Nem indul jól az Independence osztályú LCS-ek 4. tagjának, a USS Montgomery (LCS 8) karrierje, hiszen a múlt hónapban hadrendbe állított hadihajó nem egészen 1 hónap leforgása alatt 3 incidensben is érintett volt – legutóbb október 4-én, kedden, mikor is a floridai Mayport hadikikötő elhagyásakor egy vontatóhajóval történő kikötői ütközés eredményeképpen egy hegesztési varrat mentén jó 30 centi hosszúságon berepedt a hajótest, illetve hosszmerevítők is görbültek.
A szeptember 10-én szolgálatba állított hadihajó az alabamai Mobile kikötőjéből van úton honi kikötője, a kaliforniai San Diego irányába – ám akkor mit is keresett Florida atlanti partszakaszának északi részén található Mayportban? Nos javításra érkezett oda. Lévén a Panama-szoros felé tartó úton szeptember 13-án 24 óra leforgása alatt 2, egymástól független, a meghajtási rendszerét érintő incidens is érte.
Ezek egyike tengervíz szivárgás volt a meghajtás hűtőrendszereinek egyikében, amit aznap a 2 LM2500-as gázturbina egyikének nem részletezett problémája tetézett. A hajó természetesen képes maradt az önerőből haladásra, ám döntés született arról, hogy rövid guantánamói kitérő után a floridai Mayport-ban el kell végezni a javításokat a honi kikötőbe hajózás előtt.
Október 4-én a USS Montgomery az akkor még csak érkezőben lévő Matthew hurrikán elől kihajózó több más hadihajóval együtt útnak indult Mayport-ból. A kedvezőtlennek megnevezett kikötői időjárási viszonyok közepette az indulásban asszisztáló vontatóhajók egyike túl nagy lendülettel érkezett, melynek eredménye a bevezetőben említett sérülés lett.
Az elérhető információk alapján a vízvonaltól mintegy 1 méterre lévő, cirka 30 centiméteres repedésen minimális – 3 percenként 1 gallon (~3,7 liter) – mennyiségű víz jutott a hajó belső terébe, amit a legénység gyorsan elhárított. A gyorsjavítást követően a USS Montgomery kihajózott, alaposabb javításra majd a kikötőbe visszatérése után kerül sor a Navy közleménye alapján.