|

Árulják a magyar helikoptereket?

Egy olvasónk hívta fel rá a figyelmünket, hogy az ATP Online weboldalán árulnak néhány egykor magyar felségjellel repülő Mil Mi-24 típusú harci helikoptert.

A képeken fellelhető többek közt Csőrike is, de több más magyar felségjelzésű gép is található az oldalon, vannak, melyeken már csak a faroktartón található “Vigyázz” felirat emlékeztet egykori tulajdonosára. A leírásból megtudhatjuk, hogy a gépek ára nagyban függ a gyártási évtől és az állapottól, valamint a vevői igényekről: a nagyjavítás költsége az 500 ezer dollártól akár 2 millió dollárig is terjedhet.

Csőrike is eladósorba került |Fotó: HTKA.hu - Spawn

Csőrike is eladósorba került |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

A Mi-24-es egyébként hivatalosan még hadrendben van Magyarországon, bár már jóideje nem láthattunk repülőképes példányt, a típus képességét papíron nem hagyták elveszni, hogy ha a későbbiekben jutna pénz nagyjavításra, ne kelljen újra szolgálatba állítani.

Fórum hozzászólások

  • Közbeszerzési értesítőből:

    2019/S 184-449467

    Mi-24 típusú harcihelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

    A beérkezett ajánlatok száma: 1

    A nyertes gazdasági szereplő neve és címe
    AO Vertoljoti Rossziji
    Pionyerszkaja u. 1.
    115054 Moszkva
    Oroszország


    A szerződés végleges összértéke:
    Érték: 12 086 348,78 EUR
  • Terminator
    Közbeszerzési értesítőből:

    2019/S 184-449467

    Mi-24 típusú harcihelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

    A beérkezett ajánlatok száma: 1

    A nyertes gazdasági szereplő neve és címe
    AO Vertoljoti Rossziji
    Pionyerszkaja u. 1.
    115054 Moszkva
    Oroszország


    A szerződés végleges összértéke:
    Érték: 12 086 348,78 EUR

    Az előbb linkelt értesítés az alábbi, 2019 március végi kiírás eredményhirdetése.

    Terminator
    Közbeszerzési értesítő:


    E hirdetmény feladásának időpontja:
    29.3.2019


    2019/S 066-155892

    Adásvételi keretszerződés «Mi-24 típusú harcihelikopterek fenntartása» tárgyban

    Mi-24 típusú harcihelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

    Keretösszeg: nettó 3 937 007 252 HUF (bruttó 4 999 999 208 HUF)

    Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
    2019 nettó 393 700 785 HUF 2019 (bruttó 499 999 997 HUF Keretösszeg)
    2020 nettó 551 181 104 HUF 2020 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2021 nettó 551 181 104 HUF 2021 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2022 nettó 551 181 104 HUF 2022 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2023 nettó 551 181 104 HUF 2023 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2024 nettó 551 181 104 HUF 2024 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2025 nettó 472 440 946 HUF 2025 (bruttó 600 000 001 HUF Keretösszeg)
    2026 nettó 314 960 000 HUF 2026 (bruttó 399 999 200 HUF Keretösszeg)

    Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.

    A szerződés időtartama:
    Kezdés 1.7.2019.
    Befejezés 31.12.2026


    Ajánlattételi vagy részvételi határidő:
    6.5.2019 - 10:00
  • Terminator
    "A Magyar Honvédség parancsnokának 286/2019. (HK 8.) MH PK parancsa nyomán megismerhetővé vált a jelenleg is zajló másod helikoptervezető – képzés programja."

    https://jogalappal.hu/a-masod-helikoptervezeto-kepzes-programja/
    Nekem, mint full civilnek két dolog tűnik fel:
    1. Nem túl intenzív a képzés: 1. csoport 72 hét gyakorlat alatt 60 óra repülés nem sok. Pláne a Mi-8/17 típusképzés esetén a 34 hét alatt 15 óra.
    2. A 2. csoport a III.fázisban civil képzést csinált (LAPL). Gyanítom, hogy ekkor nem voltak a Zlinek.
  • Madár Fokker
    Nekem, mint full civilnek két dolog tűnik fel:
    1. Nem túl intenzív a képzés: 1. csoport 72 hét gyakorlat alatt 60 óra repülés nem sok. Pláne a Mi-8/17 típusképzés esetén a 34 hét alatt 15 óra.
    2. A 2. csoport a III.fázisban civil képzést csinált (LAPL). Gyanítom, hogy ekkor nem voltak a Zlinek.

    En meg a Mokusokat hianyolom.
  • pöcshuszár
    Jól értelmezem, hogy a földi személyzet melleti üres hellyel üzenni akartak? ;)
    Az inkább a fedélzeti mérnök akar lenni.
  • dudi
    Az inkább a fedélzeti mérnök akar lenni.
    Micsoda, az üres hely?!! :D Mi-24-en meg fedélzeti mérnök leginkább csak akkor van olyan, ha kiteszik a fényképét valahol a gépen. ;)
  • emel
    Micsoda, az üres hely?!! :D Mi-24-en meg fedélzeti mérnök leginkább csak akkor van olyan, ha kiteszik a fényképét valahol a gépen. ;)
    Velünk szinte mindig repült.
  • tindalos
    Az a sárkány mecha. Mo.-on nincs fedes a Mi-24-re.
    Akkor ki a harmadik aki bent szokott(a leállítás előtt)velünk repült?
  • borisz
    Van irányított pct-rakéta is. :)
    S melyik lenne az? A nem irányítottat látom...
    Régebb nagy vita folyt hogy akkor nincs is semmi tűzerő, csak a nem irányított rakéták...
  • kaktusz
    S melyik lenne az? A nem irányítottat látom...
    Régebb nagy vita folyt hogy akkor nincs is semmi tűzerő, csak a nem irányított rakéták...
    Félszárny alatti kockában vannak.
  • kaktusz
    S melyik lenne az? A nem irányítottat látom...
    Régebb nagy vita folyt hogy akkor nincs is semmi tűzerő, csak a nem irányított rakéták...
    4keki cső a sárga vonal mellett.
  • borisz
    Van irányított pct-rakéta is. :)
    Legalábbis a csövek ott vannak. Aztán hogy már kilőtt, üres csövek, gyakorló példányok vagy tényleg éles rakéták, azt erről a fotóról szerintem nem sok ember mondja meg. Tippelni tudok csak: a jobb szélső csőnek a vége mintha még mindig zárt lenne, az lehet hogy éles, valódi, a baloldali háromnak a vége szerintem mintha nyitva lenne, tehát kilőtt csövek?
  • dudi
    Akkor ki a harmadik aki bent szokott(a leállítás előtt)velünk repült?
    A sarkany-hajtomu mechanikus. (Amikor un. "hármas" szerint üzemeltetünk akkor a hajózóké a gép tehat minden melot ok csinálnak,pl szállítón a fedes végzi a muszaki munkát, a fő pilcsi a mérnök stb. Na így lenne a 24esen is csak ott nem "hasznalunk" fedest ezért szerelőt visznek magukkal e célból. )
    Néha spec feladatra (külső súly emelés gyakorlás,bambizas stb) vihetnek magukkal "kölcsön" szállítós fedest is.
  • Ma Csodás kis hazautam volt a munkahelyemről, otthon is élvezkedtem kicsit, 2 Mi 24-es röpködött vagy egy órát a fejem felett... Gondolom a Pipishegyi Gyakorlat miatt... Lőttem pár képet is, de csak telóval, így értékelhetetlenek.. :(
  • kaktusz
    Ma Csodás kis hazautam volt a munkahelyemről, otthon is élvezkedtem kicsit, 2 Mi 24-es röpködött vagy egy órát a fejem felett... Gondolom a Pipishegyi Gyakorlat miatt... Lőttem pár képet is, de csak telóval, így értékelhetetlenek.. :(
    Ott ma csak egy Mi-24es volt, egy Mi-17es es egy Mokus.
  • Terminator
    Ott ma csak egy Mi-24es volt, egy Mi-17es es egy Mokus.
    Akkor egy jött látogatóba.. mert tisztán láttam(azt még az autóból).. igaz azt csak egy kör erejéig....

Ugrás a fórum topichoz