A világ legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgépének gyártója, az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. bejelentette, hogy piacra dobja az L-39 Albatrosz legújabb, L-39NG típusjelű változatát.
Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és „virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.
A több mint 3000 darab legyártott L-39-essel (jelenleg még rendszerben áll több mint 400 példány) összegyűlt 5 millió repült órányi tapasztalattal a háta mögött az AERO Vodochody minden korábbinál költséghatékonyabb képzési platformot kínálna a vásárlók számára. A cseh gyártó úgy számol, hogy a világ kiképzőgépeinek 60 százalékát a következő 15 évben lecserélnék az üzemeltetők, ezek számára kiváló megoldást jelentene az L-39NG, melynek első prototípusát 2016-ra készítenék el, az első megrendeléseket pedig 2018-tól tudnák teljesíteni.
Arról nem szól a sajtóközlemény, hogy ezek teljesen új gyártású példányok lennének, vagy a jelenlegi gépek egyes fődarabjainak felhasználásával építenék meg az L-39NG-t, esetleg mindkettő lehetőség adott és a vásárló választhat.
Az AERO Vodochody egyébként sokadszorra próbálkozik a rendkívül sikeres L-39-es továbbfejlesztésével, de eddig egyik sem hozott átütő sikert. A típuscsalád részletesebb történetéért katt ide!