Dél-koreai kormányzati források szerint az északi „testvérek” ballisztikus rakéták indítására is alkalmas tengeralattjáróra tettek szert.
Szöul szerint a szóban forgó hajó egy régi szovjet Golf-osztályú dízel-elektromos tengeralattjáró, amelyet a hidegháború éveiben R-13, később R-21 ballisztikus rakéták hordozására építettek. Az egyelőre csak műholdképeken azonosított hajó célja ismeretlen, lehet tényleges aktív szolgálat is, illetve ballisztikus rakétakilövések vizsgálatára szolgáló tesztpad is, mindenesetre mindkettő változat erős aggódásra készteti Dél-Koreát. Emellett olyan műholdképek is készültek, amelyeken egy aktív szárazföldi SLBM-tesztpad azonosítható be az észak-koreai Sinpo Hajógyárban, amely utóbbi egyébként a Honvédelmi Akadémia Haditengerészeti Kutatóintézetének is otthona. A műholdképek elemzése révén Dél-Koreában tudni vélik, hogy mostanra már tucatnyi tesztet hajthattak végre az építménnyel – amely egyébként felveti azt a kérdést, hogy a demokratikusabb államok által Észak-Koreára irányított megfigyelő műholdak és egyéb eszközök garmadájának hogyan kerülhette el eddig ez a figyelmét.
Tovább bonyolítja a dolgot, hogy a fent említett hajógyárban egy eddig ismeretlen, 66-67 méter hosszú tengeralattjáró is horgonyoz, ami bizony nem a szovjet Golf. Az elemzők szerint a megjelenésében a szintén szovjet Kilo-osztály vonalait lehet felfedezni, de talán közelebbi rokonságban áll a jugoszláv Sava- és Heroj-osztállyal, amely visszavezethető arra is, hogy Phenjan az 1970-es években több tervdokumentációt is szerzett Jugoszláviából, amelyek alapján később saját tengeralattjáróit is megalkotta.
A Golfokból egyébként összesen 23 darab készült a Szovjetunióban, amelyeket az összedőlés hajnalán mind ki is vontak és 1993-ban ezekből tízet eladtak Észak-Koreának. Az azóta eltelt idő úgy néz ki elegendő volt ahhoz, hogy a kommunista állam mérnökei visszafejtsék a szovjet technikát és legalább egy egységet használható formába pofozzanak. Ugyan a Golf-osztály elég koros technikának számít manapság, azonban tanulmányozásával Phenjan évtizedeket spórolhat a víz alól indítható ballisztikus rakéták kifejlesztésén, szomszédainak legnagyobb „örömére”.
Phenjan egyébként meglepően sok tengeralattjárót tart szolgálatban, amelyek közül több saját gyártású is. A legnagyobb számban, több mint 40 darabbal a Sang-O-osztályú, part menti vizekre optimalizált tengeralattjárók vannak, amelyek egyben a legnagyobb észak-koreai tervezésű egységek is. Emellett több tucat törpét is gyártottak Yono- és Yugo-osztály néven, valamint szintén megtalálhatóak olyan őskövületek is, mint a kínai Romeo-osztályú, azaz Type-033 tengeralattjárók, amelyekből 15-20 darab lehet Észak-Koreában.