|

Levegőben a második MQ-8C Fire Scout is

Mint ismeretes, az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete és a Northrop Grumman hadiipari nagyvállalat által folytatott, pilóta nélküli helikopterekkel folytatott projekt jelenlegi csúcsát az MQ-8C Fire Scout képviseli. Az MQ-8B UAS vezérlőrendszereinek átvételével, valamint a Bell 407 könnyű helikopter, mint platform felhasználásával létrejövő típus 2013. október 31-én hajtotta végre első felszállását a kaliforniai Point Muguban, azóta pedig 41 felszállással 66 órát töltött a levegőben. Épp itt volt az ideje tehát, hogy a második prototípus csatlakozásával felgyorsuljon a berepülési program, ugyanis a Northrop Grumman még idén nyáron szeretné megkezdeni a hajófedélzeti teszteket. Ezt valószínűleg sikerül is tartani, ugyanis február 12-én a második MQ-8C is levegőbe emelkedett.

A második MQ-8C Fire Scout | Fotó: Alan Radecki, Northrop Grumman

A második MQ-8C Fire Scout | Fotó: Alan Radecki, Northrop Grumman ,

A helyszín ismét Point Mugu és a Ventura County támaszpont volt, mely az MQ-8C berepülési programjának fő bázisa. A második Fire Scout szűzfelszállása sikeres volt, amit mind a US Navy, mind a Northrop Grumman örömmel konstatált. Arról, hogy a harmadik MQ-8C mikor csatlakozhat be a programba, egyelőre nincs szó, de annyi bizonyos, hogy a hajófedélzeti tesztek előkészítése gőzerővel folyik, a most elvégzett repülési feladatok zöme erre irányul. Amint arról már korábban beszámoltunk, a haditengerészet 2016-ban szeretné elérni a kezdeti műveleti képességet a típussal, ami igen szoros határidő, de nem teljesíthetetlen, lévén az MQ-8B-vel szerzett tapasztalatok sok időt és energiát spórolnak meg a berepülési program során.