Thai illetékese a közelmúltban jelentették be, hogy 447,5 millió dolláros darabáron három kínai gyártású tengeralattjárót óhajtanak hadrendbe állítani. A 17 tagból álló döntőbizottság állásfoglalása szerint költséghatékonyság tekintetében ez volt a legjobb választás. Ezen kívül álláspontjuk szerint ugyanazért a pénzért a kínai megoldás modernebb fegyverekkel rendelkezik mint más versenyzők és hosszabb ideig is képes a vízfelszín alatt maradni.
Ez volt a másodig olyan nemzetközi tender, – a török HQ-9 után – ahol a kínai hadipar komoly nyugati és orosz ellenfelek közül kerül ki győztesen. A thai tengeralattjárós képességek újbóli létrehozására 2010 óta pedzegetett beszerzésért indult még: Oroszország, Dél-Korea, Németország, Svédország és Franciaország.
A szóban forgó kínai tengeralattjáró a Type-39A Yuan osztály exportváltozata lehet – ennek export megnevezése az S20. Ilyen tengeralattjárót már vásárolt Pakisztán is, ami eléggé sokatmondó, lévén Pakisztán mindezidáig élvonalbeli európai építésű tengeralattjárókat vásárolt. Viszont az utóbbi U-214 költségvetési okokra visszavezethető meghiúsulása után olcsóbb kínai gyártású tengeralattjárók mellett döntött. Ebből az következik, hogy a kínai tengeralattjárók elértek egy olyan színvonalat ami ha alacsonyabb is mint a világ legjobbjai, de van annyira jó, hogy alacsonyabb ár mellett megérje megvenni.
Ez a tengeralattjáró 2300 tonna vízkiszorítású alámerült állapotban, a maximális merülési mélysége 300 méter. Hagyományos torpedókon kívül képes víz alól indítható robotrepülőket is indítani. Mivel modul rendszerű a kliens többféle szonár és meghajtás közül választhat, úgy hagyományos diesel-elektromos mint levegőtől függetlent.