A General Atomics Aeronautical Systems június 27-én végrehajtotta az első tesztrepülést a Predator XP névre hallgató, kifejezetten az exportpiacra szánt pilóta nélküli repülőgép első példányával. A repülés 35 percig tartott, és a céges beszámolók szerint eseménymentesen zajlott. A Predator alapverzióival igen nagyfokú hasonlóságot mutató XP verziót természetesen nem minden alapmegfontolástól mentesen fejlesztette ki a General Atomics: felméréseik szerint nemzetközi szinten komoly érdeklődés mutatkozik egy némileg „butított”, de még mindig potens és jól alkalmazható pilóta nélküli repülőgépre.
Utóbbi kijelentés olyannyira igaz, hogy a Predator XP-re 2013 februárjában az Egyesült Arab Emírségek 197 millió dollár értékű vásárlási szándékot jelentett be. Arról, hogy ezen összeg pontosan milyen mennyiségű UAV-t és egyéb kapcsolódó dolgokat fedez, azóta sincs információ, és az üzlet titkosságára hivatkozva a cég szóvivője az XP variáns első repülése kapcsán sem volt hajlandó többet elárulni erről. A lehetséges további vevőkörbe egyébként főleg Latin-Amerika és Ázsia országai tartoznak, de nem kizárt, hogy egyes európai nemzetek is inkább a fegyvertelen XP mellett teszik le voksukat.
Amellett ugyanis, hogy külső jegyekben is eltér elődeitől – megjelentek rajta a polgári utasszállítókról jól ismert, áramlásterelő wingletek, esetünkben hajlított szárnyvégek -, a 35 órás repülési időre is képes Predator XP nem rendelkezik fegyverzet hordozására alkalmas felfüggesztési pontokkal, ahogy fedélzeti számítógépébe sem integrálták a szükséges szoftvereket. Így tehát feladatköre pusztán felderítés és megfigyelés lehet, ez azonban nem minden esetben hátrány. A világ sok országában idegenkednek ugyanis a felfegyverezhető UAV-ktől, így adott esetben könnyebben elfogadtatható lehet mind a politikai vezetéssel, mind a lakossággal a Predator XP beszerzése.