A közelmúltban újabb szakaszába lépett a dél-koreaiaknak a KAI KUH-1 Surion melletti helikopter fejlesztési programja, mely a tavaly megkezdett hadrendbe állítású szállító helikopterrel ellentétben a könnyű kategóriában debütál majd a 20-as évek első éveiben.
Ha úgy vesszük 2 helikopterről van szó, lévén a 2020-as dátumot megcélzó Light Civil Helicopter (LCH) 2022-re a katonai változatban is elérhető kell legyen a jelenlegi tervek alapján – ezen változat angolszász megnevezése a Light Armed Helicopter (LAH).
A szöuli illetékesek terve, hogy a polgári változattal anyagilag mindenképpen nyereségessé tegyék a programot, jelentős szeletet kanyarintsanak ki ezen súlycsoportban és ez a típus dominálja a hazai könnyű helikopter gépparkot. Ezzel összhangban a típusnak számos feladatkörben kell majd helytállnia a (VIP) szállító feladatkörtől kezdve a mentőhelikopter feladatkörig. A 4,5 tonna körüli szintre belőtt helikopter katonai változata számára pedig az MD500 és AH-1S típusok váltása van betervezve.

Ezen, a Korean Aerospace Industries által közzétett fotón a Light Attack Helicopter makettje látható. Ha csak a Fenestron rendszerű farokrotorból indulnánk ki, azt mondanánk, hogy az együttműködés kapcsán az Airbus Helicopters-nek áll a zászló. | Fotó: Korean Aerospace Industries ,
A Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium, illetve a védelmi beszerzésekért felelős iroda (DAPA) által közösen felügyelt programmal kapcsolatos közelmúltbeli fejlemény, hogy a két szóba jöhető kivitelező közül a Korean Aerospace Industries lett kiválasztva a Korean Air fejlesztéssel, gyártással foglalkozó részlege helyett.
A durván 1 milliárd dollár összköltségűre tervezett programban a KAI egyébként nem teljesen önerőből kell összehozza a végterméket, ehhez külföldi segítség igénybevétele adott. Hogy a típus kifejlesztésében mely európai, vagy amerikai fejlesztő lesz segítségre, azt egyelőre még nem tudni – azt azonban igen, hogy lényegében mindegyik jelentős, helikopterekben is érdekelt vállalat, konkrétabban az Airbus Helicopters (a korábbi Eurocopter), az AgustaWestland,a Sikorsky és a Bell is jelezte, hogy érdekli őket a program.