Hosszú idő után ismét megjelentek hírek a BAE Systems által a brit védelmi tárca megrendelésére fejlesztett Taranis pilóta nélküli harci repülőgépről. A jövőbeni brit UAV/UCAV-fejlesztéseket megalapozó technológiai demonstrátorról legutóbb idén januárban hallottunk, amikor is arról számoltak be hivatalos források, hogy 2013-ban végre sor kerülhet az első repülésre. Azóta jó sok idő eltelt bármilyen érdemi információ nélkül, ám egy október 25-én kiadott jelentés szerint a berepülési program kezdeti szakaszát sikerrel abszolválták.
A dokumentum szerint, amit a védelmi tárca a parlament honvédelmi bizottságának nyújtott be, beszámolandó a Taranis-projekt állásáról, a BAE Systems 2010-ben végrehajtotta a földi gurulópróbákat, majd némi szünet után, idén tavasszal elkezdték a berepülési programot is. Ennek színhelye a dél-ausztráliai Woomera tesztközpont volt, amit már régebb óta használ új típusainak tesztelésére a brit hadiipari nagyvállalat. A Rolls-Royce – Turbomeca Adour Mk 951 hajtóművel felszerelt technológiai demonstrátor a BAE Systems céges jelentése szerint is túl van a tesztrepülések első fázisán, ami egyelőre nem mutatott rá komolyabb problémákra, így a program a kijelölt mederben haladhat tovább. Ezen túlmenően azonban nem osztottak meg további információkat, mivel a projekt érdeke nem engedi meg ezt.
A Taranis fejlesztésének kezdetei 2007 környékére nyúlnak vissza, és a BAE Systems mellett részt vesz benne a már említett Rolls-Royce – Turbomeca páros, a GE Aviation (avionika) és a QinetiQ, mely az autonóm vonal fejlesztéséért felelős. A demonstrátorral szerzett tapasztalatokat a tervek szerint egy másik, jóval kifinomultabb és érettebb típus fejlesztéséhez fogják felhasználni, mely 2019-2020 környékére kell, hogy realizálódjon. S bár a Taranis két fegyverkamrával – valamint persze elektrooptikai szenzoroknak kialakított hellyel – is rendelkezik, a program menetrendjében nem szerepel éles fegyverzet tesztelése, a gép jelenlegi formájában várhatóan csak szimulált csapásméréseket hajt majd végre.