HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Február 7-én megtörtént az, amit az indiaiak már régóta vártak: indiai MiG-29K típusú vadászbombázó először landolt a szintén indiai zászló alatt hajózó INS Vikramaditya fedélzetén – nem meglepő módon indiai pilótával a katapultülésben.
—–
A Kínai Néphadsereg Légierejének tavaly bemutatkozó Shaanxi Y-8 típusú légtér-ellenőrző repülőgépe a közelmúltban komoly teszten esett át, ugyanis 24 órás bevetést teljesített. Az aktív fázisvezérlésű radarral ellátott típus mellett az Il-76-oson alapuló A-50-es is szolgálatban áll.
—–
Irak 500 darab AGM-114K/R Hellfire típusú tankelhárító rakéta vásárlását tervezi. Az üzlet értéke potom 82 millió dollár.
—–
Nagy-Britannia és Franciaország közös hajóelhárító rakéta és pilóta nélküli repülőgép fejlesztése mellett döntött január 29-én.
—–
Az AirTanker konzorcium teljesítette a szerződés ráeső részének felét, ugyanis leszállította a megrendelt 14 darab többfeladatú Airbus A330MRTT Voyager típusú légi-utántöltő repülőgép első 7 példányát a Brit Királyi Légierő számára. A ZZ337 oldalszámú példány január 29-én érkezett meg az oxfordshire-i Brize Norton támaszpontra.
A CBS beszámolója alapján, egy nemrégiben megjelent, a jövő amerikai védelmi doktrínáival foglalkozó tanulmány szerint az Egyesült Államok a „robotika korában” egyre nagyobb szerepet fog szánni a 3D-s nyomtatással készülő fegyvereknek – mégpedig nem csak a kézi lőfegyverek, hanem a repülőgépek terén is. A tanulmány készítői bizonyosak benne, hogy az USA a cyber-hadviselés fejlesztése mellett, arányaiban nézve leginkább ezt a területet fogja propagálni, mivel az így készített eszközök, elsősorban alacsony észlelhetőségű, kisméretű pilóta nélküli repülőgépek olcsó, ám mégis hatékony alternatíváját kínálhatják egy sor jelenlegi technológiának.
—–
Megérkezett Ausztráliába a 2. Canberra-osztályú LHD is. Mint ismert lehet a spanyol Navantia által az ausztrál igényekhez igazított spanyol tervek alapján készülő LHD-ket a hajótörzs összeállítása után Ausztráliába szállítják, ahol a munkálatok befejezése zajlik.
A névadó hajóegység a leendő HMAS Canberra 2012 októberében érkezett meg Ausztráliába, mostanra pedig lassan készen áll a tesztelési szakasz megkezdéséhez.