|

Horvát MiG-csapatás

A Horvát Légierő 91. légibázisán állomásozó 21. Vadász Század kötelékébe tartozó MiG-21-esekről készült az alábbi videó gyönyörű fedélzeti felvételekkel.

Fórum hozzászólások

  • Bleroka
    Pont megfelelö lenne a korszerüsitett magyar T72-esek mellé,fölé.:D

    ...már "vártalak" !

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]



    LMzek 2.0
    . . . U.i: Van egy képzeletbeli beszélgetésre is tippem Romániában: " . . . még mindig nem adták fel ezt a kib@szott T-72 modernizálást. Amíg ezek a hülye saját (romániai) politikusaink lesznek, addig ez a program veszélyes!!! Újabb 2-3 személy regisztráljon be a HTKA-ra és 2-3 hét múlva kezdje aláásni. Végeztem. Kimehet..." :cool:

    ...megjött az engedély?
  • KoviUbi
    Esetleg a Szent Istvánt is kiemelhetnénk :D

    " . . . not bad, not bad ! " :hadonaszos:

    ...csak egy "apró" változás kell hozzá: V4 + horvátok = V5 ( ? ) ;)

    V5 ? Legyen igazunk ! :)
  • LMzek 2.0
    Ezt a lehetőséget/"utat" is elqúrtuk ?

    Erre a feladatra sincs már nekünk 21-es? ...semmilyen?
    Nemtom'
    ...valaki?
    :hadonaszos:( :) )
    Magyarországon MiG-212 már csak múzeumokban és kiállítóhelyeken van - a karbantartásuk több mint 20 éve kimerül a "szép legyen" biztosításában. Egyébként a MiG-21-eket már 25 éve is csak véres verejtékkel tudta a Honvédség és a PG üzemben tartani, sokszor csak a gépek egy részének feláldozásával, kannibalizálással. A fő hiánycikk a törzsben lévő puhafalú gumi tüzelőanyag-tartályok voltak amit már jó ideje nem gyártottak, nagy-néha lehetett raktári polcokról vagy használtan beszerezni egyet-egyet. A leállított gépekben meg - mivel leeresztették belőlük a kerót - tovább száradtak-pusztultak a tartályok, úgyhogy ezeket a gépeket már reménytelen volt repülőképessé tenni 20 éve is. Arról nem is beszélve, hogy a kivonásuk után mesterségesen is repülésképtelenné kellett tenni ezeket! Hiába szívem csücske a 21-es (ezekkel töltöttem 25 évemet!), sajnos ez a való helyzet ...
  • emel
    Magyarországon MiG-212 már csak múzeumokban és kiállítóhelyeken van - a karbantartásuk több mint 20 éve kimerül a "szép legyen" biztosításában. Egyébként a MiG-21-eket már 25 éve is csak véres verejtékkel tudta a Honvédség és a PG üzemben tartani, sokszor csak a gépek egy részének feláldozásával, kannibalizálással. A fő hiánycikk a törzsben lévő puhafalú gumi tüzelőanyag-tartályok voltak amit már jó ideje nem gyártottak, nagy-néha lehetett raktári polcokról vagy használtan beszerezni egyet-egyet. A leállított gépekben meg - mivel leeresztették belőlük a kerót - tovább száradtak-pusztultak a tartályok, úgyhogy ezeket a gépeket már reménytelen volt repülőképessé tenni 20 éve is. Arról nem is beszélve, hogy a kivonásuk után mesterségesen is repülésképtelenné kellett tenni ezeket! Hiába szívem csücske a 21-es (ezekkel töltöttem 25 évemet!), sajnos ez a való helyzet ...
    A kínai másolatokban lecserélték a tartályok anyagát vagy elkezdtek sajátot gyártani?
  • KoviUbi
    A kínai másolatokban lecserélték a tartályok anyagát vagy elkezdtek sajátot gyártani?
    Szerintem biztos hogy sajátot gyártanak, hogy milyen anyagból azt csak ők tudják. Meg azt is hogy hol milyen módosítások vannak a gépeikben, amik miatt változott némelyik tartály szabása, alakja.
  • emel
    Szerintem biztos hogy sajátot gyártanak, hogy milyen anyagból azt csak ők tudják. Meg azt is hogy hol milyen módosítások vannak a gépeikben, amik miatt változott némelyik tartály szabása, alakja.
    A csehek gyártották, jobb volt mint az orosz ( Wikipedia(magyarul) ):

    "...Csehszlovákia

    A MiG–15 és MiG–15bisz, MiG–17, MiG–19 típusok minőségi gyártásával (S–102/103, S–104, S–105) nevet szerzett csehszlovák Aero Vodochody gyár 1961 végén megkapta a MiG–21 gyártási licencét is, az első gép 1962. április 20-án szállt fel S–106 néven. A korai MiG–21F–13 elfogó-vadász változatot és a fegyvertelen MiG–21R harcászati felderítőgépet kisebb példányszámban itt is gyártották. A csehszlovák építésű gépek ismertetőjegye, hogy a pilótafülke kabintetejének hátulját plexiüveg helyett fémlemezzel borították. A szovjet gyártású példányokat az összeszerelés gondosságában, minőségében jelentősen felülmúlták. Elsősorban saját légierejüknek, majd exportra is termeltek. Az altípusokból 1961 és 1972 között 194 db-ot gyártottak,[6] ebből 26 db-ot exportáltak Egyiptomba a 70-es évek elején, majd 8 db-ot Szíriába 1973-ban. A későbbi, szovjet gyártású MF-állományukból többet NATO-kompatibilissé alakítottak át a szervezetbe belépésük után (ld. MiG–21MFN)... "

    ...jéééé. ez ( Aero Vodochody ) már a Miénk (is). ;)

    ...csak a poén kedvéért:
    - Mennyi most egy repülőképes 21-es?
    - Meddig jut el L-L-L profilban(min/max), ha haza is kell jönni (és ha nem)?
    - csapásmérő fegyverzettel.

    U.i: Kössssz :)
  • LMzek 2.0
    A csehek gyártották, jobb volt mint az orosz ( Wikipedia(magyarul) ):

    "...Csehszlovákia

    A MiG–15 és MiG–15bisz, MiG–17, MiG–19 típusok minőségi gyártásával (S–102/103, S–104, S–105) nevet szerzett csehszlovák Aero Vodochody gyár 1961 végén megkapta a MiG–21 gyártási licencét is, az első gép 1962. április 20-án szállt fel S–106 néven. A korai MiG–21F–13 elfogó-vadász változatot és a fegyvertelen MiG–21R harcászati felderítőgépet kisebb példányszámban itt is gyártották. A csehszlovák építésű gépek ismertetőjegye, hogy a pilótafülke kabintetejének hátulját plexiüveg helyett fémlemezzel borították. A szovjet gyártású példányokat az összeszerelés gondosságában, minőségében jelentősen felülmúlták. Elsősorban saját légierejüknek, majd exportra is termeltek. Az altípusokból 1961 és 1972 között 194 db-ot gyártottak,[6] ebből 26 db-ot exportáltak Egyiptomba a 70-es évek elején, majd 8 db-ot Szíriába 1973-ban. A későbbi, szovjet gyártású MF-állományukból többet NATO-kompatibilissé alakítottak át a szervezetbe belépésük után (ld. MiG–21MFN)... "

    ...jéééé. ez ( Aero Vodochody ) már a Miénk (is). ;)

    ...csak a poén kedvéért:
    - Mennyi most egy repülőképes 21-es?
    - Meddig jut el L-L-L profilban(min/max), ha haza is kell jönni (és ha nem)?
    - csapásmérő fegyverzettel.

    U.i: Kössssz :)
    Légy szíves ne trollkodd szét a teljes fórumot. Komolyan zavaró, hogy lépten-nyomon ebbe az "újítsunk fel valami múzeumszökevényt" agymenésbe botlik az ember.
  • LMzek 2.0
    A csehek gyártották, jobb volt mint az orosz ( Wikipedia(magyarul) ):
    "...Csehszlovákia
    A MiG–15 és MiG–15bisz, MiG–17, MiG–19 típusok minőségi gyártásával (S–102/103, S–104, S–105) nevet szerzett csehszlovák Aero Vodochody gyár 1961 végén megkapta a MiG–21 gyártási licencét is, az első gép 1962. április 20-án szállt fel S–106 néven. A korai MiG–21F–13 elfogó-vadász változatot és a fegyvertelen MiG–21R harcászati felderítőgépet kisebb példányszámban itt is gyártották. A csehszlovák építésű gépek ismertetőjegye, hogy a pilótafülke kabintetejének hátulját plexiüveg helyett fémlemezzel borították. A szovjet gyártású példányokat az összeszerelés gondosságában, minőségében jelentősen felülmúlták. Elsősorban saját légierejüknek, majd exportra is termeltek. Az altípusokból 1961 és 1972 között ... "

    ...jéééé. ez ( Aero Vodochody ) már a Miénk (is). ;)

    ...csak a poén kedvéért:
    - Mennyi most egy repülőképes 21-es?
    - Meddig jut el L-L-L profilban(min/max), ha haza is kell jönni (és ha nem)?
    - csapásmérő fegyverzettel.

    U.i: Kössssz :)
    Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?:eek: A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén. :(:mad: Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen.
    A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni. :(
  • emel
    Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?:eek: A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén. :(:mad: Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen.
    A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni. :(
    LMzek 2.0-át nem kell komolyan venni. Folyamatosan orbitális marhaságokat kommentel.
    Most is csak azért látom, hogy mit ír, mert megnéztem kinek válaszolták. Aztán T-72M1 topikban is láttam, amit.
    A 10-15 ATGM-et megfogó járműnél tettem le a ceruzámat és fejeltem le az asztalt...
  • emel
    Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?:eek: A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén. :(:mad: Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen. A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni. :(
  • emel
    Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?:eek: A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén. :(:mad: Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen. A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni. :(
    Érdeklődés szinten merült fel nálam csak, hogy talán maradtak a korábbi gyártásokból technológiai elemek, amik az új technológiákkal kombinálva, létrehozhatnak egy piac-közeli eszközt, vagy akár csak segíthet megtartani egy területen a szakember bázist.
    Amire te is rámutattál, hogy mi történhet egy kevésbé tőkeerős cégnél.
    Ezek szerint ez a technológiai/szakember bázis(Mig-21 vonal) "elveszett"?


    U.i: Nem biztos, hogy minden drón-kategóriában kompozit építésű eszközök kellenek. Pl...
    (Itt most nem feltétlenül a 21-es méretre gondolok)
  • Vagy húsz éve az RTL Fókusz kiment riportot készíteni egy kissé bogaras, ám annál alkoholistább frissnyugdíjassal, aki a szigethalmi roncstelepről kukázott össze magának pár MiG-21-es alkatrészt (vezérsíkot, törött kabintetőt, de még egy forszázskamrát is), hogy egyedülálló világszenzáció keretében majd "vadászgépet fog építeni a kertjében".
    A riport során az asszony szemmel láthatóan csak csóválta a fejét, hogy pont egy ilyen hülyeség okán tudtak csak bekerülni a tévébe. A hátsókert meg csak tele a sok lommal.
    Azóta se szált fel a privát magyar szupervadászgép.

    Lomokból, romokból, fél-technológiákból, mozaik darabka műszaki ismeretekből nem lehet repülőipart felépíteni.
  • molnibalage
    LMzek 2.0-át nem kell komolyan venni. Folyamatosan orbitális marhaságokat kommentel. Most is csak azért látom, hogy mit ír, mert megnéztem kinek válaszolták. Aztán T-72M1 topikban is láttam, amit. A 10-15 ATGM-et megfogó járműnél tettem le a ceruzámat és fejeltem le az asztalt...

    Időnként összefutunk.

    Még mindig arra használod túlértékelt -angol szakma-közeli fordításoddal vegyes-, jelentős mennyiségű copy/paste munkásságod súlyát, hogy jelentős számú fórum-tag, sok kreatív ötletét -még mindig sokszor- bunkó módon a földbe döngöld.

    A Faterod szakmai alázatából "némi mennyiséget" átvehetnél, a másoknak kiosztott -alig burkolt- hátba-szúrásaid helyett.
    Az ilyen kritikák miatt vész el itt(hon) is sok kreatívnak induló ember/ötlet.

    Ezúton javaslom a Kreatívaknak ( ;) ), hogy ne adják fel, és az ötleteikhez tegyenek hozzá pár perc "együttmüködést" Google barátunkkal -meghálálja [​IMG] [​IMG] [​IMG] -, finomítva ezzel ötleteiket, több kellemes anyagot készítve nekünk és sikerélményt okova Önmaguknak. :hadonaszos: ( Kössssssz ! ! ! )

    Te pedig megnézhetnéd az elfnet-es srác videóit és tanulhatnál belőle( az utolsók egésszen jók ! ! ! ), mert a magyar nyelvű (10 m lehetséges olvasó) anyagai nézettebbek, mint a te angol nyelvű anyagaid (sok 100 m lehetséges olvasó) .
    Hiába készítesz jó anyagot, ha rossz a "tálalás".
    ...de azt csinálsz, amit akarsz, és úgy ahogy gondolod...
  • LMzek 2.0
    Időnként összefutunk.

    Még mindig arra használod túlértékelt -angol szakma-közeli fordításoddal vegyes-, jelentős mennyiségű copy/paste munkásságod súlyát, hogy jelentős számú fórum-tag, sok kreatív ötletét -még mindig sokszor- bunkó módon a földbe döngöld.
    Figyu, amikor olyan bugyutaságokat sikerült összehordani, hogy a "Brezsnyev szemöldöke" többet ér, mint az APS, akkor ott szerintem a túlértékelt munkásság részt picit gondold át. Mert a fórumkomment is az...

    A Faterod szakmai alázatából "némi mennyiséget" átvehetnél, a másoknak kiosztott -alig burkolt- hátba-szúrásaid helyett.
    Hátba szúrás? Mivan? Bárkinek a képébe mondom, ha fullba tolja a kretént.

    Az ilyen kritikák miatt vész el itt(hon) is sok kreatívnak induló ember/ötlet.
    A rizsa/bullshit. Ez tipikusan azon emberektől hallom, akinek nyilvánvalóan ostoba és nem működő ötleteit kukázzák ki. Vagy másképpen mondva a meg nem értett "zsenik"...

    Te pedig megnézhetnéd az elfnet-es srác videóit és tanulhatnál belőle( főleg a mostaniak már egésszen jók ! ! ! ),
    Mit tanuljak belőle?
    • Hegyi Gyuri narrációja fényévekkel jobb. Az eszközei is és a szakmai háttere miatt is. Elfnet lelkes, de ez nem pótolja a tapasztalatot és a felszerelést. Ettől függetlenül gratula neki.

    • A Berkut videó kinézete is jobb, ami csak a legelső volt fényévekkel jobb. Mondjuk úgy, hogy a milliós nézettségű és feliratkozó Realengineering csatornáéval összemérhető.

    • A videói tényleg jók, csak azért kíváncsi lennék, hogy a videóba betett képei copyrightosak-e... Mert gondolom igen, nem botlottam beléjük sehol csak úgy, hogy ott lenne, hogy PD/CCC.

      Én meg nem kockázatok és rajzolgatok. Ha csak telivágnám képekkel és ábrákkal a videóimat, amit letöltök mindenhonnan akkor pikk-pakk készen lenne és nem rajzolgatnék 20-30-40 órákat, hogy aztán még animáljam is őket kezdetlegesen. Meg nem lenne egységes a videó kinézete.

    • Ha a saját szar mikrofonommal és 0 tapasztalatommal narrálnék, akkor gyorsabban menne, de az eredmény is szarabb lenne. Sajnos időhiány miatt 1+ hónapja nincs narrálva egy anyag, amit megcsináltam és régen kitenném, de még fel sincs véve a hanganyag. Ez van...
    mert a magyar nyelvű (10 m lehetséges olvasó) anyagai nézettebbek, mint a te angol nyelvű anyagaid (sok 100 m lehetséges olvasó) .
    https://www.youtube.com/c/Elfnethu/videos?view=0&sort=p&flow=grid

    Nos eddig egyetlen angol videóm van, aminek 55 ezer feletti nézettsége van. Alig néhány videója múlja felül.
    A magyar nyelvű csatornám meg éppen csak el lett kezdve, ergo értelmetlen összehasonlítani.

    Hiába készítesz jó anyagot, ha rossz a "tálalás".
    ...de azt csinálsz, amit akarsz, úgy ahogy gondolod..
    Kérlek sorold fel, hogy akkor szerinted a Berkut videóban a tálalás hol és miért rossz. Baromira érdekelne.
  • LMzek 2.0 said:
    Időnként összefutunk.

    Még mindig arra használod túlértékelt -angol szakma-közeli fordításoddal vegyes-, jelentős mennyiségű copy/paste munkásságod súlyát, hogy jelentős számú fórum-tag, sok kreatív ötletét -még mindig sokszor- bunkó módon a földbe döngöld.

    molnibalage, post: 774207
    Figyu, amikor olyan bugyutaságokat sikerült összehordani, hogy a "Brezsnyev szemöldöke" többet ér, mint az APS, akkor ott szerintem a túlértékelt munkásság részt picit gondold át. Mert a fórumkomment is az...


    LMzek 2.0 said:
    Kit idézel???

    Mert én azt írtam, hogy akár a "Brezsnyev szemöldöke" típusú páncél is jobb ha többet (nagyobb/vastagságú ! ! ! ) alkalmaznak, mint a nála nagyságrendekkel drágább, folyamatosan magas szintű karbantartási igénnyel/költséggel bíró, két elhárítás között holt-idővel rendelkező, utántöltést igénylő, felülről nem, vagy csak korlátozottan védő (kivéve "arany-árban" adott) APS rendszerek.

    Ez (nem) kicsit más, mit az általad -és politikusok által- igénybe vett "csúsztatásos idézés".






    LMzek 2.0 said:
    A Faterod szakmai alázatából "némi mennyiséget" átvehetnél, a másoknak kiosztott -alig burkolt- hátba-szúrásaid helyett.

    molnibalage, post: 774207
    Hátba szúrás? Mivan? Bárkinek a képébe mondom, ha fullba tolja a kretént.

    LMzek 2.0 said:
    EzÚttal sem engem idézve válaszoltál, nem először, nem csak nekem.
    Mást idézve írtál rólam kritikát. Sokszor utólag vettem észre, hogy ezt csinálod. Így sem én, sem más érdekelt nem is biztos, hogy tud róla, hogy szóba került, nem tud válaszolni, akár megvédenie önmagát, a véleményét.
    Ezentúl légy szíves engem idézni, ha nekem/rólam/hsz-emről írsz.





    LMzek 2.0 said:
    Az ilyen kritikák miatt vész el itt(hon) is sok kreatívnak induló ember/ötlet.

    molnibalage, post: 774207
    A rizsa/bullshit. Ez tipikusan azon emberektől hallom, akinek nyilvánvalóan ostoba és nem működő ötleteit kukázzák ki. Vagy másképpen mondva a meg nem értett "zsenik"...

    LMzek 2.0 said:
    - 3-4 éve írtam, hogy a Griff képességeit megsokszorozná egy "Apró"/Fegyver(zet) hordozó drón. Egész csapat "dobált meg terméskővel" a vezetéseddel itt a fórumon, illusztrálva a "földve döngölés" tipusú próbálkozást.
    Most a Boeing és az Eu nyilvánosságra került ilyen programjaitól hangos a szakmai fórumok többsége.

    - Hónapokkal ezelőtt írtam, hogy a Musk-féle ál-civil internet műholdak ezreivel a USA hadsereg a valós idejű kommunikációval próbál ismét évtizedes előnyt szerezni. Ez is egy most felfutó téma a nemzetközi fórumokon.

    - ...és másoknak is voltak/vannak felvetései, akikbe sikerül "belefojtani a szót".

    Ezt a tendenciát sajnálom.
    ...de azt is megjegyzem, hogy kb. tízből egyszer igazad van. Minden vitánk ellenére akkor szoktam is neked adni like-ot.







    LMzek 2.0 said:
    Te pedig megnézhetnéd az elfnet-es srác videóit és tanulhatnál belőle( főleg a mostaniak már egésszen jók ! ! ! ),


    molnibalage, post: 774207
    Mit tanuljak belőle?
    • Hegyi Gyuri narrációja fényévekkel jobb. Az eszközei is és a szakmai háttere miatt is. Elfnet lelkes, de ez nem pótolja a tapasztalatot és a felszerelést. Ettől függetlenül gratula neki.

    • A Berkut videó kinézete is jobb, ami csak a legelső volt fényévekkel jobb. Mondjuk úgy, hogy a milliós nézettségű és feliratkozó Realengineering csatornáéval összemérhető.

    • A videói tényleg jók, csak azért kíváncsi lennék, hogy a videóba betett képei copyrightosak-e... Mert gondolom igen, nem botlottam beléjük sehol csak úgy, hogy ott lenne, hogy PD/CCC.

      Én meg nem kockázatok és rajzolgatok. Ha csak telivágnám képekkel és ábrákkal a videóimat, amit letöltök mindenhonnan akkor pikk-pakk készen lenne és nem rajzolgatnék 20-30-40 órákat, hogy aztán még animáljam is őket kezdetlegesen. Meg nem lenne egységes a videó kinézete.

    • Ha a saját szar mikrofonommal és 0 tapasztalatommal narrálnék, akkor gyorsabban menne, de az eredmény is szarabb lenne. Sajnos időhiány miatt 1+ hónapja nincs narrálva egy anyag, amit megcsináltam és régen kitenném, de még fel sincs véve a hanganyag. Ez van...

    LMzek 2.0 said:
    mert a magyar nyelvű (10 m lehetséges olvasó) anyagai nézettebbek, mint a te angol nyelvű anyagaid (sok 100 m lehetséges olvasó) .
    https://www.youtube.com/c/Elfnethu/videos?view=0&sort=p&flow=grid

    molnibalage, post: 774207
    Nos eddig egyetlen angol videóm van, aminek 55 ezer feletti nézettsége van. Alig néhány videója múlja felül.
    A magyar nyelvű csatornám meg éppen csak el lett kezdve, ergo értelmetlen összehasonlítani.

    LMzek 2.0 said:
    Hiába készítesz jó anyagot, ha rossz a "tálalás".
    ...de azt csinálsz, amit akarsz, úgy ahogy gondolod..

    molnibalage, post: 774207
    Kérlek sorold fel, hogy akkor szerinted a Berkut videóban a tálalás hol és miért rossz. Baromira érdekelne.

    LMzek 2.0 said: A múltkor sem fogadtad el az alkotó kritikát tőlem. Most sem fogadnád el.
    Nem vagy buta. Rá tudsz jönni. Ezzel próbálkozz ne a "fröcsögéssel".






    U.i: Én is csinálok egy videót kíváncsiságból. Majd elmondom, milyen lett... ;)
  • Én már megtettem, amit ez ügyben meg lehetett tenni. Civilként repülőképes állapotú gépre nem lehet szert tenni, de az igényes helyreállítás se olcsó hobbi. Viszont sok munka. Ami nem feltétlenül baj.
  • Allesmor Obranna
    Én már megtettem, amit ez ügyben meg lehetett tenni. Civilként repülőképes állapotú gépre nem lehet szert tenni, de az igényes helyreállítás se olcsó hobbi. Viszont sok munka. Ami nem feltétlenül baj.
    zsebre tett kézzel tudok nyugodtan nézni, nah jó mert szeretem ezt a gépet nézni meg ahogy dolgozol rajta egy jó sört viszek neked.
    Parti sátor van?
  • ghostrider
    Vietnámi
    [​IMG]
    Hello,
    a szíve mélyén ez is magyar. :) A 761603-as magyar MiG-21PF (76-os változat).

    A MiG-21PF 76-os változatott csak a VSz számára exportálták, a harmadik világba a 77-es változat került! A vietnámi MiG-21PFL 77-es változat csak külsőleg hasonlít, a VSz MiG-21PF 76-os változathoz. Ezt a korai 77VK változatot szállították a hatvanas évek közepén Indiába és Vietnámba.


    [​IMG]
    A MiG-21PFL (77VK típus) egy butított export változat volt R-1L fedélzet ilokátorral, RSz-2USz indítási képesség nélkül és módosított válaszjeladóval. Összesen 44 eredetileg MiG-21PF-nek készülő repülőgépsárkányt, már a gyártósoron átalakították a harmadik világbéli exportra. Ezek közül hatot szállítottak Indiába, 34-et meg Vietnámba. (Nyugati irodalomban ez MiG-21PFV-ként szerepel, bár fogalmuk sem volt mit takart a módosítás, ezért trópusi változatnak találgatták.)​


    [​IMG]
    Ez után jött a dedikáltan harmadik világbéli exportra épített MiG-21FL, (77B változat) nagyobb és fékernyőtokkal ellátott függőleges vezérsíkkal Afganisztán, India, Algéria, Egyiptom, Szíria és Irak számára, valamint egy szovjet bemutató század repülte még.​


    [​IMG]
    Végül a már R-2L lokátort használó MiG-21FL, (77L változat), amit Indiában szereltek össze.​

    Mindegyik alváltozat sajátossága, hogy kihagyták belőle a SzPSz határréteg le fúvató rendszert, ez alapján könnyen azonosíthatóak. Aztán 1966-68 között feladták az egész különutas (VSz-3rd World) exportott és elkezdték a MiG-21PFM változatott egységesen exportálni a VSz és a harmadik világ felé is, kisebb eltérésekkel. (Ekkor már Kuba, Egyiptom, Szíria, Irak, Jugoszlávia, Afganisztán, Vietnám és Észak-Korea kapott PFM változatott a VSz-en kívül)

Ugrás a fórum topichoz