Szingapúr még a tavasszal pedzegette, hogy meglévő tengeralattjárós képességeit tovább kívánja fejleszteni. Ennek tavaszi hír kapcsán akkor írtunk egy rövid áttekintőt a szingapúri tengeralattjáró flotta összetételéről, így erre visszautalva újból megemlítenénk, hogy a városállam illetékeseinek döntése mögött igazából részleges flottamegújítás húzódik meg, lévén az szingapúri tengeralattjáró erőt adó ex-svéd tengeralattjárók közül 4 meglehetősen vén már.
Konkrétan az svédeknél a 90-es években kivont ex-Sjöormen-osztályra, avagy szingapúri nevén Challenger-osztályra kell gondolni, melynek tagjai bizony már mind 50 éves korhoz közelítenek. A szingapúri hadrendbe állás előtt modernizált és a régió eltérő körülményeihez igazított öregecske tengeralattjárók arra mindenképp kitűnőek voltak, hogy a szingapúriak megalapozzák velük a modern tengeralattjárós kultúrájukat.
Hosszabb távon azonban már nincs maradásuk. A stafétabot egyrészt az Archer-osztály veszi át, melynek két tagja 2011 decemberében, illetve 2013 májusában érte el a teljes értékű hadrafoghatóságot. A szóban forgó, AIP képességekkel is rendelkező tengeralattjárók sem újak, hiszen a svéd Västergötland-osztály első két egységéről van szó, melyek 25 és 26 évvel álltak először szolgálatba.
A továbbiakban viszont nem vesznek használt tengeralattjárókat, a Challenger-osztály másik váltótípusa már új építésű lesz. És ezzel meg is szakad a svéd vonal, hiszen az új szerzemények nem a svédek új tengeralattjáró fejlesztése, az A26 lesz: a szingapúriak új tengeralattjáróit a svéd Kockums anyacége, a német ThyssenKrupp Marine Systems szállítja majd.
A szingapúri védelmi minisztérium által hétfőn közzétett rövid sajtóanyag alapján 2 Type 218SG típusú tengeralattjáró 2020-tól kezdődő szállításáról írtak alá szerződést a németekkel.
Arról nem szól a fáma, hogy a Type-218SG jelölés mögött a Type 214-es típus egy alváltozata értendő-e, vagy esetleg a Type 214 továbbfejlesztésével előálló, csak terveken létező Type 216-os átnevezéséről van szó.