|

HTKA Hírhalom 2014. 51. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

HTKA Hírhalom 51. hét

Az Amerikai Egyesült Államok a közelmúltban teljesítette azon április ígéretét, miszerint a Sínai-félszigeten zajló terrorizmus elleni egyiptomi műveletek támogatása érdekében leszállítja azon AH-64D Apache Longbow harcihelikopterek nagy részét, melyet még 2009-ben rendelt meg Egyiptom és melyek leszállítását a 2011-es események miatt Washington végül megtagadta. A megrendelt 12 forgószárnyasból az áprilisi ígéretnek megfelelően 10 gép került átadásra.

—–

Halad a problémáktól nem éppen mentes LCA / Tejas program repülőgép-hordozó fedélzetről üzemeltethető változatának programja: múlt hét szombatján, helyi idő szerint 12:34-kor az LCA NP-1 prototípus végrehajtotta szűzfelszállását az az Indiai Haditengerészet INS Hansa légibázisáról. A korábbi menetrend szerint a Tejas Navy programjának 2013-ra kellett volna hajófedélzeti tesztekhez bevethető gépeket eredményeznie.

Új-Zéland megszabadult Kaman Super SeaSprite helikoptereitől. Persze nem attól a 8 géptől, melyekhez tavaly jutottak igen jutányos áron, hanem attól az 5 géptől, melyeket az újabb, Ausztrália által anno visszautasított forgószárnyasokkal váltanak majd 2015 elejétől kezdődően. Az új-zélandi védelmi miniszter múlt hét pénteki bejelentése szerint a szóban forgó 5 SH-2G Super Seasprite vevője Peru lett, akik meglátásuk szerint jónak mondható, 30 millió dolláros összeget fizettek az 5 gépért.

Új-Zélandi Kaman SH-2G Sea Sprite sziklafal előtt repül el alacsonyan a tenger felett.

Új-Zélandi Kaman SH-2G Sea Sprite. A kivik mellett az egyiptomiak és a lengyelek haditengerészeteinél található pár madár ezen típusból. ,

Szintén új-zélandi kötődésű hír, hogy kivonásra került az Új-Zélandi Királyi Légierő gépparkjából a hazai gyártású Pacific Aerospace Corporation CT/4 Airtrainer kiképzőgép. Mindennek előzménye, hogy lassacskán 1 évvel ezelőtt a pilótaképzési kapacitásának növelésére, illetve a jelenleg alkalmazott típusok leváltására 11 Beechcraft T-6C Texan II turbopropelleres kiképző repülőgépet rendelt az ország légiereje.

—–

Megérkezett az Iraki Légierő első két F-16-os vadászbombázója. Ahogy korábban írtuk az iraki állapotok miatt egyelőre csak az iraki pilóták képzésének helyére, az arizonai Tucson városába.

Az irakiak egyik első F-16-osa egy kétüléses gép, mely december 16-án landolt az arizonai Tucson nemzetközi repülőterének futópályáján. | U.S. Air Force photo/Senior Airman Jordan Castelan

Az irakiak egyik első F-16-osa egy kétüléses gép, mely december 16-án landolt az arizonai Tucson nemzetközi repülőterének futópályáján. | U.S. Air Force photo/Senior Airman Jordan Castelan ,

Arizonában maradva megemlítendő, hogy egy másik, nem a USA haderejének szánt Lockheed típus is megérkezett: az Ausztrál Királyi Légierő első F-35A gépe a Phoenix közelében fellehető, a leendő külhoni F-35 pilóták képzésének helyszínét jelentő Luke légibázison landolt.

—–

Kanada részéről december 19-én hivatalosan is megerősítésre került azon korábban felreppent hír, miszerint az RCAF egy 5. C-17 Globemaster III-assal beszerzésével bővítené szállítóképességét.

Kanada jelenleg 4 darab C-17-essel rendelkezik. | Fotó: Boeing

Kanada jelenleg 4 darab C-17-essel rendelkezik. | Fotó: Boeing ,

A múlt héten lezajlott a Bell és a Raytheon azon együttműködésének első tesztje, melyben a Bell/Boeing V-22 Osprey konvertiplán Raytheon Griffin-B rakétákat indított. Konkrétan két indításra került sor: egyikre egy helyben függeszkedés, míg a másikra 110 csomós, azaz hozzávetőlegesen 200 km/h sebesség mellett haladva. A kiadott sajtóanyag alapján mindkét esetben telitalálat volt az eredmény.

V-22 Raytheon Griffin B rakéta indítása közben. | Fotó: Bell Helicopter

V-22 Raytheon Griffin B rakéta indítása közben. | Fotó: Bell Helicopter ,

A Bell billenőrotoros termékéhez kötődő további, relatíve friss hír, hogy a típus elérte a 250 000 repült órát.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.