|

Tovább bővül a brazil tankerflotta

Brazília vezetése úgy döntött, hogy a korábban megrendelt két légiutántöltő repülőgép nem elégséges, így bővítik a flottát és három példányt vásárolnak.

Ahogy arról a HTKA is beszámolt, tavaly márciusban az IAI (Israel Aerospace Industries) nyerte a 2. Századnál szolgálatot teljesítő, Boeing 707-320C-kből kialakított KC-137-esek leváltására kiírt KC-X2 tendert, melynek értelmében 2 darab KC-767-essé átalakított Boeing 767-300ER kerül a Brazil Légierő flottájába. A gépek átalakításban alvállalkozóként brazil cégek is részt vesznek.

Úgy tűnik azonban, hogy a brazil vezetés kevesli a mennyiséget és részben kihasználja a kontraktusba foglalt kétgépes opciót és háromra növeli a megrendelt gépek számát. Izraeli lapinformációk szerint már folyik a szerződésmódosítás, vagy már alá is írták a kontraktust.

A kolumbiai KC-767-es

Izraeliek által átalakított kolumbiai KC-767-es ,

A braziloknak ajánlott KC-767-es azonos koncepcióra épül, mint a kolumbiaiaknak is leszállított példány, a két szárny alatti konténer mellett a törzs alsó részébe is integráltak egy hajlékonycsöves rendszert, mivel a légierő repülőeszközei csak ezzel tankolhatóak a levegőben.

A légitársaságok által már kivont, ám még jelentős üzemidő-tartalékkal rendelkező Boeing 767-esekhez kínált átalakító csomag a használt gépek vásárlásával együtt is csak 30-40 millió dollárba kerülne darabonként, míg az új gyártású példányok beszerzése meghaladhatta volna a negyedmilliárd dollárt is.

Az új tankerek többfeladatú légijárműként kerülnek beszerzése, a tankerfeladatokon kívül alkalmasak lesznek teher és személyszállításra is, hovatovább a magas rangú személyek számára VIP-gépként is funkcionál majd az új típus, ám a gyors átalakítás a moduláris rendszernek köszönhetően hamar megoldható lesz.