Az izraeli Védelmi Minisztérium és Szállítmányozási Minisztérium által 2009-ben kiválasztott elképzelés most fontos mérföldkövet tudhat maga mögött, ugyanis a DIRCM (Directed Infrared CounterMeasure) kategóriába tartozó berendezés túlesett a minősítési teszteken.
Az Elbit Systems által több mint egy évtizedig fejlesztett eszköznek a jövőben azt a feladatot szánják, hogy Izrael Állam három polgári légitársaságának gépein védelmet nyújtson a MANPADS (Man Portable Anti-Aircraft Missiles – Hordozható Légvédelmi Rakéták) fegyverek ellen.
Eitan Eshel dandártábornok elmondása szerint a tesztkörnyezet megteremtése Izraelben az eddigiek közül talán a legösszetettebb a Skyshield esetében volt. A kompakt méretű, „üveglézert” alkalmazó rakétaelhárító érzékelőinek egyidejűleg több szimulált céllal is boldogulnia kellett, valamint különböző fenyegetésekre is megfelelő módon kellett reagálnia, hogy a későbbiekben az utasszállító repülőgépek fedélzetén utazók maximális biztonságban érezhessék magukat.
Az igyekezet és öröm nem ok nélküli, ugyanis hozzáértők jelzései alapján a fejlettebb, hordozható légvédelmi rakéták a Líbiai Hadsereg 2011-es összeomlása óta még inkább elterjedtek, s a különböző terrorista csoportok és drogbárók arzenáljában már így is jó ideje kiemelt szerepet kaptak. Ehhez kapcsolódóan, a Wall Street Journal megszellőztette ama hírt, hogy Szaúd-Arábia felajánlotta a szír polgárháború ellenzéki oldalára kínai MANPADS-eszközök szállítását, ám az Egyesült Államok álláspontja az, hogy ezek később könnyen felhasználhatóak lesznek polgári repülőgépek ellen, ha rossz kezekbe kerülnének (így amennyiben lehet, kerülendő a képesség biztosítása).
Ha ők nem, Irán és Kína minden bizonnyal igyekszik a piaci rést kitölteni, mely ellen ezeddig leginkább csak a katonai rendeltetésű gépek voltak védettnek tekinthetőek. A Skyshield, a pluszköltségek és az üzemeltetői veszteség elkerülése érdekében „kulcsrakész” állapotban kerül legyártásra, vagyis minden szükséges eszköz egyazon burkolat alatt lesz megtalálható, melyet csak „telepíteni” kell a repülőgépre.
Amennyiben a titkosszolgálatok a járat útvonalát fenyegetettnek érzik, bekapcsolva az Elbit termékét az teljesen automatikusan látja el feladatát a légi biztonság és a környezet veszélyeztetése nélkül. Ez utóbbit nyilvánvalóan a tesztek folyamán az izraeli CAA (Civil Aviation Authority) is ellenőrizte.