A közelmúltban lezárult az első szuperhordozók egyikének, a Forrestal-osztályú USS Saratoga (CV 60) értékesítésének ügye: az 1956-ban hadrendbe állított, majd 38 évnyi szolgálat után 1994-ben nyugdíjazott repülőgép-hordozót 1 centért értékesítette a U.S. Navy.
Az (1983 óta) „Super Sara” becenévre hallgató repülőgép-hordozót a Navy a kivonás után adományozható minőségbe helyezte, ám múzeumhajóvá történő átalakítása akkor és egy pár évvel ezelőtti próbálkozás esetben sem jött össze. A haditengerészet illetékesei 2010-ben végül ócskavasként történő értékesítés mellett döntöttek, miután a múzeumhajóvá történő átalakításra érkező ajánlatok egyike sem bizonyult megfelelőnek.
A 4 repülőgép-hordozót számláló Forrestal-osztály másodikként hadrendbe állított, illetve harmadikként kivont tagját a napokban tett bejelentés szerint az idei év későbbi részében vontatják majd át a Rhode Island államban található Newport kikötőjéből a Texas államban fellelhető Brownsville kikötőjébe, ahol a bontás jogát elnyert ESCO Marine munkásai veszik majd kezelésbe az aktív szolgálati idejének jelentős részlét a Földközi-tenger régiójában töltött hordozót.
A Forrestalok közül egyébként nem a Saratoga az első, melyet ócskavasnak értékesítenek, lévén a hajóosztály névadója is ezen sorsra jutott, miután az elmúlt 2 évtized alatt szintén nem sikerült megőrzését megoldani. Az egykosi USS Forrestal (CV 59) szintén 1 centért kelt el és szintén a texasi Brownsville-ben ér véget története – esetében az All Star Metals munkásai által.
A hajóosztály további két tagja, a Ranger (CV 61) és az Independence (CV 62) szintén ócskavasként történő értékesítésre lett megjelölve. Már biztosan ezen sors vár a Forrestal-osztályt követő Kitty Hawk-osztály második tagjára, a Constellationre (CV-64) is, melynek kapcsán a szintén a texasi Brownsville-ben található International Shipbreaking nevezetű céggel folynak tárgyalások.