt, + még késett is...! - Ennek következtében még olcsóbb is lett a problémamentes gépeknél...!!! :D :D :D

Ugrás a fórum topichoz