|

Idén szolgálatba állhat a Y-20 stratégiai szállítógép

A People’s Daily Online felületén megjelent tanulmány szerint, minden esély megvan rá, hogy még idén szolgálatba álljon Kína első hazai fejlesztésű stratégiai szállítógépe. A kínai szakértők szerint egy ilyen repülőgép berepülése az elő felszállástól a sorozatgyártás megkezdéséig és rendszeresítésig három és öt év között van. És mivel a szűzfelszállás óta nem ütköztek komolyabb technikai nehézségbe, így minden lehetőség adott, hogy a gép még idén rendszeresítésre kerüljön.

Xian Y-20 a 2014-es Kínai Repülési és Űrhajózási Szakkiállításon lencsevégre kapva. | Forrás

Xian Y-20 a 2014-es Kínai Repülési és Űrhajózási Szakkiállításon lencsevégre kapva. | Forrás ,

Forrás">

Ezt támasztja alá az az információ, miszerint az egyik tesztpéldányt már a légierő rendelkezésére bocsátották, hogy kiképezhessék úgy a földi, mint a repülő személyzetet.

A gép első felszállása 2013-ban történt, ezzel Kína lett a negyedik állam aki egymaga képes volt kifejleszteni egy 200 tonnánál nagyobb össztömegű repülőgépet az USA, Oroszország és Ukrajna után. A repülőgép több mint 60 tonna szállítmányt képes a fedélzetére venni, ami jóval meghaladja a most rendszerben lévő Il-76-os gépek terhelhetőségét. Ezen kívül sokkal modernebb repüléstechnikai berendezésekkel gyártják majd és állítólag a géptörzs aerodinamikai kialakítása is kedvezőbb.

Az egy mitikus madárról hivatalosan a Kunpeng becenevet nevet kapott típusból várhatóan jelentős mennyiséget állítanak majd szolgálatba – a kínai Nemzeti Védelmi Egyetem egy 2014-es tanulmánya alapján Kínának 400 darabra van szüksége ezen gépből.