Az idei év februárjának végén számolhattunk be róla, hogy a U.S. Navy részéről a 11 legifjabb Ticonderoga-osztályú cirkálót alacsony készültségi szintbe helyezik, lényegében deaktiválják egészen addig, míg nem lesz pénz modernizálásukra, élettartam hosszabbításukra.
Úgy tűnik, hogy időközben mindezt a pár évvel ezelőtti, részleges kivonási terveket nem engedélyező törvényhozással is sikerült lenyeletni, mert a friss hírek már tényként kezelik az aktív cirkáló flotta felének deaktiválását. A Government Accountability Office, avagy az USA számvevőszékének április jelentésében olvasható, hogy a deaktiválandó 11 AEGIS cirkáló hosszú távú modernizálása 2015-ben kezdődhet meg.
A terv az, hogy ezen relatíve fiatal, nagyszabású modernizáláson eddig még nem átesett cirkálók egyesével térnek majd vissza, ahogy az öregebb kollégáik szép sorban véglegesen nyugállományba kerülnek. Ez azt jelenti, hogy a legifjabb Ticonderoga, a 2009-ben zátonyra futott, idén 20 éve hadrendbe állított USS Port Royal 2026 környékén állhat majd újból szolgálatba. Ezen tervek szerint így 2044-ig, 50 éves koráig szelheti majd a világóceánt.
Itt érdemes megemlíteni, hogy a USS Port Royal azért szerepel a modernizálandó cirkálók között, mert a Government Accountability Office még korábban nem adta áldását a Haditengerészet azon tervére, mely szerint véglegesen kivonták volna a szóban forgó, ballisztikus rakéták lelövésére alkalmas hadihajót. A Navy ezen szándékát azzal indokolta, hogy a 2009-es zátonyra futás nem várt karbantartási problémákat okozhat megdrágítva a modernizálást. A GAO által, a Kongresszus kérésére lefolytatott vizsgálat ugyanakkor azon megállapításokra jutott, hogy a zátonyra futása óta kijavított Port Royal állapota nem tér el a többi Ticonderogáétól, ráadásul a Navy 306 millióval túlbecsülte a szóban forgó cirkáló modernizálásának költségeit. Mindezeket, illetve azt figyelembe véve, hogy a Port Royal rendelkezik a hajóosztályban a legtöbb üzemidővel a kivonáshoz szükséges feltételek nem teljesülnek.