A Boeing és a Lockheed Martin újra kéz a kézben dolgozik az Amerikai Egyesült Államok Légiereje (USAF) által hirdetett LRS-B (Long-Range Strike Bomber) program elnyeréséért.
A két óriás erőt (és technológiát) egyesítve munkálkodik a 100 darab nagy hatótávolságú bombázó beszerzésére hirdetett tenderre benyújtandó pályázaton. A páros nem most szövetkezik először, 2008-ban már egyszer bejelentették, hogy együtt fejlesztik majd a B-3-ast, de 2010-ben felbontották az együttműködést azzal az indokkal, hogy az USAF elvárásainak pontos megértéséig külön folytatják.
A US Air Force kötelékében jelenleg 20 darab B-2 Spirit, 66 darab B-1B Lancer, és 85 darab B-52 Stratofortress repül, az utóbbi két típust váltanák le az új bombázóval, melynek képesnek kell lennie nukleáris csapásmérésre, pilóta nélkül is bevetést végrehajtani, azonban beszerzési ára nem haladhatja meg az 550 millió dollárt példányonként. (A Pentagon az új gépek beszerzése mellett tovább korszerűsíti a ’90-es években szolgálatba állított B-2-eseket.)
A B-3 szolgálatba állítása több mint 50 milliárd dolláros költséget jelent majd a következő évtizedben, így nem meglepő, hogy a három ‘nagykutya’, a Boeing, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman is árgus szemekkel figyeli a történéseket.