|

Kiképzőgépekkel erősít Dél-Korea

A Dél-koreai Légierő (ROKAF) pilótaképző akadémiája megújítaná a növendékek alapképzésére használt repülőgép-flottáját.

Az akadémia vezetése szándéknyilatkozatot írt alá a Korea Aerospace Industries (KAI) vállalattal a jelenlegi flotta leváltásáról. A koreai típussal a 22 darab, kiöregedő Iljusin T-103-ast cserélnék le, melyet még 2004-ben kaptak Oroszországból az államadósság egy részének elengedésének fejében (az eredeti 23 példányból egy balesetben odaveszett).

A KC-100-as szintén 23 gépes mennyiségben kerülne az akadémiához. A szándéknyilatkozatot követően várhatóan még az idén aláírják a tényleges szerződést is, majd 2016 végéig a KAI le is szállítaná a megrendelt kiképzőgépeket.

Forrás: Korea Aerospace Industries

Forrás: Korea Aerospace Industries ,

A négyszemélyes, alsószárnyas KC-100-as számára ez az első megrendelés. A 315 lóerős (235 kW), Teledyne Continental Motors TSIOF-550-K típusú erőforrással ellátott, szénszál-erősítésű műanyagból készített típus fejlesztését 2008-ban kezdte meg a gyártó, első repülését 2011-ben hajtotta végre. Eddig öt gép készült (két prototípus, két földi tesztpéldány és egy sorozatreprezentatív nullszériapéldány), a koreai hatóság már meg is adta a típusengedélyt, a KAI reményei szerin hamarosan az FAA, majd az EASA is kibocsátja az engedélyeket.

A Naraon névre keresztelt típus a gyártó állítása szerint 10 százalékkal üzemanyag-hatékonyabb, mint konkurensei (Cirrus SR-22 és Cessna 400), emellett 3-5 centiméterrel szélesebb kabinnal is rendelkezik. A légkondi, a jégtelenítő rendszer és az „üveg” pilótafülke alapfelszereltség, a mentőernyőt opcionálisan lehet rendelni. Mindemellett még olcsóbb is riválisainál, így nagy jövő előtt állhat a koreai típus.