Nem kellett sokat várni az első, Izrael számára gyártott Lockheed Martin F-35 Lightning II szűzrepülésére. Miután június 23-án lezajlott a roll-out ceremóniája a texasi Fort Worthban, közel egy hónap múltán, július 26-án végrehajtotta első felszállását is a zsidó állam első alacsony észlelhetőségű vadászbombázója. A helyi terminológiában F-35I Adir (Nagyságos) néven emlegetett típusból egyelőre 33 példányra van érvényes megrendelése Izraelnek, amely mellé további 17 beszerzését tervezik – erre már megkapták a miniszteri engedélyt is. A távlati tervek szerint pedig még 25 darabbal bővülhet a flotta, amelyek akár a helyből fel- és leszállni képes F-35B változatúak is lehetnek, kiegészítendő a hagyományos üzemelésű A verziókat.
A keddi, különösebb eseménytől mentes repülés az első volt abból a számos felszállásból, amiket az F-35I-nek teljesítenie kell, mielőtt Izraelbe kerül. Az átrepülés tervezett ideje december 12., amit, ha minden jól megy, nem kell egyedül teljesítenie a jelenleg egyedüli Dávid-csillagos Villámnak. Amennyiben nem jön közbe semmilyen probléma, a második példány hamarosan csatlakozik a berepülési programhoz, amit a két repülőgép november végére teljesíthet.
Bár az első F-35I már izraeli felségjelzésekkel készült, első repülését még gyári tesztpilótával hajtotta végre. A következő hónapok során ez változatlan marad, az átadási folyamathoz szükséges tesztrepüléseket a Lockheed Martin munkatársai végzik el. Természetesen eközben Izraelben gőzerővel folyik a felkészülés az új típus érkezésére: a leendő hajózók kiképzése régóta zajlik, a földi személyzet pedig április óta tanulja aktívan az F-35I üzemeltetéséhez szükséges tudnivalókat. A szükséges infrastruktúra hamarosan elkészül, amibe egy saját szimulátor-központ is beletartozik.
„Türelmetlenül várjuk az F-35 érkezését. Az új típussal felvértezve az Izraeli Légierő számára többé már nincsenek határok!” – nyilatkozta a jeles esemény kapcsán Tal Kelman dandártábornok, az IAF vezérkari főnöke. „Néhány hónappal ezelőtt jómagam is kipróbálhattam az F-35-öst szimulátorban, Fort Worthban. Mint pilóta, aki 30 éve repül és számos különféle típust kipróbált, kijelenthetem: olyan érzés volt, mintha a jövőt tartanám a kezemben. Egyedülálló kombinációja ez a legmodernebb technológiának, a halálosságnak és egy fantasztikus ember-gép interfésznek – ez lesz, amely elvezeti a világot az ötödik generációba.”