|

Átvette első A400M teherszállítóját a Spanyol Légierő

Furcsán hathat, de igaz: bár az Airbus A400M teherszállító repülőgép végszerelő üzeme Sevillában található, és a berepülési program jelentős része is Spanyolországban zajlik, a Spanyol Légierő csak a napokban vehette át az első saját példányát a típusból. Az MSN44 jelzésű Atlas november 17-én, egy kisebb ünnepség keretében került hivatalosan is állományba, amivel Spanyolország a hatodik olyan nemzetté vált, ami A400M-et tudhat fegyveres erőinek sorában.

Az EC-400 oldalszámú teherszállító idén nyáron gördült le a végszerelő sorról. Bár az eredeti tervek szerint már július közepén sort kellett volna keríteni rá, végül csak szeptember 5-én tudott bemutatkozni a levegőben, egy 3 óra 45 perces repülés keretében. Ezt még számos felszállás követte, illeszkedve az ilyenkor szokásos eljáráshoz. Az MSN44-est nem sokkal az átadás után átrepülték Zaragozába, ami a spanyol A400M-ek támaszpontja lesz. A város repülőterén állomásozik egyébként az ország szállítóerőinek komoly hányada: jelenleg C295, CN235 és C212 típusok hajtóműveitől hangos a táj arrafelé.

Az első spanyol A400M szeptember 5-i szűzfelszállása |Fotó: Airbus Defense and Space

Az első spanyol A400M szeptember 5-i szűzfelszállása |Fotó: Airbus Defense and Space ,

Az átadási ünnepség keretében Fernando Alonso, az Airbus Defense and Space katonai repülőgépekért felelős részlegének vezetője elmondta: minden A400M átadása fontos számukra, ám az első spanyol gép mégis egy kicsivel többet jelent a sevillai gyár dolgozói számára. Különösen büszkék rá, hogy hazájuk légiereje számára is leszállíthatták az első Atlast, amit fontos mérföldkőként értékelnek a hosszú évek óta tartó munkafolyamatban. Sevillában egyébként 1100 fő dolgozik az Airbusnak, Spanyolország más részein pedig további 500.

A szép szavak mögött persze fontos a realitásról is beszélni: a Spanyol Légierő igencsak késve vehette át első gépét, amire pedig már nagy szükségük van. Jelenleg a Lockheed Martin C-130H jelenti a spanyol szállítókapacitás gerincét: a 7 példányt további öt, légi-utántöltésre is képes KC-130H egészíti ki. Ezeket minden tekintetben képes lesz leváltani az A400M, amiből viszont első körben csak 14-et fognak átvenni az eredetileg tervezett 27 helyett. Ennek oka, hogy a fejlesztési költség közel 2 milliárd euróval lett több a tervezettnél, így a fennmaradó 13 darabot csak akkor rendelik meg, ha időközben lesz rá keret a költségvetésben. A spanyol A400M flotta a tervek szerint 2022-re válik teljessé, ezután kerülhet sor a Herculesek nyugdíjba küldésére.

Fórum hozzászólások

  • pöcshuszár
    A járőrözési idő irreleváns Magyarország felett.
    ezt molni meg ne hallja .... unom már ezt a vitát olvasni
    pöcshuszár
    Ugye azt érzed, hogy egy AC-130-at a maga 105mm-esével elég vicces ezzel a Szu-80PT-vel egy lapon említeni...o_O:D
    Akkor mégegyszer gondold végig!
    A H225M nagyjából mindent meg tud csinálni, amire ez képes. És még többet is. A járőrözési idő irreleváns Magyarország felett.
    Ha kell ballisztikus, vagy rakéta fegyvereket hordoz, csapatot szállít 28 főig, és azokat tetszőleges helyen kirakja. Függőlegesen fel és leszáll. Függesztve 6t szállít bárhonnan bárhova. 857km a hatótávolsága!!! Azaz Szolnokról gyakorlatilag a Kárpát-medence teljes területét lefedi.
    Felderítésre meg a drón olcsóbb és hatékonyabb, és még a pilóta élete sincs veszélyben.
    A H225M-ből lesz nekünk 16!
    Tudom! De akkor is jó lenne egy ilyen nekünk!;)
    Celebra
    Azt hiszem nem kezeled helyén a légi járőr jelentőségét,sem itt,sem honi légvédelmi szerepben.
    És nem a H225M helyett,hanem mellet.Más szerepkör.
    H225M-et mind támadó helikopter,nem venném komolyan.
    AC130 nem a mi kategóriánk,és nem is ugyanaz a szerepköre.
    fogjátok már fel hogy a 225-ös szállítóheli!!!!!!! az ég szerelmére , és csak 16 fog érkezni , már a támadóheli és a h225m együtt említése is akkora hülyeség mint az AC-t egylapon említeni a Szu80-nal , nem értem mi a halálnak akárjátok/akarják itt egyesek a 225-ösöket támogatónak felfegyverezni olyan dolgokkal hogy eszméletlen... , arra inkább a kis fürge és gyors h145m-et sokkal jobban eltudnám képzelni ATGM-el meg egy minigunnal a fedélzeten , agymenések ...
    a két gépről meg csak annyit hogy tény ami tény tényleg kellene egy könnyű szállító STOL futárgép de azért ilyen területekre elkanyarodni szerencsétlen A400-as topikjában :D , a fejlesztős topicban ezt szívesebben látnám ám ,
  • fedett_mókus
    ezt molni meg ne hallja .... unom már ezt a vitát olvasni
    Sajnálatos azért az, hogy valaki képes ilyen hülyeséget leírni...

    OFF
    Egyébként egyre ritkábban nézek fel egyes topikokba és úgy a HTKA-ra is. Kevesebb szabadidőm van most, ami van az a cikkírásra kéne fordítani. Olyan sokat vállaltam előre, hogy fájdalmas, hogy nem haladok vele.

    Lassan ott tartok, hogy odaadnám a Gripen FAQ és Honvédelem írást, hogy pár ember bővítse fel az utóbbi 1,5 év eseményeivel + a Gripen lízing költség részt kell korrigálni benne. Csak nem csináltam még ilyet soha és az, akikre tényleg rá merném bízni azok sem dúskálnak a szabadidőben... Az UAV vs AAA cikk egyes kitekintő és extra részeit emiatt (is) kukázom. Anélkül is elég terjedelmes lesz...

    ON
  • molnibalage
    OFF
    Egyébként egyre ritkábban nézek fel egyes topikokba és úgy a HTKA-ra is. Kevesebb szabadidőm van most, ami van az a cikkírásra kéne fordítani. Olyan sokat vállaltam előre, hogy fájdalmas, hogy nem haladok vele.

    Lassan ott tartok, hogy odaadnám a Gripen FAQ és Honvédelem írást, hogy pár ember bővítse fel az utóbbi 1,5 év eseményeivel + a Gripen lízing költség részt kell korrigálni benne. Csak nem csináltam még ilyet soha és az, akikre tényleg rá merném bízni azok sem dúskálnak a szabadidőben... Az UAV vs AAA cikk egyes kitekintő és extra részeit emiatt (is) kukázom. Anélkül is elég terjedelmes lesz...

    ON
    kitartás molni kitartás!
    molnibalage
    Sajnálatos azért az, hogy valaki képes ilyen hülyeséget leírni...
    OFF
    nézd , én sem értettem anno hogy miért is van ez , mert abszolute nem ezt tanultam , nem ebben nőttem fel , más gyakorlatot tanultam , elmagyaráztad megértettem , probléma az ha az ember nem nyitott erre szerintem , de mindegy hagyjuk is :D
    ON
  • fedett_mókus
    fogjátok már fel hogy a 225-ös szállítóheli!!!!!!! az ég szerelmére , és csak 16 fog érkezni , már a támadóheli és a h225m együtt említése is akkora hülyeség mint az AC-t egylapon említeni a Szu80-nal , nem értem mi a halálnak akárjátok/akarják itt egyesek a 225-ösöket támogatónak felfegyverezni olyan dolgokkal hogy eszméletlen... , arra inkább a kis fürge és gyors h145m-et sokkal jobban eltudnám képzelni ATGM-el meg egy minigunnal a fedélzeten , agymenések ...
    a két gépről meg csak annyit hogy tény ami tény tényleg kellene egy könnyű szállító STOL futárgép de azért ilyen területekre elkanyarodni szerencsétlen A400-as topikjában :D , a fejlesztős topicban ezt szívesebben látnám ám ,
    Ennek ellenere honvedsegi reszrol tobbszor elhangzott, hogy nem a kis gepet akarjak ATGM-mel felfegyverezni... lehet hogy aki a "kotelezo szoveget" irta felreertett valamit. De fel evente mast-mast nyilatkoznak minden temaban, igy nem kell ezen fennakadni. Majd ha itt lesznek, meglatjuk. Latod, mar a mindenttudok sem mernek semmit mondani, mert tudjak hogy minden valtozik/valtozhat. De ez mar tenyleg nagyon off itt az A400M topikban.
  • borisz
    Építik vagy bontják?
    svajcibeka
    Lehet mindkettő.
    Ez a belgák első gépe lesz. De majd csak 2020-ban lesz átadva. Ez egy nagyjából szerkezetkész állapot.
  • Hol marad a mi kedvenc A400 propagandistánk?

    Itt a nagy pillanat !
    [​IMG]

    Egyenlőre még csak száraz kapcsolat volt, de azt ígérik év végére lesz áttöltés is.
    Ha jól haladnak 2021-re lesz meg a certificate (jobb később mint soha)

    Arról egyenlőre nem szólnak a hírek hogy végül is milyen változtatásokat eszközöltek.
    Arról volt szó hogy hosszabb és vékonyabb csövet fejlesztenek ki, ami miatt kisebb lesz az áttöltési sebesség és új pod is kell.
    Így ránézésre mintha tényleg hosszabb lenne a cső és mintha a kosár is nagyobb lenne a korábbinál...
  • rudi
    Hol marad a mi kedvenc A400 propagandistánk?

    Itt a nagy pillanat !
    [​IMG]

    Egyenlőre még csak száraz kapcsolat volt, de azt ígérik év végére lesz áttöltés is.
    Ha jól haladnak 2021-re lesz meg a certificate (jobb később mint soha)

    Arról egyenlőre nem szólnak a hírek hogy végül is milyen változtatásokat eszközöltek.
    Arról volt szó hogy hosszabb és vékonyabb csövet fejlesztenek ki, ami miatt kisebb lesz az áttöltési sebesség és új pod is kell.
    Így ránézésre mintha tényleg hosszabb lenne a cső és mintha a kosár is nagyobb lenne a korábbinál...
    LINK. :oops:
  • További részletek és képek…
    Nagy az öröm az Airbus háza táján…
    Szept 24.-én Franciaországban hajtották végre az első sikeres összekapcsolásokat (az év elején csak a proximity - közelségi - próbák zajlottak)
    Egész pontosan 51 száraz kapcsolódásra került sor 1000 és 10000 láb között 105 csomós sebességnél H225M és az új H160-as helikopterekkel
    [​IMG]
    [​IMG]
    (minden további Airbus propagandát most már én is csak fizettség ellenében tolok…;))
  • "The Airbus A400M new generation airlifter has completed the certification flight test for the simultaneous dispatch of 80 (40+40) equipped paratroopers from both side doors on a single pass. Tests were performed in coordination with the French Armament General Directorate (DGA) together with French and Belgian Armed Forces.

    These major milestones conclude the certification test phase of the paratroop dispatch capability of the A400M, pending on the completion of certification activities in the first half of 2020, and paving the way for the simultaneous deployment of up to 116 paratroopers and the certification for mixed operations."

    https://www.airbus.com/newsroom/pre...pletes-paratrooper-simultaneous-dispatch.html

    [​IMG]
  • Terminator
    "The Airbus A400M new generation airlifter has completed the certification flight test for the simultaneous dispatch of 80 (40+40) equipped paratroopers from both side doors on a single pass. Tests were performed in coordination with the French Armament General Directorate (DGA) together with French and Belgian Armed Forces.

    These major milestones conclude the certification test phase of the paratroop dispatch capability of the A400M, pending on the completion of certification activities in the first half of 2020, and paving the way for the simultaneous deployment of up to 116 paratroopers and the certification for mixed operations."

    https://www.airbus.com/newsroom/pre...pletes-paratrooper-simultaneous-dispatch.html

    [​IMG]
    Akkor szerintem ez már hónapokon belül meglesz. Ha jól emlékszem az egyoldalas szám már megvolt. Azaz a kétoldalas 116-os már inkább csak formaság.
  • T.Tom
    Általában egy nappal Erdogan érkezése előtt hozza a kocsit és egyéb felszerelést, úgyhogy várhatóan menni is a látogatás után fog.
    Csak jelzem ;)

Ugrás a fórum topichoz