|

Megérkezett honi kikötőjébe a USS Zumwalt

A USS Zumwalt (DDG 1000) honi kikötőjébe tartó első útjának végső szakaszán, díszkísérettel. U.S. Navy Combat Camera photo by Petty Officer 1st Class Ace Rheaume,

Mint azt a múlt héten facebook oldalunkon jeleztük a U.S. Navy csúcskategóriás rombolója, a Zumwalt osztály első példánya, a USS Zumwalt letudta az Egyesült Államok keleti partjától San Diego-ig tartó mintegy 3 hónapos utat. Nem volt éppen problémáktól mentes út, de immáron San Diego hadikikötőjében a hadihajó és a legénysége is talán szusszanhat egyet a Zumwalt flottába integrálásának folytatása előtt.

A panamai kényszerpihenő vége felé, november 30-án. A háttérben a Bridge of the Americas. U.S. Navy photo by Petty Officer 2nd Class Sonja Wickard,

Mint ahogy a Navy által közzétett fotókon is látszik a DDG 1000 a kaliforniai kikötővárosba vezető út végső szakaszára díszkíséretet kapott a USS Independence (LCS 2) és a USS Bunker Hill (CG 52) cirkáló képében.

A USS Zumwalt San Diego közelében |Fotó: US Navy, Petty Officer 1st Class Ace Rheaume U.S. Navy Combat Camera photo by Petty Officer 1st Class Ace Rheaume,

Fórum hozzászólások

  • Uraim ! Arra válaszoljanak hogy hogy lehet hogy nem lehet megoldani 2 feladatot egy platformmal? Ma már a modularitás alap dolog. Nem lehet hogy az alap hajóra az adott feladattól függően szerelnek fel fegyverzetet. Vagy az egyiket légvédelmi, a másikat támogató egyverzettel látják el.
    Persze itt gondolom gond a támogató fegverzet mert az elektromos ágyú nagyon drága, de ma már vannak olcsóbb megoldások is.
  • pitta911
    Uraim ! Arra válaszoljanak hogy hogy lehet hogy nem lehet megoldani 2 feladatot egy platformmal? Ma már a modularitás alap dolog. Nem lehet hogy az alap hajóra az adott feladattól függően szerelnek fel fegyverzetet. Vagy az egyiket légvédelmi, a másikat támogató egyverzettel látják el.
    Persze itt gondolom gond a támogató fegverzet mert az elektromos ágyú nagyon drága, de ma már vannak olcsóbb megoldások is.
    Az úgy olcsó.Sokkal drágább ha két hajót tervezel(ez is volt a terv csak elkaszálták a másik hajóosztályt).
  • pitta911
    Uraim ! Arra válaszoljanak hogy hogy lehet hogy nem lehet megoldani 2 feladatot egy platformmal? Ma már a modularitás alap dolog. Nem lehet hogy az alap hajóra az adott feladattól függően szerelnek fel fegyverzetet. Vagy az egyiket légvédelmi, a másikat támogató egyverzettel látják el.
    Persze itt gondolom gond a támogató fegverzet mert az elektromos ágyú nagyon drága, de ma már vannak olcsóbb megoldások is.
    A kérdést sem értem. Meg lehetne, ha akarnák. De nem úgy tervezték a hajót. Ennyi. Sok feladatot meg lehet oldani egyetlen kisebb hajóval is. A kérdés az, hogy milyen szintű képességet teszel rá.

    A Gorskov fregattot linkelem nem túl rég. linkeltem.
    https://forum.htka.hu/threads/orosz-hadiflotta.1471/page-47#post-622497

    Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy van pl. SAM a hajón, de mit vársz el?

    • Régi egycsatornás Sea Sparrow toronyot?
    • Vagy több célcsatornás rendszer, pl. AEGIS?
    • Vagy több célcsatornás, de kisebb HMZ-z rendszer, mint pl. a Tor-M1?
    • Vagy a kettő között, a Buk-M1 vagy a Stihl-1?
    ASW terén mit akarsz?
    • Helipad?
    • Helipad és hangár?
    • Helipad és hangár és vontatott szonár?
    Akkor a fentiekből összelegózott hajó mit tudjon? Lásd a HT Összefoglaló. Hiába 12 ezer tonnás a Arleigh Burke osztály, mint olyan, ami mindet tudja.
    A Gorkov fregatt all around, csak ott a hangárról mondtak le és közepes hatótávolságú SAM van nagy helyett, de van vontatott szonár.

    A Zumwalt osztály egész egyszerűen szarul van balanszolva és az alapcélja is ökörség az én szememben.
  • molnibalage
    A kérdést sem értem. Meg lehetne, ha akarnák. De nem úgy tervezték a hajót. Ennyi. Sok feladatot meg lehet oldani egyetlen kisebb hajóval is. A kérdés az, hogy milyen szintű képességet teszel rá.

    A Gorskov fregattot linkelem nem túl rég. linkeltem.
    https://forum.htka.hu/threads/orosz-hadiflotta.1471/page-47#post-622497

    Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy van pl. SAM a hajón, de mit vársz el?

    • Régi egycsatornás Sea Sparrow toronyot?
    • Vagy több célcsatornás rendszer, pl. AEGIS?
    • Vagy több célcsatornás, de kisebb HMZ-z rendszer, mint pl. a Tor-M1?
    • Vagy a kettő között, a Buk-M1 vagy a Stihl-1?
    ASW terén mit akarsz?
    • Helipad?
    • Helipad és hangár?
    • Helipad és hangár és vontatott szonár?
    Akkor a fentiekből összelegózott hajó mit tudjon? Lásd a HT Összefoglaló. Hiába 12 ezer tonnás a Arleigh Burke osztály, mint olyan, ami mindet tudja.
    A Gorkov fregatt all around, csak ott a hangárról mondtak le és közepes hatótávolságú SAM van nagy helyett, de van vontatott szonár.

    A Zumwalt osztály egész egyszerűen szarul van balanszolva és az alapcélja is ökörség az én szememben.

    Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az USA-ba is van korrupció nem csak az Oroszoknál :) Bár mostanában nagyon divatos az Oroszokat szídni és lenézni.
    Az Amerikaiak azért igyekeznek foglalkoztatni a gyáraikat. Odafigyelnek hogy mindenkinek jusson megrendelés. Vagy a gyártók fizetnek a megrendelésekért??? :)
  • pitta911
    Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az USA-ba is van korrupció nem csak az Oroszoknál :) Bár mostanában nagyon divatos az Oroszokat szídni és lenézni.
    Az Amerikaiak azért igyekeznek foglalkoztatni a gyáraikat. Odafigyelnek hogy mindenkinek jusson megrendelés. Vagy a gyártók fizetnek a megrendelésekért??? :)
    Nem egészen erről van szó.

    Ha a megrendelő hülyeséget kér, akkor az ipar az szállítja le. Az amerikai ipar is tudna Gorskov szerű XXI. századi OHP osztály kérni. De ha nem ezt kérte a US Navy, akkor nem azt gyártják...
    Ha Indepencede és a másikat kérte a US Navy, akkor azt kapja.

    A US Navy saját maga sorvasztotta el az OHP osztályt is. Az RAN meg Adelaide osztály néven használja azokat korszerűsítve. Van rajta kis VLS, ugyanúgy van ASW képessége.
  • molnibalage
    Nem egészen erről van szó.

    Ha a megrendelő hülyeséget kér, akkor az ipar az szállítja le. Az amerikai ipar is tudna Gorskov szerű XXI. századi OHP osztály kérni. De ha nem ezt kérte a US Navy, akkor nem azt gyártják...
    Ha Indepencede és a másikat kérte a US Navy, akkor azt kapja.

    A US Navy saját maga sorvasztotta el az OHP osztályt is. Az RAN meg Adelaide osztály néven használja azokat korszerűsítve. Van rajta kis VLS, ugyanúgy van ASW képessége.
    Ausztrália is selejtezte már, valahol volt hír hogy tavalyi évben eladták az utolsó kettőt Dél-Amerikába.
  • angelsoul
    Navy may arm new destroyer with conventional missile able to hit anywhere on Earth in an hour

    https://www.foxnews.com/tech/navy-m...sile-able-to-hit-anywhere-on-earth-in-an-hour
    Úgy baromság az ötlet, ahogy van. Ha mindenhova elér a világon egy óra alatt, akkor mi a frásznak tegye hajóra az ember és bonyolítsa az életét? Ez lényegében egy ICBM nuki nélkül. Az egyetlen értelme, hogy még hamarabb odaér. De szerintem maga az alapelv is baromság, elég sokszor kifejtettem, hogy miért.
  • molnibalage
    Úgy baromság az ötlet, ahogy van. Ha mindenhova elér a világon egy óra alatt, akkor mi a frásznak tegye hajóra az ember és bonyolítsa az életét? Ez lényegében egy ICBM nuki nélkül. Az egyetlen értelme, hogy még hamarabb odaér. De szerintem maga az alapelv is baromság, elég sokszor kifejtettem, hogy miért.
    Valamit csak kell nekik kezdeni azokkal a rohadt drága, de majdnem fegyverzet nélküli hajókkal! Karibi körutaztatással az életbe nem jönne vissza az ára ... :D:p
  • emel
    Valamit csak kell nekik kezdeni azokkal a rohadt drága, de majdnem fegyverzet nélküli hajókkal! Karibi körutaztatással az életbe nem jönne vissza az ára ... :D:p
    Tegyenek bele egy rakás VLS-t és csá meg akkor rakéta póthajtásos 155 mm-es lövget és csá.
  • molnibalage
    Tegyenek bele egy rakás VLS-t és csá meg akkor rakéta póthajtásos 155 mm-es lövget és csá.
    Állítólag nagyon sok rendszere nem kompatibilis a többi hajóval így hiába a sok VLS nem tudod integrálni egy hordozócsoportba.
  • aquarell
    Szivesen látnák egy kis filmet, hogyan viselkedik ez a testkialakitâs egy komoly viharban. Csak kivâncsisâgból.
    A makett tesztek számítanak?

  • aquarell
    Szivesen látnák egy kis filmet, hogyan viselkedik ez a testkialakitâs egy komoly viharban. Csak kivâncsisâgból.
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
  • gacsat
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
    Ez erdekes info, nem gondoltam volna, hogy ilyen kompromisszumokat is bevallalnak. Amugy ez miert alakult igy, hogy kisebb celpont legyen, vagy rossz sulyeloszlas agyuk miatt, vagy feszitett tervezesi-, epitesi tempo stb.?
  • gacsat
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
  • molnibalage
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
    Az all or nothing hajókra szokták mondani mert a fedélzeti páncél magasan van ráadásul nehéz is de valóban nem volt rosszabb mint bármelyik korabeli hajónak.
  • yangwenli
    Ez erdekes info, nem gondoltam volna, hogy ilyen kompromisszumokat is bevallalnak. Amugy ez miert alakult igy, hogy kisebb celpont legyen, vagy rossz sulyeloszlas agyuk miatt, vagy feszitett tervezesi-, epitesi tempo stb.?
    Soxor meglepően rossz konstrukciók kerültek hadrendbe. Volt olyan XIX századi páncélos hajó, amelyiknek a fedélzete fél méterrel volt a vízszint felett, holott sorhajónak szánták. A Monitor ugye partvédelmi páncélos volt. Volt amelyik össze-vissza csavarodott, és 130 t merevítést kellett utólag belevarrni. A Nelsont meg építés közben érte a Washingtoni Szerződés, És egyszerűen lehagyták a hátsó lövegtornyot a hajófart meg megrövidítették. Ettől persze úgy elromlott az iránytartása, hogy nem lehetett vele egyenesen menni, se rendesen célozni. A Bismarckot lövető tengernagy így fakadt ki: előbb találnám el, ha hozzávágnám a távcsövemet!
    A páncélosok meg mindig a határon egyensúlyoztak. Mindig túlsúlyosak lettek.
  • gacsat
    Ettől persze úgy elromlott az iránytartása, hogy nem lehetett vele egyenesen menni, se rendesen célozni.
    Forrás...?
    Itt van a Nelsonról egy hosszabb szösszenet. Magyarul.
    http://www.mediafire.com/folder/712jt3pqzu28z/Zoli_Hajoi


    A Bismarckot lövető tengernagy így fakadt ki: előbb találnám el, ha hozzávágnám a távcsövemet!
    Itt simán elferdítettél egy kijelentést. A britek nagy távolságon olyan pontatlanul lőttek és annyira nem akart elsüllyedni a B, hogy ez a teljes RN teljesítményének szólt. Nem Rhodney-nak.

    A páncélosok meg mindig a határon egyensúlyoztak. Mindig túlsúlyosak lettek.
    Ez is egy buta általánosító komment. Akkor hogyan lehetséges, hogy pl. a Biscmark elérte a tervezett sebességet és a Scharhorst meg a világ leggyorsabb csatahajó (szerűsége) volt...? Ok, kb. félúton volt brutálerős csatahajók és a csatacirkálók között. Összevissza hívja mindennek a szakirodalom.
  • molnibalage
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
    A wiki gyenge manöverezökèpességröl ir. A hajótipusnak a wiki szerint ezen túlmenöen egy sor konstrukciós hibâja is volt.
  • aquarell
    A wiki gyenge manöverezökèpességröl ir. A hajótipusnak a wiki szerint ezen túlmenöen egy sor konstrukciós hibâja is volt.
    Minden eszköznek van konstrukciós hibája.
    A világ nem látott még olyat, hogy egy komplex fegyverrendszer hibamentes legyen.

Ugrás a fórum topichoz