Az Orosz Haditengerészet egyetlen repülőgép-hordozója, az Admiral Kuznyecov az ősszel a Földközi-tengeren fog tartózkodni és ezen útján már a szokásostól eltérő lesz a fedélzetre vett repülőgépállomány összetétele, hiszen abban helyet kap majd a MiG-29K/KUB is a Szu-33 és a Szu-25UTG mellett.
Mint ismert lehet a szóban forgó MiG-29K/KUB az elmúlt években állt össze értékesíthető termékké – eredetileg az Indiai Haditengerészet számára, ám végül Oroszország is úgy döntött, hogy a nagy Szu-33 helyett nekik is megfelelőbb lesz a rugalmasabban alkalmazható Fulcrum variáns. India 45, Oroszország 24 gépet vásárolt. A Moszkva által megrendelt 20 MiG-29K és 4 MiG-29KUB átadása 2013-ban kezdődött meg. A MiG-29K 2009-ben volt tesztelve az Admiral Kuznyecov fedélzetén, de az idei évtől már állandó jelleggel megtalálható lesz a fedélzeten.
A MiG-29K/KUB a nálunk is jól ismert MiG-29 vadászgép hajófedélzeti változata, melyet számos módosítás mellett megerősített sárkányszerkezettel, felhajtható szárnyakkal, fékezőhoroggal és a többfeladatú képességeket biztosító Zsuk-ME radarral láttak el. Míg a Szu-33 csupán légvédelmi feladatkört képes ellátni, míg a MiG-29K/KUB széles körben alkalmazhat levegő-föld és levegő-levegő fegyvereket, illetve lézeres célmegjelölő rendszereket. Emellett alkalmas az ún. „buddy refuel”-re is a törzs alá függeszthető PAZ-1MK utántöltő berendezés segítségével, mellyel a MiG-29 légi tankolóállomásként funkcionálhat.
És míg az Admiral Kuznyecovot épp Murmanszkban készítik fel a nyári-őszi bevetésre, addig a pilóták sem tétlenkednek, hiszen továbbra is zajlanak a gyakorló repülések az Azovi-tenger partján található Jejszk katonai repülőterén, ahol az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó fedélzetének életnagyságú mása található fékezőrendszerrel és síugrósánccal egyetemben. De használatban van a Krím-félsziget NYITKA létesítménye is.