|

Horvát MiG-csapatás

A Horvát Légierő 91. légibázisán állomásozó 21. Vadász Század kötelékébe tartozó MiG-21-esekről készült az alábbi videó gyönyörű fedélzeti felvételekkel.

Fórum hozzászólások

  • "This morning the Pakistan Fiza'ya (PAF, Pakistan Air Force) lost an FT-7P aircraft near Mianwali, Punjab (Pakistan).
    Unfortunately, both crew were killed in the crash. As far as is now known, the crew did not eject, due to unknown reasons. The serial of the FT-7P is 90-611. Its last known operating unit was 18(OCU)sq "Sharp Shooters" at Mianwali AB (Pakistan).
    The incident will be investigated by the accident board. This constitutes the 60th F-7 family crash in Pakistan that we know of. That sounds like a lot (it is), but Pakistan has operated nearly 200 of them since the late eighties and that's quite a long time.
    The last crash we listed was of an FT-7 on 26 June 2018. Nonetheless, there is often a public outcry after "another" F-7 crash."

  • arbalest
    [​IMG]
    Nagyon mutatós, csak vannak itt "némi" problémák:
    2. - a kúp nem 3-helyzetű hanem folyamatos pozíció-vezérlésű (3-helyzetű az F,F-13 és kétüléses 21-ekben volt)
    3-5. - ha RP-22 a radar akkor ez vagy SzM vagy bisz, de ha bisz akkor a hajtóműnek R-25-nek kellene lenni
    25.- a keró feltöltési pont az a kissé előrébb lévő kerek fedél, a számmal jelölt egység az a torló-túlnyomás bevezető cső és alatta a tartályban a túlnyomás-biztosító és szellőző szelepek
    31.- hátsó keró-feltöltési pont nincs! (külön csak a póttankokat töltik)
    33.- a kerékakna fölött a 3.sz., alul középen a 3/A tüzelőanyag-tartály van (a külön kis tartályrendszer-ábrán a 3/A hiányzik)
    34.- a főfutókerék behúzva nem itt van, hanem a 33. pozíciónál (a főfutókat befelé-ELŐRE húzták be)
    36.- az olajtartály a hajtómű oldalán a szárny síkja alatt volt (34. pozíciónál)
    37.- ha R-13 a hajtómű akkor ez szovjet SzM-változat, akkor viszont túl hosszú a gerinctartály
    41.- az nem fő- hanem a segédtartó, a hátsó főtartó az a 39.-es, a mellső meg a függőleges tartó ami a 41.-nél ér véget
    44. - ez nem RWR-antenna, hanem a SzOD-57M rendszer antennája; ez a saját földi radar jelét sugározta vissza felerősítve, így megnövelve annak hatótávolságát, 1-1 antennája volt a szárny elején is (nem IFF!)
    57.- a szürke fényszóró mellett rózsaszínnel O2-palackok (valójában világoskékek)
    59.- ez inkább az 58-nál lenne jó helyen
    60.- a hüvelyeket lövés után kiszórja a gépágyú, itt csak a széteső hevedertagokat gyűjtik be
    65.- ott a futóműnek semmiféle része nincs, a működtető munkahenger az 57-58. pozíció között, a szárnybordák mögött takarásban látható úgy-ahogy
    A bal felső sarokban a tüzelőanyag-tartályrendszer rajza is problémás: hiányzik a 3/A tartály, ha ez bisz tipus akkor fölösleges a bal szélső 1. sz. rekesz (a bisz-ben itt is elektronika volt), ha SzM/M/MF akkor meg túl hosszú a gerinctartály. A hátsó szárnytartály-rekesz meg túl széles, méretben illeszkednie kellene a mellette lévő 5. sz. törzstartályhoz; a mellső szárnytartály az 175 literes, a hátsó meg csak 110.
    Vannak ezen a rajzon még érdekességek, amiket viszont nem jelöltek:
    - a pitot-csövön DUASz-lapátok, amelyek az állásszöget és oldalcsúszást jelezték a célzó-rendszernek, ezek alapján IS korrigálta, mozgatta a célzóra kivetített célgyűrűt a rendszer (így biztosította az automatikus előretartást gépágyús célzóüzemben)
    - a gép orrában felül egy zöld tartály (5. fölött): a "muslinca-osztályú" kollégák számára a legfontosabb: szesztartály, minden gépen a kabintető jégtelenítésére, és az RP-22 radaros gépeken a radar hűtésére is
    - orr bal oldalén hosszúkás zöld bakon: DUA-3 állásszög-adó lapát, ez egy műszerre és a robotpilótának jelezte az állásszöget
    - katapultülés mellett kerek rózsaszín kütyü: kabin túlnyomás-vezérlő szelepe
    - gerinctartály alatt végig hosszirányú tolórudak: az oldal és magassági kormányok vezérlő tolórúdjai (24.-nél is láthatóak)
    - szárny elején a csűrő-tolórudak, a 71. pozíciónál elfordul hátra egy zöld kütyühöz: ez a Bu-45A csűrő buszter-munkahenger (szervó), mindkét szárnyban
    - 22-23. pozíció között körben a törzsön a gépágyú heveder-vezető csatornája
    - függőleges vezérsík mellső főtartóján a zöld valami: Bu-210 magassági kormány buszter-munkahengere, mellette egy fekvő zömök henger az a hidraulika-rendszer elektromos hajtású vész-szivattyúja ami csak a Bu-210-re dolgozott, alatta a magassági robotpilóta kormánygépe, mellette a magassági rugós műterhelője és az ARU-3V magasság és sebesség szerinti áttétel-módosító himba
    - alattuk a törzs tetején narancs-színnel a bal hengeres hidraulika-akkumulátor (volt még egy a másik oldalon is), ez is csak a Bu-210-re tartalékolta a nyomást. Mivel a 21-el magassági kormány nélkül nincs repülés, hidraulika nélkül, fizikai erővel meg nem mozgatható, így a magassági vezérlésnek sokszoros volt a hidraulikus biztosítása/redundanciája.
    Hát eddig hirtelen így ennyi ... :)
  • Allesmor Obranna
    Lehet, hogy egy bisz-gerinces SzMT. Abban is R-13-as volt.
    Lehet, és akkor az RP-22 radar is rendben van. Viszont akkor is fölösleges az 1.sz. kis tüzelőanyag-tartály, mert annak a helyén elektronika volt, közte az RP-22 néhány blokkja is. Ezért is lett nagyobb az SZMT és bisz gerinctartálya, hogy pótolják az 1.sz. tartályt (csak az SZMT-nél "kissé" túlzásba estek a pótlással :D).
  • Az ember mindig tanul. Indiai MiG-21Bison, amelynél nekem csak most tűnt fel, hogy még a pótvezérsík aljára is jutott pótbeömlő:

    [​IMG]

    Mind a két oldalra:

    [​IMG]

    És furán hat a pitot-cső a csúszásjelző lapátok nélkül.
  • Allesmor Obranna
    Az ember mindig tanul. Indiai MiG-21Bison, amelynél nekem csak most tűnt fel, hogy még a pótvezérsík aljára is jutott pótbeömlő:

    [​IMG]

    Mind a két oldalra:

    [​IMG]

    És furán hat a pitot-cső a csúszásjelző lapátok nélkül.
    "Pótvezérsík aljára"? Ott én nem látok semmit. Viszont a pótvezérsík tövében a törzs alján mindkét oldalon ott van a pótbeömlő torlócsöve - ahogy minden MiG-21-en is ott volt idáig. Ezek a 3x120 fokban elosztott hűtőcsövek 2-6-9 óránál - az alsót gyakorlatilag kettéosztja a pótvezérsík - a GSF-et vezérlő 3 hidraulikus munkahengerhez viszik a hűtőlevegőt!! Egyetlen változás: a hajtómű indítómotor-generátor hűtés-bevezető torlócsöve a törzs jobb-alsó részéről átkerült a bal-alsó részre (az alsó fotón látszik a pótvezérsík mellett kb. 7 óra síkjában, a fölső képen meg látszik hogy jobboldalról eltűnt).
  • [​IMG]

    On Tuesday, 19 May 2020

    NATO Air Policing jets from Romania, Bulgaria and Turkey were launched due to Russian air activity close to NATO airspace.

    First two Forţele Aeriene Române MiG-21 jets took off as two Russian Tu-22 bombers, escorted by two Su-27 fighters were heading towards Romanian airspace.

    The MiG-21s did not approach the Russian aircraft, but shadowed them heading south several miles off the coastline.

    As they continued their flight close to NATO airspace, MiG-29 fighter jets of the Bulgarian Air Force also took off,patrolling in several miles distance from the Russian planes.

    Later the Russian aircraft turned east, now heading towards Turkish airspace. Turkish Air Force - TUAF F-16 fighters were scrambled twice to shadow their way along the southern Black Sea coast before turning north.

    NATO stands determined to safeguard its airspace and sent a clear signal of its capability to react.

    Across the Alliance Quick Reaction Alert fighter jets are on 24/7 standby for take-off, in case of unclear situations in or close to its airspace.

    -------------

    Már várom az orosz videókat... :cool:


    Most nincs senki a románokhoz települve? A kanadaiak és az angolok hazamentek?

Ugrás a fórum topichoz