Örülhet a Holland Királyi Haditengerészet, lévén úgy tűnik, hogy miután a védelmi minisztériumnak sikerült még 115 millió eurót előkaparnia, egyből meg is variálják kicsit a korábban tervezett vágásokat. A haditenegrészet esetében ez azt jelenti, hogy a még befejezés alatt álló, többfunciós ellátóhajójuk, a Karel Doorman nem kerül egyből eladósorba, hanem a holland flottánál áll mégiscsak hadrendbe.
Mert hogy szeptember elején még az volt a helyzet, hogy a költségvetési megszorítások miatt mégsem lesz pénz a 2 ellátóhajót is nyugdíjba küldő, egy közönséges ellátóhajónál többet nyújtó Karel Doorman hadrendbe állítására. A holland Damen romániai hajógyárában megépült, a munkálatok befejező szakaszára 2013 augusztusában Hollandiába érkezett hajó kapcsán az volt az elképzelés, hogy befejezik a munkálatokat, majd felajánlják eladásra, a Holland Királyi Haditengerészet pedig majd kap valami kisebb hajót helyette.
Erre azonban úgy tűnik mégsem lesz szükség, a haditengerészet megkaphatja a jelenlegi flottájának bármelyik tagjánál nagyobb hajót. Ami a hadihajók ellátása mellett nem mellékesen rendelkezik partraszálló műveletek támogatásának képességével is. A hadrendbe állítás ismételt zöld lámpásítása mellett egyébként csiripelnek olyasmit is a madarak, miszerint a hajó kapcsán lehetővé tennék más NATO tagok általi igénybevételt is.
A 2012-ben kivont HNLMS Zuiderkruis (A832) és az annál jóval fiatalabb, 1995-ben hadrendbe állított, jelenleg aktív állományú HNLMS Amsterdam (A836) leváltását célzó HMLNS Karel Doorman hadrendbe állítása 2014 folyamán várható.
Kialakításából adódóan egyidejűleg 2 hadihajó üzemanyaggal történő ellátásra képes 9 000 kömbéternyi naftát befogadni képes bendőjéből. Ellátóhajónál megszokott módon van hely lőszernek (~ 400 tonna) és némi ivóvíznek is (450 köbméter).
Eezek alapján persze csak egy ellátóhajó lenne, ám a 400 millió euró körüli árcédulával rendelkező Karel Doorman többet tud majd ennél, hiszen rendelkezik egy tisztességes méretű helikopter fedélzettel is, ahol egyidejűleg 2 db, Chinook méretű helikiopter kiszolgálására van lehetőség, míg a helikopter hangárban 2 Chinook, vagy 6 NH90-es fér majd el. A forgószárnyas képesség tehát nagyjából megegyezik a Rotterdam-osztályú partraszállító dokkhajóknál meglévővel.
A némileg kisebb méretű Rotterdamok persze dedikált hajók lévén komolyabb partraszállító képességgel bírnak, ám a ha úgy adódik a Karel Doorman partra tud juttatni utánpótlást – ehhez 2 partraszállító hajó áll rendelkezésre.