|

Altay motor gondok?

A közelmúlt hírei alapján a törököknek néminemű gondjai adódtak a fejlesztés alatt álló harckocsijuk az Altay jövőbeni megmozgatása kapcsán – avagy ki is lesz akkor a motor szállítója?

A típus bemutatásakor mi is írtuk róla, hogy a fejlesztők az első két sorozat részére német MTU licenc alapján gondoskodnának erőforrásáról, ám a későbbi sorozatokban az 1 500 lóerős német motort már 1 800 lőerő körülire szánt hazai fejlesztésű erőforrással váltanák le.

Altay az IDEX 2013-on

Altay az IDEX 2013-on ,

Ugyan akkor nem szólt arról a fáma, hogy ez mennyire lenne saját fejlesztés, ám úgy tűnik, hogy az Otokar nevével fémjelezett program ezen eleme kapcsán a törökök külhoni segítséget igyekeztek összehozni. Konkrétabban a Mitsubishi Heavy Industries-nál kilincseltek már hónapok óta, ám Tokió a kisebb puhítások ellenére még mindig igen szigorú törvényi szabályozás miatt nem adhatta áldását egy közös fejlesztésű erőforrásra, pontosabban annak licencelésére. Márpedig enélkül azon török tervek, miszerint az exportpiacra dobják az Altay-t semmiképpen sem tudnának realizálódni. Török illetékesek nyilatkozata alapján ezen egyeztetésekkel felhagytak, Japánnal annyiban maradtak, hogy más haditechnikai jellegű programok kapcsán keresik majd az együttműködés lehetőségét.

Egyes források szerint a németekkel sem teljesen problémamentesek az egyeztetések, ráadásul ezen források szerint nem igazán hajlanak arra, hogy az Altay exportálásához licenceljenek erőforrást.

Korábban az Otokar részéről ötletként egyébként felmerült az elektromos meghajtás is, amivel a buszgyártás kapcsán vannak tapasztalataik.

A prototípusokkal menetközben természetesen zajlanak a különféle tesztek, méghozzá állítólag meglehetősen jó ütemben.