A sós tengeri levegő generálta korrózió komoly probléma a tengerpart menti támaszpontokon is, nemhogy a nyílt vízen hosszú hónapokig kint tartózkodó repülőgép-hordozó esetében. Az általa hordozott repülőgépek és helikopterek fokozott figyelmet igényelnek ahhoz képest, mint mikor a szárazföldi támaszpontjaikon tartózkodnak. Ha jól tudjuk, akkor a U.S. Navy érintett gépei a szárazföldön legalább 2 hetente, a hordozón minimum hetente 1 alkalommal esnek át teljes lemosáson. Illetve bizonyos szerkezeti elemek amolyan „száraz” áttörlésen napi rendszerességgel esnek át.
A szárazföldön ennek kezelése jóval egyszerűbb, hiszen van bőven hely és édesvíz komoly lemosó állások kialakítására. Ez viszont már nem mondható el a repülőgép-hordozóról, ahol egyrészt a hely is szűkös, másrészt az atomreaktorok által termelt energiával sótalanított tengervízet is sok fogyasztó felé kell eljuttatni – többek között a gőzkatapultokhoz. Ennél fogva, atomreaktor ide-oda, elő tud fordulni, hogy szűkösebb a rendelkezésre álló készlet.
A bejegyzés apropóját adó U.S. Navy fotóhoz mellékelt leírás alapján itt éppen édesvízzel történő lemosás zajlik, de rákeresve erre a tevékenységre az is olvasható, hogy alapvetően speciális összetételű folyadékkal történik a lemosás, nem pedig tisztán édesvízzel.