|

Árulják a magyar helikoptereket?

Egy olvasónk hívta fel rá a figyelmünket, hogy az ATP Online weboldalán árulnak néhány egykor magyar felségjellel repülő Mil Mi-24 típusú harci helikoptert.

A képeken fellelhető többek közt Csőrike is, de több más magyar felségjelzésű gép is található az oldalon, vannak, melyeken már csak a faroktartón található “Vigyázz” felirat emlékeztet egykori tulajdonosára. A leírásból megtudhatjuk, hogy a gépek ára nagyban függ a gyártási évtől és az állapottól, valamint a vevői igényekről: a nagyjavítás költsége az 500 ezer dollártól akár 2 millió dollárig is terjedhet.

Csőrike is eladósorba került |Fotó: HTKA.hu - Spawn

Csőrike is eladósorba került |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

A Mi-24-es egyébként hivatalosan még hadrendben van Magyarországon, bár már jóideje nem láthattunk repülőképes példányt, a típus képességét papíron nem hagyták elveszni, hogy ha a későbbiekben jutna pénz nagyjavításra, ne kelljen újra szolgálatba állítani.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Papíron már a 30 éves Igla ellen sem, mert kettős érzékelős. Papíron. 1982 és az 1991-es Sivatagi Vihar óta lényegében semmilyen IR vezérlésű rakéta képességeit nem tette próbára komolyan semmi. Volt az 1 db AIM-9X indítás a szír Szu-22 ellen, ami nem talált. Hogy miért, azt ember fia meg nem mondja.


    Mivel a rendszerhez van IR/EO is, ha van AVR és radar mellé akkor valóban nem kéne helivel a közelébe sem menni.A DIRCM még segíthetnek, de ahogy írtam annak ellenszere viszonylag olcsó. Akkor indítanak 2-3 db rakétát pár sec eltéréssel és a DRICM meghal, mert 1 db célcsatornával ezzel nem tud mit kezdeni.


    Ennek a kérdésnek ebben a formában nincs értelme. Okkal repülnek a vadászgépek IR SHORAD és MANPAD zóna felett 1991 óta. Mert kezelhetőbb fenyegetés volt akkor a radaros SAM, mert a nagy hatótávolság azzal párosul, hogy a rakéta repülési ideje is nagy. A HTÖ ezt jobban fejtegethette volna, egyszer majd lesz korrekció.

    A hatásos szónak önmagában nincs értelme. A Gripen képes ezt annak HMZ-jén kívül szétbombázni....
    ...ha tudja, hogy hol van.
    Ha nem tudja, de 5 km felett repül, akkor egyik sem indít, csak a Gripent bizonyos fajta viselkedésre készteti.
    A Gripeneken nincs MAWS, tehát a pilóta csak a két szép szemével észlelheti az indítást. Ennek esélye az esetek többségében véleményem szerint csekély.
    Akkor felteszem ezt a kérdést kicsit átfogalmazva a [Hun] grippen topicban. Nem szeretném tovább offolni az oldalt.
  • antigonosz
    Na latom a kutyakra bukik, ugyhogy ti ki vagytok zarva. :D
    Ha valaki vakkantani mer, hívom a sintért! Akarom mondani a moderátor, hogy költöztessen át benneteket a CSAJOK topikba! o_O:D
  • tindalos
    Vau!
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
  • zsolti
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
    Peersze, elhisszuk. Ne moralizalj, mas se fog, megrontani mar ugyse kell, a tobbi rajtad all. 23 eves kezd kioregedni a gyerekes korbol. :D
  • Terminator
    https://jetplanes.blog.hu/2019/12/21/_mihu_merleg
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
  • rejsz felügyelő
    Durvábbakat kap ha elsétál egy random építkezés mellett. Amúgy kemény csaj, hisz katona, nem hiszem hogy gondot okoz neki.
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
  • RomperStomper
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Ez érdekes kérdés. Valamikor megtudjuk, hogy mi történt.
  • Laci1970
    Na meg en soha nem értettem. Ezeknek nem lehet egy kis olcso könnyűszerkezetes taroló epíteni ahova csak ki meg betolnak a helit? Több 100 millas cucc a szabad eg alatt?!
    Gondolom most mindenki elmegy szabadságra. Január közepén egy hét alatt majd szétszedik a mobil hangárokat Pápán, utána egy hét alatt összeszerelik Szolnokon és január végén jön az írás a Magyar Nemzetben hogy "mindenki láthatja hogy mindennek van fedett helye és hogy milyen jó a mobil hangár, mert oda lehet vinni ahol szükség van rá. Különben is megmondták, hogy mindennek rendelkezésre fog állni a fedett hely, a megfelelő időben..." :rolleyes:
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Nem Zlin hanem Mókus, elírtam...
  • Parapitecus
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
    Itt a htka-n semmilyen bunkó beszólás nem volt, ha ennyit nem bír valaki akkor ne Gipenbe üljön bele hanem zárkózzon be a safe space-be.
  • Centurio
    Mi van, ha üzemképtelen volt ugyan, de azért mert nem volt rá ember?
    Vagy ha játszanak a ciklusokkal, hogy ne egyszerre dögöljön meg az összes?
  • Ha jól emlékszem, a harcihelikopter.blog.hu -n volt egy interjú az egyik illetékes szolnoki tisztel, aki azt nyilatkozta hogy a karbantartó hangárban kapacitásprobléma van, ott kevés az ember, ezért sorban állnak a gépek, így a Mi-24P és a Mi-17 a prioritás. De nem találom sehol ezt az írást. Lehet hogy törölték?

Ugrás a fórum topichoz