|

Mágnes-fogta repülőgép

Az újgenerációs repülőgép-hordozók fedélzetére szánt elektromágneses fékezőrendszer sikeresen teljesítette az első éles elfogást. A USS Gerald R. Ford (CVN-78) fedélzetén debütáló elektromágneses fékezőrendszer (AAG) több mint 200 földi próba után először lassított le levegőből érkező eszközt. A “próbababa” szerepét egy F/A-18E Super Hornet játszotta az október 13-án a Lakehurstben található tesztközpontban.

Fórum hozzászólások

  • DINAMO
    Ha feladod az a te dolgod de hat ha masnak eszebe jut a megoldas.

    Tehat a segitseg : PZH 2000
    Igen közel vagy, hogy ignoreban csapjalak át. Én nem barkózbázni járok ide.
  • molnibalage
    Igen közel vagy, hogy ignoreban csapjalak át. Én nem barkózbázni járok ide.
    Koordinalt tuzcsapasara céloz.Az indított ASMek olyan programozott útvonalakat kapnak, hogy egyidejűleg érjenek a celkorzetbe
  • Negan
    Koordinalt tuzcsapasara céloz.Az indított ASMek olyan programozott útvonalakat kapnak, hogy egyidejűleg érjenek a celkorzetbe
    Amit mondtam már, hogy nem igaz. Nem tudja egyik eszköz, hogy hol van a másik és a INS sodródása 20-30 perc alatt (300 km repülés) több száz méter.
    Arra is kíváncsi lennék, hogy a 80-as évek hátterében két Hornet ezt hogyan csinálta volna, amikor felszálláskor azt sem tudták, hogy a célpont hol van. Hogyan programozták gyorsan le egymástól függetlenül...
  • Negan
    Koordinalt tuzcsapasara céloz.Az indított ASMek olyan programozott útvonalakat kapnak, hogy egyidejűleg érjenek a celkorzetbe
    Pontosan

    Kivalasztod a celpontot es a salvo nagysagat majd megadod a tamadast tervezo szamitogepnek hogy mikor akarod hogy a raketaid a celpontnal legyenek. Az megtervezi a repulesi utvonalat inditasi idopontokat este csak hatradolve varod az eredmenyt. Az ASM ek meg egyszerre fognak a celhoz erni barmilyen GPS vagy datalink nelkul.
  • Negan
    Koordinalt tuzcsapasara céloz.Az indított ASMek olyan programozott útvonalakat kapnak, hogy egyidejűleg érjenek a celkorzetbe
    gratulalok!
  • DINAMO
    Pontosan

    Kivalasztod a celpontot es a salvo nagysagat majd megadod a tamadast tervezo szamitogepnek hogy mikor akarod hogy a raketaid a celpontnal legyenek. Az megtervezi a repulesi utvonalat inditasi idopontokat este csak hatradolve varod az eredmenyt. Az ASM ek meg egyszerre fognak a celhoz erni barmilyen GPS vagy datalink nelkul.
    Csak ez rohadtul nem az, amit állítottál és ezt már kétszer leírtam. És az INS sodródása miatt a kezdetben akár 100 méterre levő ASM, amit 300 km-re indítanak, az 30 perc múlva akár 2 km-re is lehet egymástól. A repülőgépek INS sodródásakor a 3 szigma bizonytalansági érték 2-3 km-es nagyságrendben volt 1 óra alatt a '80-as években.

    Azt sem vázolod fel, hogy ha mondjuk két Hornet kötelék támad a horizont alatt 1986-ban E-2 adat alapján egy hajó csoportot, akkor hogyan is lesz ez a levegőben egyszerre programozás úgy, hogy a Hornet kötelékek egymással nem is kommunikálnak data linken?

    Bocs, segget csináltál a szádból. Mert ezt én már az elején leírtam, hogy ilyen lehet és ez nem az.

    A mai kétutas data linkkel lehetne azt kb. megoldni, hogy indítás után a szubszonikus ASM-ek bevárják egymást és egymástól pár száz méterre kezdik meg az robotpilótás repülést. De autonóm módba egyik sem tudja, hogy hol a másik ASM.
    Mivel csesztél ezt elolvastam. Pontosan azt állítja, amit én. Nincs semmi mása. Ha minden ASM számára programoznád az útvonalad kb. akkor tudnának összehangoltan repülni, de az is csak virtuális lenne. Mert egymástól függetlenül teszik úgy, hogy ELŐRE beléjük programozták. Nem azért, mert tudnák hol van a másik.
    DINAMO
    gratulalok!
    Mihez? Arról, hogy nem sikerült észrevenned, hogy ezt már leírtam? Hogy ez nem az, amiről szó volt? Az ASM-eknek fogalma sincs, hogy hol van a másik.

    Szavakat nem találok.
  • molnibalage
    Amit mondtam már, hogy nem igaz. Nem tudja egyik eszköz, hogy hol van a másik és a INS sodródása 20-30 perc alatt (300 km repülés) több száz méter.
    Arra is kíváncsi lennék, hogy a 80-as évek hátterében két Hornet ezt hogyan csinálta volna, amikor felszálláskor azt sem tudták, hogy a célpont hol van. Hogyan programozták gyorsan le egymástól függetlenül...

    Milyen 300 Km ??? Az akkori nyugati ASM ek jo ha tudtak cca70-80 Km ert. Ezt lerepultek celtavolsag fuvanyeben 3-6 perc alatt. Szerinted ezalatt mennyit teved egy katonai katonai gyro?

    Legyen mondjuk 50 meter es akkor nagyon nagyon sokat mondtam. Azonban a vegfazisban az egymastol "elcsuszott" ASM ek bekapcsoljak a sajat radarjukat es raallnak a celpontra es gyakorlatilag egyszerre erkeznek a celhoz barminemu adatkapcsolat meg GPS nelkul. Es teszik ezt evtizedek ota!

    A HORNETEK meg nem szallnak csak ugy fel HARPOONOKKAL a szarnyuk alatt mert "lehet lesz valami" Ilyen forraspocsekolasra nincs mod az anyahajon hanem ha celpontot deritettek fel akkor .

    De meg a Hornetek is megtudjak oldani a dolgot. Felallnak vonalba es a ASM jeiket a celra ugyanugy programozzak ahogy fentebb az az hogy idopontra legyenek ott. Vonalban repulve pedig a szamitogep elintez mindent . Tobbek kozott ezert nem volt igazan soha beszarva a USN mert mar evtizedek ota kepes volt BARMELY celpont legvedelmenek tulterhelesere barmilyen "legenda" muhold nelkul pusztan egy tavolfelderito E2C vagy barmi mas adataira tamaszkodva.

    Azota a dolog megfinomabb lett .
  • molnibalage
    Csak ez rohadtul nem az, amit állítottál és ezt már kétszer leírtam. És az INS sodródása miatt a kezdetben akár 100 méterre levő ASM, amit 300 km-re indítanak, az 30 perc múlva akár 2 km-re is lehet egymástól. A repülőgépek INS sodródásakor a 3 szigma bizonytalansági érték 2-3 km-es nagyságrendben volt 1 óra alatt a '80-as években.

    Azt sem vázolod fel, hogy ha mondjuk két Hornet kötelék támad a horizont alatt 1986-ban E-2 adat alapján egy hajó csoportot, akkor hogyan is lesz ez a levegőben egyszerre programozás úgy, hogy a Hornet kötelékek egymással nem is kommunikálnak data linken?

    Bocs, segget csináltál a szádból. Mert ezt én már az elején leírtam, hogy ilyen lehet és ez nem az.

    Mihez? Arról, hogy nem sikerült észrevenned, hogy ezt már leírtam? Hogy ez nem az, amiről szó volt? Az ASM-eknek fogalma sincs, hogy hol van a másik.

    Szavakat nem találok.

    Kezdjuk az elejen.

    "]Csak ez rohadtul nem az, amit állítottál és ezt már kétszer leírtam."

    Mire is gondolsz pontosan? Melyik allitasra?


    "És az INS sodródása miatt a kezdetben akár 100 méterre levő ASM, amit 300 km-re indítanak, az 30 perc múlva akár 2 km-re is lehet egymástól."

    Ha csak egyszer az eletben lattal volna akarcsak rajzon ASM palyakalkulaciot akkor ilyen hulyeseget nem irtal volna le. 100% dilettantizmusrol arulkodik ezen kijelentesed az adott temaban. De gondolom fogalmad sincs hogy miert ugye?

    Kezdjuk az legelemibbel. Egy Harpoon / Exocet sebessege valahol 250-310 m/sec kozott van. Vegyuk 250 m/sec nek csak az egyszeruseg kedveert. Ez azt jelenti hogy 1 km=4 sec repules. Tehat a 70Km = 70x4+280 sec/4 perc 40 masodperc. Szoval akkor milyen 30 percrol beszelsz is? Plane milyen 2 km es "csuszarol? Szerinted lehetseges egy kevesebb mint 5 perces repules alatt 2 km es csuszas? Ne haragudj de olyan boduletes hulyesegeket irsz hogy meg az is felmerult bennem hogy a kisocsed ( ha van ) lopta el a jelszavad .

    "Azt sem vázolod fel, hogy ha mondjuk két Hornet kötelék támad a horizont alatt 1986-ban E-2 adat alapján egy hajó csoportot, akkor hogyan is lesz ez a levegőben egyszerre programozás úgy, hogy a Hornet kötelékek egymással nem is kommunikálnak data linken?"

    Radiorol hallottal mar? Raadasul azt csak te szabod kriteriumnak hogy horizont alatt kell lenniuk. Hogy is csinaltak az argik cca ugyanebben az idoben? Alacsony megkozelites majd "ugras" par sweep"az antennaval celadat frissites . Ezalapjan a fedelzeti szamitogep kidolgozza a palyaelemeket es ha az engedelyt megadod neki akkor automatikusan indit.

    Ma szemmel primitiv megoldas de akkor es meg sokaig ez volt es mukodott. Igazat megcalva nem tudom hogy az F-18 A6A S3 Vikingek mikortol rendelkeztek barmilyen daalinkel de szerintem mar lennie kelett nekik mert hat a MIG-21bis nek is mar mukodott a LAZUR rendszere.

    "Bocs, segget csináltál a szádból. Mert ezt én már az elején leírtam, hogy ilyen lehet és ez nem az."

    Pontosan miert is lett segg a szam? PONTOSAN kerlek.
  • DINAMO
    Milyen 300 Km ??? Az akkori nyugati ASM ek jo ha tudtak cca70-80 Km ert. Ezt lerepultek celtavolsag fuvanyeben 3-6 perc alatt. Szerinted ezalatt mennyit teved egy katonai katonai gyro?

    Legyen mondjuk 50 meter es akkor nagyon nagyon sokat mondtam. Azonban a vegfazisban az egymastol "elcsuszott" ASM ek bekapcsoljak a sajat radarjukat es raallnak a celpontra es gyakorlatilag egyszerre erkeznek a celhoz barminemu adatkapcsolat meg GPS nelkul. Es teszik ezt evtizedek ota!

    A HORNETEK meg nem szallnak csak ugy fel HARPOONOKKAL a szarnyuk alatt mert "lehet lesz valami" Ilyen forraspocsekolasra nincs mod az anyahajon hanem ha celpontot deritettek fel akkor .

    De meg a Hornetek is megtudjak oldani a dolgot. Felallnak vonalba es a ASM jeiket a celra ugyanugy programozzak ahogy fentebb az az hogy idopontra legyenek ott. Vonalban repulve pedig a szamitogep elintez mindent . Tobbek kozott ezert nem volt igazan soha beszarva a USN mert mar evtizedek ota kepes volt BARMELY celpont legvedelmenek tulterhelesere barmilyen "legenda" muhold nelkul pusztan egy tavolfelderito E2C vagy barmi mas adataira tamaszkodva.

    Azota a dolog megfinomabb lett .
    • Már a legelső AGM-84A is 140 km-re elment hajóról indítva 1977-ben.
    • 1985 the Block 1C version of Harpoon was introduced, being designated AGM-84D, na ennek volt 220 km indítási távolsága
    • A 90-es évek beli változatoknál már 300 km-et adnak meg.
  • molnibalage
    • Már a legelső AGM-84A is 140 km-re elment hajóról indítva 1977-ben.
    • 1985 the Block 1C version of Harpoon was introduced, being designated AGM-84D, na ennek volt 220 km indítási távolsága
    • A 90-es évek beli változatoknál már 300 km-et adnak meg.
    A wiki adatai itt boduletesen tevesek. Meg ez az oldal ami az adott temaban komolyabb is 60 NM et ad meg https://fas.org/man/dod-101/sys/smart/agm-84.htm.
    A temaban meg a legkomolyabbnak veheto Jane's meg 50NM et ad meg Harpoon1/1C re ( AGM84A ) es meg a legujabb block II verziora is csak 67 NM et. Ha tehat azt a 50NM et veszem akkor ez 92 Km de ugye ez csak elmeleti mert amikor salvot inditasz akkor az elso raketanak be kell varnia a tobbit amit ugy tesz meg hogy jo nagy kerulovel megy a celpontnak es csak a vegfazisnal talalkoznak. Ez azt is jelenti hogy ez a 92 km nem kicsit rovidul le mivel meg a salvoban inditott ucso asm sem egyenesen fog menni a celpont fele.

    Mondom hogy fogalmad sincs a dologrol.
  • DINAMO
    Kezdjuk az elejen.

    Kezdjuk az legelemibbel. Egy Harpoon / Exocet sebessege valahol 250-310 m/sec kozott van. Vegyuk 250 m/sec nek csak az egyszeruseg kedveert. Ez azt jelenti hogy 1 km=4 sec repules. Tehat a 70Km = 70x4+280 sec/4 perc 40 masodperc. Szoval akkor milyen 30 percrol beszelsz is? Plane milyen 2 km es "csuszarol? Szerinted lehetseges egy kevesebb mint 5 perces repules alatt 2 km es csuszas? Ne haragudj de olyan boduletes hulyesegeket irsz hogy meg az is felmerult bennem hogy a kisocsed ( ha van ) lopta el a jelszavad .
    Melyik részét nem érted annak, hogy legelső Harpoon változat HMZ-je 140 km volt?
    250 m/s az útvonal sebesség és a végén egy picit gyorsít.

    Az INS rendszereknek sodródása van. A repülőgépeken levő INS sodródása volt több km a '70-es években. Akkor szerinted az AGM-84-en...?

    Radiorol hallottal mar? Raadasul azt csak te szabod kriteriumnak hogy horizont alatt kell lenniuk. Hogy is csinaltak az argik cca ugyanebben az idoben? Alacsony megkozelites majd "ugras" par sweep"az antennaval celadat frissites . Ezalapjan a fedelzeti szamitogep kidolgozza a palyaelemeket es ha az engedelyt megadod neki akkor automatikusan indit.
    Az Exocet ment a flotta mért sebessége alapján a számolt pont felé az INS-t használva. Aztán 10-20 km nagyságrendben radar felkapcs és célt keres maga előtt. Az tényleg közelről ment és rövidebb repülési idő.

    Pontosan miert is lett segg a szam? PONTOSAN kerlek.
    Még ezt sem érted. Na, sebaj...
    1. A vita arról indult, hogy te olyan közeli repülést haluztál be, hogy az ASM-eket egy célnak látja a radar. Ehhez az kéne, hogy olyan közel legyenek, hogy azonos nyalábban legyenek. Egy 1 fokos tűnyalábnál akkor ez mennyi is, ha mondjuk 10 km távolságban vannak? 90 méter. Ezt hogyan hozod össze, amikor még az általad igencsak alul számolt 90-20 km végfázis alatt 1 km-es a CEP értéke az INS sodrásának? A 97% kondfindcia meg 3*CEP.

    2. Ez már önmagában vicces, amikor a rendszerek a nyalábon belüli céldiszkrimináció képességével is bírtak a '80-as években, a Buk-M1 is tudta ezt már. HTÖ. El kéne olvasni...

    3. Ehhez az kéne, hogy pontosan tudják, hogy hol van a másik...

    4. ...és nem a programozott útvonalrepülés, amit előtted már írtam, te meg játszottad it Rébusz bácsit...
    Játszottad itt az okos fiút, amikor már 1 napja ott volt, hogy igen, tudok az útvonal repülésről, csak az nem működik az INS sodródása miatt. Ha ugyanazon gépről elindítasz 2 db Harpoont, akkor 70 km tökegyenes útvonalrepülés után sem lesznek egymás közelében sem, nemhogy 200 km után.

    Hallod, picit elszálltál a karib tengeri ötödikre úgy, hogy:
    • nem sikerült észrevenni, amit írtam...
    • majd, ha azután elolvastad, akkor értelmezni sem és összevetni saját állításoddal.
    Ezek után megkérhetném, hogy kisebb lendülettel osszad az észt, bárhol is szolgáljál...? Mert simán inkoherens, amit állítasz és feltételezel...

    DINAMO
    A wiki adatai itt boduletesen tevesek. Meg ez az oldal ami az adott temaban komolyabb is 60 NM et ad meg https://fas.org/man/dod-101/sys/smart/agm-84.htm.
    A temaban meg a legkomolyabbnak veheto Jane's meg 50NM et ad meg Harpoon1/1C re ( AGM84A ) es meg a legujabb block II verziora is csak 67 NM et. Ha tehat azt a 50NM et veszem akkor ez 92 Km de ugye ez csak elmeleti mert amikor salvot inditasz akkor az elso raketanak be kell varnia a tobbit amit ugy tesz meg hogy jo nagy kerulovel megy a celpontnak es csak a vegfazisnal talalkoznak. Ez azt is jelenti hogy ez a 92 km nem kicsit rovidul le mivel meg a salvoban inditott ucso asm sem egyenesen fog menni a celpont fele.

    Mondom hogy fogalmad sincs a dologrol.
    Továbbra is tolod fullba az eredeti állításodhoz képest, ami arról szólt, hogy annyira közel repülnek, hogy egy célnak látszódnak...
  • DINAMO
    A wiki adatai itt boduletesen tevesek. Meg ez az oldal ami az adott temaban komolyabb is 60 NM et ad meg https://fas.org/man/dod-101/sys/smart/agm-84.htm.
    A temaban meg a legkomolyabbnak veheto Jane's meg 50NM et ad meg Harpoon1/1C re ( AGM84A ) es meg a legujabb block II verziora is csak 67 NM et. Ha tehat azt a 50NM et veszem akkor ez 92 Km de ugye ez csak elmeleti mert amikor salvot inditasz akkor az elso raketanak be kell varnia a tobbit amit ugy tesz meg hogy jo nagy kerulovel megy a celpontnak es csak a vegfazisnal talalkoznak. Ez azt is jelenti hogy ez a 92 km nem kicsit rovidul le mivel meg a salvoban inditott ucso asm sem egyenesen fog menni a celpont fele.

    Mondom hogy fogalmad sincs a dologrol.
    AGM-84A Harpoon SAC - August 1974
    :cool:
    [​IMG]
  • molnibalage
    Csak ez rohadtul nem az, amit állítottál és ezt már kétszer leírtam. És az INS sodródása miatt a kezdetben akár 100 méterre levő ASM, amit 300 km-re indítanak, az 30 perc múlva akár 2 km-re is lehet egymástól. A repülőgépek INS sodródásakor a 3 szigma bizonytalansági érték 2-3 km-es nagyságrendben volt 1 óra alatt a '80-as években.

    Azt sem vázolod fel, hogy ha mondjuk két Hornet kötelék támad a horizont alatt 1986-ban E-2 adat alapján egy hajó csoportot, akkor hogyan is lesz ez a levegőben egyszerre programozás úgy, hogy a Hornet kötelékek egymással nem is kommunikálnak data linken?

    Bocs, segget csináltál a szádból. Mert ezt én már az elején leírtam, hogy ilyen lehet és ez nem az.






    Mihez? Arról, hogy nem sikerült észrevenned, hogy ezt már leírtam? Hogy ez nem az, amiről szó volt? Az ASM-eknek fogalma sincs, hogy hol van a másik.

    Szavakat nem találok.
    Különben tényleg leírtad.csak el is vetetted.Hogy egymás között tudtak R datalinkezni,azt nem tudom,82ben Hornetel biztos nem,84ben álltak rendszerben.E2 azonban megadhatja a célterületet és az érkezési idő pontot.Mar csak az a kérdés, hogy az akkori Szigony mennyire volt program ozhato útvonal ugyileg
  • molnibalage
    Melyik részét nem érted annak, hogy legelső Harpoon változat HMZ-je 140 km volt?
    250 m/s az útvonal sebesség és a végén egy picit gyorsít.

    Hoznal kerlek erre a 140Km re egy elfogadhato forrast? En itt az osszes nyilt forras kozzul a legtekintejesebbre hivatkozok a JANE's re ami 50NM et mond.
    Mi a te forrasod? Ezt a vegen meg gyorsit dolgot honnan vetted?


    Az INS rendszereknek sodródása van. A repülőgépeken levő INS sodródása volt több km a '70-es években. Akkor szerinted az AGM-84-en...?

    Legyunk tenyszeruek akkor. Szoval egy katonai repulesben hasznalatos gyronak a 70 es evekben mekkora volt a "sodrodasa" ? Es mi van akkor ha egy rendszerben ket gyro dolgozik ? Roviden szerinted lehetseges hogy katonai repulesben hasznalatos ket GYROa 70 es evek vegen 4-5 perc repules utan kilometereket vagy akarcsak par szaz metert "sodrodjanak" ??? Ugye ezt te sem gondolod komolyan? Emlekeim szerint az ezzel egyidos orosz gytoknak volt 100-200 meter a hibajuk cca 60 perc utan. Orosz es 60 perc utan vs amerikai es 5 perc

    Szerinted?


    Az Exocet ment a flotta mért sebessége alapján a számolt pont felé az INS-t használva. Aztán 10-20 km nagyságrendben radar felkapcs és célt keres maga előtt. Az tényleg közelről ment és rövidebb repülési idő.



    1. A vita arról indult, hogy te olyan közeli repülést haluztál be, hogy az ASM-eket egy célnak látja a radar. Ehhez az kéne, hogy olyan közel legyenek, hogy azonos nyalábban legyenek. Egy 1 fokos tűnyalábnál akkor ez mennyi is, ha mondjuk 10 km távolságban vannak? 90 méter. Ezt hogyan hozod össze, amikor még az általad igencsak alul számolt 90-20 km végfázis alatt 1 km-es a CEP értéke az INS sodrásának? A 97% kondfindcia meg 3*CEP
    A fenti szosszenetben kovetkezok a tevedesek :

    1 fokos tunyalabnal 10 km en a nayalabszelesseg nem 90 hanem 175m !!! De en ilyen nyalabszelessegu FC radarrol plane a 80 as elejerol nem tudok de te biztos megtudod nevezni a forrast ahonnan ezt vetted.
    Az atlag FC radaroknak olyan 1.5 de inkabb 2.5 fok a nyalabszelesseguk. Ez a 70 es 80 as evekben meg inkabb volt 2.5 3 fok.
    A salvoban inditott raketak nem azucso 10 km en fognak baromi kozel lenni egymashoz hanem mar a terminal szakasz KEZDETE elott felveszik ezta poziciot. Ez a JANE's szerint 20 km amikor a radar bekapcsol es elkezdi keresni a celt.

    Ebbol kifolyolag a helyes alapkalkulacio a legnagyobb joindulattal a kovetkezo. 2 fokos tunyalab aminek 20km en 700 meter atmeroju a lefedett terulete. mig 10 km en pedig ennek a fele az az 350 metere kor!!! Raadasul ez csak a azimuth iranyu "erzekenysege" a nyalabnak mert van egy radialis is amikor is keptelen kulonbseget tenni ket egymas mogott repulo cel kozott. Tehat ha jon ket ASM es azok egymas utan repulnek . Es ez a radialis erzekenyseg is (radartol fuggoen) tobb szaz meteres.

    Azt kellene megertened hogy a Harpoonnak ez a korai verziojat is lehetett ugy inditani TERVEZETTEN hogy a raketak ( nem raketa tudom) a celpont elott talalkoztak bekapcsoltak a radarjaikat es onnan egyutt repultek cel fele. Nem varazslat hanem szimpla egyszeru taktika amit nem hogy az amerikai de meg az orosz rendszereknel is hasznaltak mar JOVAL KORABBAN.

    1. Ez már önmagában vicces, amikor a rendszerek a nyalábon belüli céldiszkrimináció képességével is bírtak a '80-as években, a Buk-M1 is tudta ezt már. HTÖ. El kéne olvasni...Ezt ne nekem mond mert lathatoan neked nem esett le a tantusz illetve talan meg most sem.

    2. Ehhez az kéne, hogy pontosan tudják, hogy hol van a másik... Es ??? Mi akadalyozza meg az E2 vagy az F-18 vagy barmit hogy bemerje a celt? Eleve Harpoon Exocet akarmi ASM et ismert vagy legrosszabb esetben is radialisan ismert celra inditanak csak. De ez utobbi uzemmod amir csak bearinget tudnak de tavolsagot nem es igy inditanak csak annyira ritka hogy meg soha ilyen dokumentalt inditas nem tortent elesben.

    3. ...és nem a programozott útvonalrepülés, amit előtted már írtam, te meg játszottad it Rébusz bácsit... Latom hogy irtades be is irom a piros pontot neked de ez meg nem valtoztat azon ami a vitat elinditotta amiszerint en azt irtam hogy mar a Harpoon Exocet korai valtozatanal is megoldott volt hogy azok salvoban inditva egyszerre erkezzenek a celhoz data link es GPS nelkul. A megoldas meg egyszeru meg megadod a raketanak a celkoordinat es egyebb parametereket meg azt hogy mennyi a pontos ido es hogy mikorra kell ott lennie. Ter es ido pedig kiad egy "tortenelmi" pillanatot az igy elinditott raketaknak amikor is egymashoz rohadt kozel repulve erkeznek a celponthoz. Azon csodalkozom hogy ezt az egyszeru levezetest nem akarod megerteni .
    Játszottad itt az okos fiút, amikor már 1 napja ott volt, hogy igen, tudok az útvonal repülésről, csak az nem működik az INS sodródása miatt. Ha ugyanazon gépről elindítasz 2 db Harpoont, akkor 70 km tökegyenes útvonalrepülés után sem lesznek egymás közelében sem, nemhogy 200 km után.


    BAROMSAG !!!!! Mar az INS sodrodas. Ember nincs olyan nyugati gyro amelyik 5 perc mukodes utan tobb szaz meteres hibaval dolgozna! Plane nem ha egy rendszerben KET GYRO dolgozik.

    Hallod, picit elszálltál a karib tengeri ötödikre úgy, hogy:
    • nem sikerült észrevenni, amit írtam...
    • majd, ha azután elolvastad, akkor értelmezni sem és összevetni saját állításoddal.
    Ezek után megkérhetném, hogy kisebb lendülettel osszad az észt, bárhol is szolgáljál...? Mert simán inkoherens, amit állítasz és feltételezel...


    Az a helyzet hogy a temaban nagyobb az egod mint a tudasod. Az egyetlen amiben igazad van hogy mar irtad a kozos megkozelitest amit en nem vettem eszre es ezt en ELISMEREM sot MEGKOVETLEK de ettol fuggetlenul a tobbiben szintiszta tudatlansagrol arulkodnak szavaid csakugy mint az "all the way" vagy az "interrupted" uzemmodoknal. Igen vannak dolgok amiket nem tuddsz nem ismersz es ezeket nem tagadni kene oszinten elismerni es plane nem azt kopkodni aki nem konyvbol internetrol ismeri a rendszert. Pl nem mond olyan baromsagot hogy 140 meg 300 km es hatotavval bir a rendszer csak azert mert a Wiki meg a tole atvett osszes oldal ezt mondja. ( keress ra a rendszerre a Jane's barmelyik katalogusaban mar online is elerhetok de ha akarod kuldok fotot az adot oldalrol.


    Továbbra is tolod fullba az eredeti állításodhoz képest, ami arról szólt, hogy annyira közel repülnek, hogy egy célnak látszódnak...

    Az egeszben szamomra az a legszomorubb hogy ezt a fajta felrebeszelest es handabandazast toled kelett olvasnom aki a top szinvonalat kepviseli szakmailag tobb temaban is oldalon.


    Szomoru Nagyon szomoru
  • DINAMO
    Az egeszben szamomra az a legszomorubb hogy ezt a fajta felrebeszelest es handabandazast toled kelett olvasnom aki a top szinvonalat kepviseli szakmailag tobb temaban is oldalon.


    Szomoru Nagyon szomoru
    Ezek szerint számolni sem tudsz, meg a HTKA-t rendesen használni szem.
    1 fokos tűnyalábnál a 10 km-es távolsággal számolt háromszög szöge csal 0,5 fok. Felrajzoljam, hogy felfogd?

    [​IMG]
    A többi hülyeségedre erőm a fentiek fényében válaszolni. Kb. annyira értelmes veled beszélgetni most, mint sajtreszelővel rejszolni.
  • molnibalage
    Ezek szerint számolni sem tudsz, meg a HTKA-t rendesen használni szem.
    1 fokos tűnyalábnál a 10 km-es távolsággal számolt háromszög szöge csal 0,5 fok. Felrajzoljam, hogy felfogd?

    [​IMG]
    A többi hülyeségedre erőm a fentiek fényében válaszolni. Kb. annyira értelmes veled beszélgetni most, mint sajtreszelővel rejszolni.

    Szerintem ez a rajz mindent elmond arrol hogy mennyire is erted azt amirol beszelsz . A rajzodon is ott van hogy ez nem egy 1 fokos ( esamugy nem letezo FC radar ) tunyalabja hanem egy 0.5 fokose! Tehat a valosagban a nayalabatmero pont a duplaja annak mint amit te itt a rajzon keresztul allitasz es probalsz "eladni" . A nyalabatmero valos meretet pedig konnyu kiszamolni.87 x 2 az az cca 175 meter pontosan amit irtam.

    Akkor most ki is allit hulyesegeket??? Amugy sok sikert a sajtreszelohoz :)
  • DINAMO
    Szerintem ez a rajz mindent elmond arrol hogy mennyire is erted azt amirol beszelsz . A rajzodon is ott van hogy ez nem egy 1 fokos ( esamugy nem letezo FC radar ) tunyalabja hanem egy 0.5 fokose! Tehat a valosagban a nayalabatmero pont a duplaja annak mint amit te itt a rajzon keresztul allitasz es probalsz "eladni" . A nyalabatmero valos meretet pedig konnyu kiszamolni.87 x 2 az az cca 175 meter pontosan amit irtam.

    Akkor most ki is allit hulyesegeket??? Amugy sok sikert a sajtreszelohoz :)
    Nem. Ez 1 fokos. A nyaláb szögét nem annak fele határozza meg. A nyalábszélesség a központi szög és nem annak a fele.

    Az vicces, hogy ilyen wall of text és üvöltözést tolsz, amikor még mindig az van, hogy eredeti állításod téves volt.
    Nem tudja egyik ASM, hogy hol van a másik. És ezt 1+ napja leírtam, de te itt vergődsz.
  • molnibalage
    Nem. Ez 1 fokos. A nyaláb szögét nem annak fele határozza meg. A nyalábszélesség a központi szög és nem annak a fele.

    Az vicces, hogy ilyen wall of text és üvöltözést tolsz, amikor még mindig az van, hogy eredeti állításod téves volt.
    Nem tudja egyik ASM, hogy hol van a másik. És ezt 1+ napja leírtam, de te itt vergődsz.

    Mar miert lenne a fele? EMBER NE TOLD MAR FULLBA!!! Egy tolcserrol beszelunk aminek a indulo/ csucsszoge 1 fok es nem fel fok. Egyszerubben ha egy FC radarra azt mondjak hogy a nyalab ATMEROJE 1 fokos akkor mi a bubanatert szamolsz te 0.5 fokkal???
    Amugy meg erdekelne az a FC radar ami 1 fokot tud a 80 as evek elejerol. Melyik hajofedelzeti raddarrol is beszelunk?
  • molnibalage
    Nem. Ez 1 fokos. A nyaláb szögét nem annak fele határozza meg. A nyalábszélesség a központi szög és nem annak a fele.

    Az vicces, hogy ilyen wall of text és üvöltözést tolsz, amikor még mindig az van, hogy eredeti állításod téves volt.
    Nem tudja egyik ASM, hogy hol van a másik. És ezt 1+ napja leírtam, de te itt vergődsz.

    Ez azert mert DOBBENET + AFA hogy mar a szimpla matematikai 1 + 1 et tagadod. Ennyire keptelen vagy elviselni ha nincs igazad?
    Ez dobbenetes!! :-(
  • molnibalage
    Nem. Ez 1 fokos. A nyaláb szögét nem annak fele határozza meg. A nyalábszélesség a központi szög és nem annak a fele.

    Az vicces, hogy ilyen wall of text és üvöltözést tolsz, amikor még mindig az van, hogy eredeti állításod téves volt.
    Nem tudja egyik ASM, hogy hol van a másik. És ezt 1+ napja leírtam, de te itt vergődsz.

    No akkor most mi a helyzet? Fel fok vagy 1 fok az az egy fok? No meg hol az a hajofedelzeti FC radar ami ezt tudja ?
  • DINAMO
    No akkor most mi a helyzet? Fel fok vagy 1 fok az az egy fok? No meg hol az a hajofedelzeti FC radar ami ezt tudja ?
    Te figyu, pattogás helyett mi lenne, ha kinyitnád a HTÖ-t..? Ott van benne pl. konkrétan az AN/APG-68 nyalábszélessége és a pásztázási módja is.

    Szakirodalmi forrás a nyalábszélességre. Ez nem a fél szöget adja meg, az egészet.
    [​IMG]
    Ezzel lesz ez. Ha a szög fele a fenti és a HTÖ-ben bemutatott számítási mód, akkor kurva nagy hézagokkal pásztázna a radar.
    [​IMG]

    A jenki hajókon levő parabola CW sugárzók frekvenciáját kéne ismerni és akkor azzal pontosan számolható a nyaláb szélessége. Mert azok tűzvezető radarok barátom. @Hpasp -pal pont néhány hete volt erről levelezés, de az istennek sem találom meg, pedig kb. 2-3 diagram összeolvasása kéne. Akkor megcsináltam pár szárazföldi SAM rendszer radarjára.

    Vagy még annyi sem, mert még a Google is segítene neked, ha nem menne.

    Long Beach, AN/SPG-55
    https://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/karte046.en.html
    5.5-6GHz tája.
    Szemre a radar átmérő úgy 2 méter, ezért megnéztem egy másik hasonló radarét, az 2.3 m.
    https://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/karte047.en.html

    Nincs diagram, meg kéne keresnem, de ugyanezt adná ki. Ezzel kb. 0.7 fokot kapsz.
    https://www.satellite-calculations.com/Satellite/gain_bw.htm

    A nagyságrend a lényeg. Mindig is a kb. 1 fokos tűnyalábbal dolgoztak az ilyen rendszerek. A vita szempontjából ez a mérvadó és a INS sodródásnak és a vita kiinduló alapjából mindegy.

    A LORO-ja a Volhovnak is ez a tartomány volt. Na, szerinted miért?
    Na szerinted a Kub SZURN-ja az miért olyan, amilyen?

    Talán leeshetne az, hogy attól, mert haditengerészetnél szolgálsz az a fizikát és a műszaki hátteret nem írja felül. Sikerült tátott szájjal megint belefutni....
    Na mindegy.

    Én mutattam, forrást és fizikát. Te handabandát. Működik több rendszernél is, a valóságot adja vissza.
    Nem pazarolom rád tovább az időmet.

Ugrás a fórum topichoz