|

Először úton az indiai Szuhojok

Az India Légierő 3 darab Szuhoj Szu-30MKI Flanker és 3 darab Dassault Mirage 2000 típusú vadászbombázója egy közúton hajtott végre repülőüzemet. Az Agra-Lucknow gyorsforgalmi út megfelelő szakaszán november 21-én gyakorolták a kitelepített üzemet.

Fórum hozzászólások

  • 80 éves a Szuhoj cég. Vojennaja Prijomka vasárnapi (augusztus 11) adása a két legmodernebb gép -a Szu-35 és Szu-57 fejlesztésének bemutatásával foglalkozik(eddig titkosított volt)

  • Allesmor Obranna
    A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
    Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
    Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.



    A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
    Na jó, de nem ugyan oda hízott a kettő.
    Gondolom én, bár Szuhojon nem dolgoztam, hogy át kéne faragni az új hajtóműhöz, esetleg itt-ott megerősítések, stb. Aztán, ha már, akkor a FADEC-hez is hozzá nyúlhatnának, hogy kapásból lehessen rászúrni az utánégetést.

    molnibalage
    Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

    Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.


    Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

    Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.
    Szvsz. leginkább írják le ezeket a Szuhojokat, és koncentráljanak a MiG-ekre. Több bennük a fantázia.
  • ghostface
    Orosz Szu-35 spanyol F-18-at hesseget el Sergei Soygu gépe közelépből:

    Az első gép,, amely hesseget egy Szu-27P a második már a gép mellett egy Szu-35Sz.
  • Sziasztok!

    Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.
  • Galcom
    Sziasztok!

    Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.


    Szerintem a két kalinyingrádi tengerész Szu-27P félútig kísérte majd a 159.(IAP) vadászrepülő ezred (Beszovec) 56-os oldalszámú Szu-35Sz gépe vette át a kíséretet az orosz légtér közelében.
  • Sziasztok! Néhány érdekes kép:

    A szovjet/orosz 9. Vadászrepülő ezred és jogelődjei hatvan éven keresztül védték az Északi Flotta hajóegységeit, parti bázisait és ipari létesítményeit. Mikor 2009 és 2010 között felszámolásra került az alakulat, a Szu-27, Szu-27P és Szu-27UB repülőgépeinek közel fele északon maradt, jellemzően állapotuk miatt. Az ezred által használt hat Szu-27UB közül csak kettőt repültek el északról. A maradék négy UB, közülük egy 1987-es, a többi 1988 és 1990 közötti gyártású, északon maradt leállítva. Nemrég bontották le ezeket a repülőgépeket.
    [​IMG]



    Más érdekesség is található volt az északon maradt repülőgépek között. Például az 1987. szeptember 09-én a Norvég P-3 Orionnal ütköző alapváltozatú Szu-27-es, ami az incidens idején még vadonatúj repülőgép volt. Az esemény az oldalára festve is megörökítésre került. A repülőgépet húszéves korában, 2006-ban selejtezték, majd 2010 után ő is északon maradt.
    [​IMG]



    Vagy a kék 03-as, érdekes farkasos szimbólummal az oldalán. Az 1987-es gyártmányú alap változatú Szu-27-es szintén északon maradt 2010 után, de szerencsésen túlélte a lángvágót, vélhetően különleges festésének hála.
    [​IMG]
    2017-ben a Északi Flotta Légierejének Múzeumába került, de mire kiállították sajnos a farkast átfestették:
    [​IMG]
    Forrás: https://avp23649.livejournal.com/263090.html



    Az északon maradt, tizenhárom darab 1986 és 1990 közötti gyártású Szu-27-es bontása:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Forrás: Szergej Jumatov képei
  • Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
  • Allesmor Obranna
    Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
    Valószinü kiállítják a MAKSZ-on.
  • Allesmor Obranna
    Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.

    [​IMG]
  • Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
    Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:



    Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
  • Allesmor Obranna
    Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
    Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:



    Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
    Aztakurva.
    Ezt gondolom átlagpilóta nem tudja előadni és erős szélben azért lehetnek gondok a repbiztonsággal is, ha nem engedik még ott sem.
  • Itt se mindig jön ki szabályosra a Kulbit, gyanítom a szél miatt. 7:08-nál. De ugyanúgy a hajtóművek precessziója miatt is.

    Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
    Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
    És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
    Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.

    Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.



    10:48-nál.
    Bizonyára itt is volt szél.
  • koppany
    Roni szoktad követni a politikai változásokat? Mert akkor képben lennél és nem irkálnál ilyeneket.
    Én szerinted az szu-35 nem visszalépés az f-35 helyett? o_O

    weasel007
    Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
    [​IMG]
  • weasel007
    Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
    Már értem, úri huncutságnak tartja a politikai játszmákat. Talán, ha értelmezni is tudná amit olvas, akkor meglenne neki hogy nem vehetnek.
  • koppany
    Talán, ha értelmezni is tudná amit olvas, akkor meglenne neki hogy nem vehetnek.
    Hidd el nem olyan bzitos az hogy a közeljövőben nem kaphatják meg
  • Sziasztok! Érdekesség, annak akit érdekel:

    A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív! Ezek közül egy a légierőnél, a másik a haditengerészetnél szolgál. Utóbbi a 689. Gárda Vadászrepülő Ezred kötelékében repül napjainkban.

    Az alakulat a Hidegháború idején légvédelmi egység volt, 1989-ben vette át az első századnyi Szu-27-es nagyhatótávolságú elfogó vadászrepülőgépeit. A Szovjetunió megszűnése után a Kalinyingrádi terület légvédelmét az orosz Balti Flotta vette át, ami megörökölte a 689. Gárda ezredet is 1994-ben. Innentől a folyamatos leépítés jellemzi az alakulat történetét. 94-ben felszámolták a harmadik repülőszázadát, ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent a repülőidő. 2002-ben repülőteret váltottak, a költözés a tapasztalt pilóták elvesztésével is járt. 2009-re a papíron sem nagy harcértékű alakulat egy századosra csökkent, az egység mélypontra került.

    A változás szele 2014-ben jött el, amikor öt újonc pilóta érkezett a századhoz, ahol ekkor már csak mindössze négy együléses Szu-27-es és egy kétüléses UB repült. A század ezekkel adott készültséget és állt szemben a NATO megerősített Balti térségbe telepített készenléti vadászaival, a Krím megszállása után. A NATO bővítésre válaszul, nyolc ipari nagyjavításon átesett Szu-27P vadászrepülőgép került 2015 után a századhoz, majd még három repülőgép más nyugati alakulattól.

    A NATO balti légvédelmi erői és ezen belül a magyar Gripenek ezekkel a vadászrepülőgépekkel találkoznak napjainkban a Balti-tenger felett. A tavaly óta papíron újra ezred szervezetű 689. Gárda alakulat alapváltozatú Szu-27-esei napjainkban: (Tíz egy és kettő kétüléses Szu-27-es)



    Piros 03 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 14 Szu-27 alap változat
    [​IMG]


    Piros 90 Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 91 és 92
    Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 93
    Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 95 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 96 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 97 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 98 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 101 és 103 kétülésesek
    [​IMG]
  • therob
    Ritka a három szám orosz gépeken. Tudni valamit miért alakult így ezen a két UB-n?
    Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.

Ugrás a fórum topichoz