|

A400M tankolt A400M-ből

Az Airbus Defense & Space a napokban sikeresen demonstrálta az A400M Atlas azon képességét, mellyel hasonló méretű gépet, konkrétan egy másik A400M-et tud üzemanyaggal ellátni. A Sevilla környékén végrehajtott 2 tesztrepülés alatt a műveletben részt vevő 2 A400M több mint 50 alkalommal kapcsolódott össze – egyenesvonalú repülés és forduló manőver közben is. Mindehhez persze nem a elhelyezhető podok, hanem a törzsön kialakított csatlakozási pont került használatra.

A400M tanker ad át üzemaynagot egy másik A400M-nek enyhe forduló manőver közben

Az európai típus gyárilag elő van készítve ezen feladatra, a tankerré alakítása gyorsan, a tanker kit beszerelésével megvalósítható. A tanker Atlas alapesetben 63 500 liter üzemanyagot tud magával vinni, ám ezen mennyiség némiképp növelhető a raktérben elhelyezhető, egyenként 7 200 literes kapacitású üzemanyagtartályokkal. Ebből kettőt lehet a gépen elhelyezni.

Az A400M tanker képességeit először 2014. augusztusának végén demonstrálták – az Atlas partnere akkor az F/A-18 Hornet volt.

Fórum hozzászólások

  • Nem tudom eldönteni melyik a nagyobb troll...[/QUOTE]

    Viszont az biztosan tudjuk, ki a legfogalmatlanabb a temaban. ..
  • kamm
    Nem tudom eldönteni melyik a nagyobb troll...
    Viszont az biztosan tudjuk, ki a legfogalmatlanabb a temaban. ..[/QUOTE]
    meg azt is kinek van a legnagyobb arca a semmire....
  • fedett_mókus
    Viszont az biztosan tudjuk, ki a legfogalmatlanabb a temaban. ..
    meg azt is kinek van a legnagyobb arca a semmire....[/QUOTE]

    Hat az biztos. Meg egy gondolatmenet kovetni is komoly kihivas itt tobbeknek... :D
  • kamm
    Fejbol irtam, amugy kizart, hogy japan gepet vennenk amibol - megneztem - hetes darab letezik. Lenyeget tekintve ugyanaz.
    Szerintem is kizárt. Csak épp nem a teherbírása miatt.


    kamm
    Fogalmam sincs, ez most honnan jon...? Szo nem volt harckocsikrol, viszont IFV-rol, 9x9-asokrol igen.
    Hát úgy, hogy mindig lehet találni olyan igényt, amire pont csak az eggyel nagyobb típus felel meg. Ha már láncos IFV-t akarsz légiszállítani saját géppel, akkor tankot, önjáró löveget miért nem? Ez így szerintem csúnya kirekesztő hátrányos megkülönböztetés. Hiszen azoknak is jár a légiszállítás, mert nehogy már közúton, vasúton kelljen zötykölődniük, amíg az uncsitesó vígan röpköd. o_O


    molnibalage
    Kitől? Nincs gyártásban, akinek van, az meg nem adja el. Vagy az irónia ON tábla nem volt kint?
    Én kitettem a szmájlit. ;) Fishbed pedig arra reagált.
  • Azért látom, ment itt az elmúlt 2 hétben az egymás mellett való elbeszélgetés! Meg az egymás idegesítése, beszólogatások. :hadonaszos::p
    Találtam egy elég komolyan összeszedett anyagot az A400M-ről. Érdemes az összeset végigolvasni. (Part 1-5). Hosszú, de eléggé végigvesz mindent.
    Ez nem csak általánosan vesézi ki a típust, a koncepciót, hanem kimondottan az angolok szempontjából a szállítható járműveket, továbbá a későbbi fejlesztési irányokat.
    Ezek figyelembevételével szerintem elmondható, hogy ez az európai országok igényeire lett kialakítva. És nem csak fejlesztő országokéra!
    Minden olyan ország profitálhat belőle, aki missziókban vesz részt.
    Az a baj ezzel az A400M-mel, hogy túlzottan beleillik a jelenleg kialakított koncepcióba.
    Látszik, hogy EU irányú fejlesztéseket hajtanak végre haditechnika területén, és ezért érdemes rendszerbe gondolkodni!
    Nem nagyon tudnék olyan EU-ban gyártott láncos, vagy kerekes IFV-t mondani, amit ne tudna elvinni missziós területre. Ugyebár a Pumára méretezték.
    Persze mindjárt jönnek a, "és mi van a kiegészítő páncélzattal" érvek, de azért lássuk be aki nem akar megérteni valamit, az nem is fogja.
    A HM 1-1 ilyen misszióban nem vezetőként fog részt venni. Nem mi fogunk gyorsreagálásban elsőként páncélozott járművet kivinni 2 napja biztosított előretolt bázisra. Tehát van idő megoldani a technikai eszközök ingajáratban való kijuttatását, viszont egy 35+ tonnás géppel gyakorlatilag a missziós technika 90%-át ki tudjuk juttatni.
    Ne legyenek kétségeink! Leo 2 sosem fog misszióba menni, de még a Pumákra sem esküdnék, (ha van erre megfelelő gépünk, ha nincs)!
    Hja és felesleges még zászlóalj szintű missziós egységekben is gondolkodni. Olyanban max. a lengyelek agyalhatnak...
    A fent említett IFV-ken túl viszont teljesen véletlenül képes elvinni a H225-öt. Gyakorlatilag a raktér magassága erre van kitalálva.
    És nem mellesleg ezeket utántölteni is tudja. (Tudtommal megoldódott a turbulencia probléma).
    Az áráról és a fenntartásáról teljesen feleslegesen vitatkozunk, mivel nem ismerjük a rendelkezésre álló pénzügyi ajánlatokat.
    Az biztos, hogy árban a C130J-30-hoz kell hasonlítani, habár a képességei messze meghaladják azt.
    Nálunk és az európai országoknál nagyon fontos lehet, hogy tulajdonképpen 1 általános feladatú típussal (és nálunk a nagyon kicsi 3 db-os mennyiséggel) meg tudunk felelni az összes felmerülő feladatra.
    Nálunk szerintem kizárólag szállítási, tanker, és ejtőernyős kiképzési feladatai lennének! (esetleg a későbbiekben egy erre irányuló fejlesztés után tűzoltó feladatokat kaphat)
    A nagy felhasználóknál ez kiegészülhet tengeri kutató-mentő, tengeri felderítő, légideszant, és EW feladatokkal is. Ezen felül látszik, hogy a privát szektor is érdeklődik a gép iránt. Indonéziából jeleztek 2 gépes vételi szándékot, kimondottan civil felhasználásra.
  • pöcshuszár
    Azért látom, ment itt az elmúlt 2 hétben az egymás mellett való elbeszélgetés! Meg az egymás idegesítése, beszólogatások. :hadonaszos::p
    Találtam egy elég komolyan összeszedett anyagot az A400M-ről. ...
    Jó link, köszi!
    "Ne legyenek kétségeink! Leo 2 sosem fog misszióba menni, de még a Pumákra sem esküdnék, (ha van erre megfelelő gépünk, ha nincs)!"
    Teljesen igazad van. Sajnos.
    Szerintem ezek a missziók pont jók lennének arra, hogy mindent ki lehessen próbálni ténylegesen. Én sosem értettem a víztisztítósdit, meg az orvoscsoportosdit.
    Ezek kis intenzitású konfliktusok, tökéletesen alkalmasak lennének tapasztalatszerzésre.
  • Ez okorseg nem? Nagy penzert szallitani ezeket a gepeket poklok valagaba csak hogy gyakoroljanak? Ezekben a napokban mit csinal az US Army Magyarorszagon? Konvencionalis haborut hogy akarsz Talibisztanban szimulalni?
  • Nézőpont kérdése. Egy hadsereg, ha úgy vesszük eleve pénzkidobás. Addig, amíg nem kell, ugye. Ha kell, akkor az isten se tudja pontosan, hogy mire, és hogyan kell.
    De egyvalami biztos: a tálibra pukkantgatás is jobban szimulálja a bármilyen harci szituációt, mint a szomódi lőtér. És amikor kelleni fog a nem tudjuk pontosan mire, akkor biztosabban megállják a helyüket azok, akik már legalább tálibra lőttek.
  • Még annyit hozzátennék, a típushoz, hogy korábban felmerülő negatív kritikák azért voltak sokkal erősebbek a németeknél, mert:
    - egyrészt a kritikusai a Bundeswehr jelenlegi állapotát kivetítették az A400M programjára is, holott a problémák nem kiugróak egy ilyen kimondottan fiatal típushoz képest, illetve ahhoz képest, hogy mennyire sok igénynek kellett megfelelni, új hajtóművet fejleszteni, és mindezt milyen rövid idő alatt kellett megoldani.
    A németeknél nagyon fontos tényező volt az üzemeltetésben, hogy a felmerülő (és azóta így vagy úgy de megoldott) tipushibák egy nagyon kicsi gépparkon csapódtak le.
    Érthetetlenül keveset kaptak a németek a program elején, annak ellenére, hogy ők az a legnagyobb megrendelőik a típusnak (legalább is az eredeti számokban).
    Az angoloknál már csak 2 gép van amit nem adtak át, de a maláj rendelés is szinte azonnal teljesítve lett.
    Ezért fordulhatott elő, hogy volt olyan helyzet, amikor a (akkor) rendelkezésre álló 9 gépből 1 v. kettő volt bevethető. Mivel a normál karbantartáson lévő 3 gép mellett további gépeken végeztek el hajtómű ellenőrzést, valamint ezektől független apróbb (értsd: nem repülésbiztonságot befolyásoló) hibák miatt rövid időre estek ki további gépek,
    Ha nekik is az elejétől arányosan szállítanak, akkor ezek a dolgok meg sem jelennek a közvélemény előtt.
    Érdekes módon a spanyolok sem igazán kapkodták el a gépeik leszállítását... A nyilvános infók szerint nekik is csak 4 van egyenlőre átadva.
    Mindkét nemzetnél mostanában pörögnek fel a dolgok.
  • pöcshuszár
    Még annyit hozzátennék, a típushoz, hogy korábban felmerülő negatív kritikák azért voltak sokkal erősebbek a németeknél, mert:
    - egyrészt a kritikusai a Bundeswehr jelenlegi állapotát kivetítették az A400M programjára is, holott a problémák nem kiugróak egy ilyen kimondottan fiatal típushoz képest, illetve ahhoz képest, hogy mennyire sok igénynek kellett megfelelni, új hajtóművet fejleszteni, és mindezt milyen rövid idő alatt kellett megoldani.
    A németeknél nagyon fontos tényező volt az üzemeltetésben, hogy a felmerülő (és azóta így vagy úgy de megoldott) tipushibák egy nagyon kicsi gépparkon csapódtak le.
    Érthetetlenül keveset kaptak a németek a program elején, annak ellenére, hogy ők az a legnagyobb megrendelőik a típusnak (legalább is az eredeti számokban).
    Az angoloknál már csak 2 gép van amit nem adtak át, de a maláj rendelés is szinte azonnal teljesítve lett.
    Ezért fordulhatott elő, hogy volt olyan helyzet, amikor a (akkor) rendelkezésre álló 9 gépből 1 v. kettő volt bevethető. Mivel a normál karbantartáson lévő 3 gép mellett további gépeken végeztek el hajtómű ellenőrzést, valamint ezektől független apróbb (értsd: nem repülésbiztonságot befolyásoló) hibák miatt rövid időre estek ki további gépek,
    Ha nekik is az elejétől arányosan szállítanak, akkor ezek a dolgok meg sem jelennek a közvélemény előtt.
    Érdekes módon a spanyolok sem igazán kapkodták el a gépeik leszállítását... A nyilvános infók szerint nekik is csak 4 van egyenlőre átadva.
    Mindkét nemzetnél mostanában pörögnek fel a dolgok.
    Igen, a nemet hadsereg tenyleg kritikan aluli allapotban volt - van -, raadasul az egesz beszerzesi rendszere a 30+ evvel ezelotti, merev, kozpontositott, isznyuan tulburokratizalt strukturara epul a mai napig, ami mindent hatraltat (tobb cikk volt arrol, micsoda cirkusz akarcsak potalkatreszt rendelni stb.)
    Szerintem az alacsony gepszamnak egyreszt logisztikai okai lehettek - peldaul hirtelen nem lett volna eleg ember stb kezelni oket a 20 ev alatt csontsovanyra lefogyasztott Bundeswehrnel -, masreszt az sem kizart, a nemetem ugy okoskodtak, hogy jobb ha ovatossagbol hagyjak a tobbieket szivni az uj modellel... :)
  • Úgy látszik az indonáz kormányt is meggyőzte az Airbus.... az év elején bejelentett Airbus helikopterbeszerzések után A400M-et is vesznek?
  • Na, lehet, hogy felpörögnek az események délkelet-ázsiában?
    A "jónevű" ;) GTA hajtómű karbantartó cég licence szerződést kötött az Europrop-pal az A400M hajtóműveinek karbantartására. Forrás.
    Vagy képben van újabb megrendelés a térségből, vagy az Airbus/Europrop így akarja a további megrendeléseket elősegíteni. Mindenesetre, ha létrejön Koreai/Spanyol csereüzlet, akkor szerintem a koreaiak is az elején hozzájuk viszik szervizelni a motorokat.
  • Terminator
    Úgy látszik az indonáz kormányt is meggyőzte az Airbus.... az év elején bejelentett Airbus helikopterbeszerzések után A400M-et is vesznek?
    A malájoknál állítólag nagyon pozitívak az üzemeltetési tapasztalatok....
  • molnibalage
    A kiemelt rész úgy téves, ahogy van. N+1 szállítógépük volt, az hogy te csak az ikon C-47-est ismered, arról a többi nem tehet.
    Rendezd országok szerint sorba. Hát, volt egy pár.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Military_transport_aircraft
    Molni, légyszi ne értetlenkedj! Te szoktad számon kérni a értelmező olvasást.
    C-130 Hercules első felszállás: 1954. augusztus 23.! 9 évvel a 2. világháború után. KILENC ÉVVEL! Tehát 10 évvel korábban mi adta a szállító flotta gerincét?
    Nem azt mondtam, hogy a C-47 után jött a Herky, az ég szerelmére!
    És nem kérek az epés megjegyzésekből sem, képzeld ismerek más szállítókat is!
  • A400M-vásárlás
    A számos gonddal küszködő, európai Airbus A400M típusból vásárolna Indonézia. Csak éppen nem a légierő, hanem a Pertamina állami olajvállalat.

    Az egyelőre nem pontosított darabszámú szállítógép-flottát a részben tulajdonában álló PT Pertamina Pedeve Indonesia légitársaság üzemeltetné. A több mint 1700 szigetből álló országban a légiszállítás a legfontosabb módja az árucikkek, gépek mozgatásánál.

    Az olajcég a turborprop, nagy teherbírású, de aszfaltot nélkülöző, kiépítetlen reptereken is üzemelni képes A400M-ekkel a saját, belső anyagmozgatási feladatait oldaná meg, de a természetesen „bedobná őket” a rendszeresen jelentkező természeti katasztrófák idején, mint segélyszállító repülőgépeket.

    Mint emlékezetes, az indonéz légierő is gondolkodik 2-5 darab A400M Atlas beszerzésén, de döntés még nem született.

    Fotó: malaysiandefence.com
    https://honvedelem.hu/cikk/115779_a400m_vasarlas_egy_csavarral
  • kamm
    Belgak keszulnek a jovo ilyenkor szolgalatba allo uj Atlasaikra, ellatogattak az Airbushoz, megnezni a keszulo gepeiket - lathatoan teljesen be vannak sozva: http://www.defense-aerospace.com/ar...embourg-delegation-sees-a400m-in-seville.html

    A miniszteriumi nyilatkozat azon elvezkedik, mennyi uj funkciot, missziot stb megenged majd nekik az A400M, amit a Herculeseikkel nem tudtak megtenni.

    A fentieken kivul meg twittelniuk ids sikerult:
    A minimum 45 éves C-130-asaik közül mennyi repülőképes még?
  • Terminator
    A minimum 45 éves C-130-asaik közül mennyi repülőképes még?
    Fogalmam sincs, de ketlem, hogy mind 45 eves lenne. :)
  • kamm
    Fogalmam sincs, de ketlem, hogy mind 45 eves lenne. :)
    Igazad van, a "legfrissebbek" 73-as gyártásúak (46 évesek!), a többi meg még régebbi. :D
    Kettő közülük balesetben elveszett, kettő meg le van állítva, lekonzerválva tárolásban vannak (lehet hogy alkatrészbánya-státusban).
  • emel
    Igazad van, a "legfrissebbek" 73-as gyártásúak (46 évesek!), a többi meg még régebbi. :D
    Kettő közülük balesetben elveszett, kettő meg le van állítva, lekonzerválva tárolásban vannak (lehet hogy alkatrészbánya-státusban).
    Szenzacios... mondjuk a legszomorubb az, hogy kozben meg igy is joval elottunk jarnak! :D
  • kamm
    Szenzacios... mondjuk a legszomorubb az, hogy kozben meg igy is joval elottunk jarnak! :D
    Mint ahogy a belga gazdaság, állami bevétel is előttünk jár, talán nem is kicsivel ... szóval nincs mit csodálkozni.

Ugrás a fórum topichoz