A Lockheed Martin különleges és titkos projektekkel foglalkozó fejlesztőrészlege, a Skunk Works már fejleszti a híres U-2 felderítőgép utódját.
A „Borz Művek” már dolgozik a „Dragon Lady” utódján, mely a hírek szerint nem csak távolról lesz vezérelhető, hanem opcionálisan pilóta által is irányítható lesz. Az új Lockheed-típust egyelőre TR-X kódjellel emlegetik. A „TR” a taktikai felderítésre (tactical reconnaissance) utal, bár korábban gondolkoztak a UQ-2 elnevezésen is, de végül a program vezetői úgy döntöttek, hogy jobban szeretnék hangsúlyozni a típus feladatkörét. (A TR megjelölés nem ismeretlen a „hard-core” Olvasóink számára, hisz az U-2 eredeti típusjelzése TR-1 volt.)
Az AFA (Air Force Association) szeptember 14-i washingtoni konferenciáján a cég bemutatott egy koncepciórajzot is, bár nem valószínű, hogy sok köze lehet a valósághoz, inkább csak a döntéshozók fantáziáját kívánják simogatni vele.
Az elődjével ellentétben a TR-X nem a CIA vagy más kormány alá tartozó ügynökségek kötelékében szolgál majd, hanem az USAF lesz a gazdája. Emiatt igazodnak inkább a légierő jelenlegi és jövőbeni igényeihez, repülési magasságát 70 000 lábban határozták meg, és ugyanaz a General Electric F118 erőforrás hajtja majd, mely az U-2 modernizált példányait (valamint a B-2 bombázókat) is a levegőbe emeli nap, mint nap. A típus pontos méreteiről sem született még döntés, így a repülési teljesítményadatok is változhatnak még, de várhatóan 20-22 óra között lesz az új gép őrjáratozási ideje.
Ha a projekt sikerrel zárul, a TR-X várhatóan 2025 környékén állhat hadrendbe.