|

Repülő tengeralattjáró

Az ukrán Antonov An-124 Ruszlan típusú teherszállító repülőgép története során szállított már érdekes dolgokat, kezdve az olajfúrótorony-elemektől egészen a metrószerelvényekig. Az alábbi képen viszont egy tengeralattjárót rakodnak óvatosan az óriás rakterébe. A Mystic névre hallgató, DSRV 1 (Deep Submergence Rescue Vehicle) jelzésű jármű mélytengeri mentésre szolgál, például bajbajutott tengeralattjárók személyzetének mentésére. A Mystic-osztály névadó egysége és 13 fős személyzete a kép készültekor épp egy dél-koreai hadgyakorlatra tartottak.

Forrás: US Navy

Forrás: US Navy ,

Fórum hozzászólások

  • Capslock27
    Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
    Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
  • formosa1
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
  • emel
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
    .
    .
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
  • Capslock27
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
  • formosa1
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
  • Capslock27
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
    "egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol..." - Antonov üzemeltetőként eddig is ezt tették! Ám ezek után én is kíváncsi leszek a perui Antonov hírekre... :)
  • Antonov Airlines used of its modernised AN-124-100-150 to transport the largest and most powerful spacecraft Lockheed Martin has ever built. The flight was from Moffett Airfield in US to French Guiana and it took place in January 2019.

  • https://index.hu/techtud/2020/04/04...udapest_koronavirus_vedofelszereles_ferihegy/

    “...Az alaptípust még a Szovjetunióban kezdték el gyártani az 1970-es években, egyszerre két helyen is, Uljanovszkban és Kijevben, de az orosz néhány évvel ezelőtt elhalt, így ma már csak az ukránok szerelnek össze néhány gépet a típusból...”

    Ez tévedés. Az ukránok már nagyon régóta nem szerelnek össze semmit Kievben.
    Az oroszok dolgoznak egy Ruszlan modernizáción és egy váltótípuson, a Szlont-on.
  • Allesmor Obranna
    https://index.hu/techtud/2020/04/04...udapest_koronavirus_vedofelszereles_ferihegy/

    “...Az alaptípust még a Szovjetunióban kezdték el gyártani az 1970-es években, egyszerre két helyen is, Uljanovszkban és Kijevben, de az orosz néhány évvel ezelőtt elhalt, így ma már csak az ukránok szerelnek össze néhány gépet a típusból...”

    Ez tévedés. Az ukránok már nagyon régóta nem szerelnek össze semmit Kievben.
    Az oroszok dolgoznak egy Ruszlan modernizáción és egy váltótípuson, a Szlont-on.
    Szlon az elefánt.
  • SilvioD
    Volt közönség, ahogy hallottam a rendőröket is kihívták, mert összegyűltek vagy 200-an.
    És mi lett a vége a rendőri intézkedésnek?
  • SilvioD
    Volt közönség, ahogy hallottam a rendőröket is kihívták, mert összegyűltek vagy 200-an.
    Vagy a reptéren belüliekre hívták ki a rendőröket? :D

    [​IMG]
  • Terminator
    És mi lett a vége a rendőri intézkedésnek?
    A Cargo City kerítése mellé hívták a rendőröket, elküldtek aaz embereket onnan. De a pályavégnél ("patakparton") többen voltak, oda nem mentek ki a zsaruk

Ugrás a fórum topichoz