|

Repülő tengeralattjáró

Az ukrán Antonov An-124 Ruszlan típusú teherszállító repülőgép története során szállított már érdekes dolgokat, kezdve az olajfúrótorony-elemektől egészen a metrószerelvényekig. Az alábbi képen viszont egy tengeralattjárót rakodnak óvatosan az óriás rakterébe. A Mystic névre hallgató, DSRV 1 (Deep Submergence Rescue Vehicle) jelzésű jármű mélytengeri mentésre szolgál, például bajbajutott tengeralattjárók személyzetének mentésére. A Mystic-osztály névadó egysége és 13 fős személyzete a kép készültekor épp egy dél-koreai hadgyakorlatra tartottak.

Forrás: US Navy

Forrás: US Navy ,

Fórum hozzászólások

  • ghostface
    Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
    A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
  • T.Tom
    A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
    Igen, évek óta napirenden van ez a dolog, de nem tudom, hogy ez mennyire tud megvalósulni a jelenlegi politikai helyzetben. Ha lenne saját hajtómű a géphez, akkor jószerivel meg is valósulhatna egy super galaxy-hoz hasonló upgrade. Az Aviastarnál elvileg minden megvan a gép gyártásához, a hajtóműveket leszámítva.
  • ghostface
    Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

    Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
  • formosa1
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

    Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
    Ezen nincs mit csodálkozni:
    A Szovjetunióban eleve más szemlélettel tervezték s repülőgépeket.
    Még azokat is, amik nyugati inspiráció után készültek el.
    Kevésbé számított az üzemanyag fogyasztás, hanyagolták, amíg csak tudták a belépőél mechanizálását (lásd Il-62 vs. Vickers VC–10) stb., stb.
    Lehetne sorolni tovább, de felesleges: Nem a nyugati (világ)piacra készültek. Talán úgy gondolták sokáig, hogy úgyis győz a cocilizmus a világon, addig meg mit erőlködjenek?
    A Brezsnyevi pangás meg meghozta a gyümölcsét; ezután oly mértékben lemaradtak a polgári repiparban, illetve típusaik hiába voltak vételárban olcsóbbak, hogy már esélyük sem volt a beágyazódott nyugati rendszerek (üzemeltetés) ellen.
    Ez egy vesztes meccs jelenleg is; nem elég olcsónak lenni eladáskor, utána is annak kell maradni.
    Kedvenc példám az, (Aeromagazinban olvastam) amikor az NDK(!) Interflug le akarta cserélni az Il-62-eseit a nyolcvanas évek végén A310-esekre(!), azzal érveltek a szakemberek Honeckeréknek (pedig le is lövethette volna őket:D:D:D), hogy az Airbus gépek - ha jól emlékszek - harmadannyi üzemanyagot fogyasztanak...

    Annak az NDK-nak az állami vezetése, amelyik ideológiailag megcsontosodottabb volt, mint a szovjeté, rábólintott a vásárlásra.
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Interflug

    Szerintem.
  • formosa1
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Volt keleti üzleti partner(Oo), és van most keleti érdeklődő(Kína). Nyugati befektető nincs. Nem érdemes a csodára várni.

    formosa1
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...
    Értsd jól és értsd a lényeget.

    formosa1
    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.
    Azért a Szuhoj összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben van.
  • megazez
    Milyen teljes antonov paletta? (nehogy már az A-1-től induljunk 194x-ből...) Boki írta, hogy 1db prototípust izzadtak ki sok év alatt, az An70 és változatai kb becsődölt próbálkozások, kína már bevásárolt valószínűleg az antonovból, azt meg ne várjuk, hogy a nyugat majd megsegíti őket. Esetleg úgy mint minket, felvásárolnak majd bezárnak. Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék.
    .
    .
    Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    .
    "Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
    A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...
  • Capslock27
    Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    A prototípus az An-132 volt, amit a szaúdiak pénzeltek, ám a politika ott is közbeszólt. - És ki tudja, hogy lesz-e újabb pénzes megrendelő... :(
  • Capslock27
    .
    .
    Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    .
    "Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
    A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...
    A mi Ancsáinkat is csak barmolták. Illetve megpróbáltak ellopni egy AN-32-es flottát Indiától.
  • Capslock27
    .
    .
    Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    .
    "Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
    A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...
    Orosz megrendelésre gyártották az An-148-at, sőt az oroszok még licenszben is gyártották saját maguknak. A 158-as is orosz megrendelés volt Kuba részére, amit orosz lízing cég finanszírozott. Az ukrán védelmi-ipari komplexum cégeinek kb 800 millió USD-s bevétele volt az orosz megrendeléseknek köszönhetően.
  • Capslock27
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    Ez igaz, háború előtt a legnagyobb példányszámban az oroszok vettek tőlük az An148-ból, An158-ból külföldön csak Kuba lízingel 6db-ot 1 pedig az ukránoknál van (gondolom az a prototípus). Megint eljutunk oda, hogy mekkora cumi lett az oroszokba belerúgniuk.
  • boki
    Egyébként két napja aláírtak egy szerződést Limában.Peru rendelt egy An-178-at.
    Váltani szeretnék vele LM L100/An32 közül valamelyiket vagy csak simán tesztnek vették?
  • megazez
    Váltani szeretnék vele LM L100/An32 közül valamelyiket vagy csak simán tesztnek vették?
    Megnyertek egy tendert (olasz, spanyol volt a másik két résztvevő) mivel a gép univerzális , tehát több feladatot el tud látni: áruszállítás, személyszállítás, desszantolás, kutató-mentő feladatok...stb. és olcsó. Az An-32 -t fogja váltani. Kérdés, hogy ki tudják-e váltani az orosz alkatrészeket és tudják-e tartani a határidőt. (amit kétlek)
  • boki
    Megnyertek egy tendert (olasz, spanyol volt a másik két résztvevő) mivel a gép univerzális , tehát több feladatot el tud látni: áruszállítás, személyszállítás, desszantolás, kutató-mentő feladatok...stb. és olcsó. Az An-32 -t fogja váltani. Kérdés, hogy ki tudják-e váltani az orosz alkatrészeket és tudják-e tartani a határidőt. (amit kétlek)
    .
    .
    Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
    Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
  • Capslock27
    Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
    Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
  • formosa1
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
  • emel
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
    .
    .
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
  • Capslock27
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
  • formosa1
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
  • Capslock27
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
    "egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol..." - Antonov üzemeltetőként eddig is ezt tették! Ám ezek után én is kíváncsi leszek a perui Antonov hírekre... :)

Ugrás a fórum topichoz