Újabb lépést tett a „jövő helikopterének” létrehozása felé a Sikorsky vállalat, ugyanis szeptember 20-án megérkezett a floridai West Palm Beachben található központjukba az S-97 Raider prototípusának törzskerete, melyet a Nyugat-Virginiában székelő Aurora Flight Sciences gyártott és szállított le. A munkadarab a pilótafülkét, az utasteret és a faroktartó bekötési pontját foglalja magában, és teljes mértékben kompozitból készült. A jelenleg még csak magában árválkodó törzskerettel a Sikorsky már meg is kezdte a munkát, melynek végén testet ölt majd a 11 méter hosszú, 5000 kilogramm tömegű prototípus, melynek első repülésére 2015-ben kerülhet sor, amennyiben az összeszerelési folyamat és a földi tesztelés a megfelelő ütemben halad.
„Az első törzskeret megérkezése jelentős mérföldkövet jelent a Raider-program életében. Az Aurora vállalat a tervezett időben és megfelelő minőségben szállította le a kompozitból készült munkadarabot, a Sikorsky csapata pedig készen áll rá, hogy befejezze az elkezdett munkát. Bízunk benne, hogy a típus végül teljesíti majd azokat a követelményeket, amiket elvár tőle vállalatunk és az Amerikai Hadsereg.” – nyilatkozta az esemény kapcsán Debra Zampano, az S-97 Raider-program vezetője.
Az S-97 Raider a Sikorsky egyik legfontosabb fejlesztési programja, mely hosszú ideig meghatározhatja a cég jövőjét. Az X-2 technológiai demonstrátorral szerzett tapasztalatok alapján készült Raider egy nagyobb típuscsalád alapját hivatott képezni, melynek tagjai között lesz hagyományos csapatszállító, felderítő és harci változat is. A Sikorsky a Boeing céggel karöltve ezzel a koncepcióval vág neki a JMR/FVL (Joint-Multi Role/Future Vertical Lift) tendernek, ami több milliárd dolláros megrendelést jelent, és a jelenlegi amerikai helikopterflotta gerincét hivatott leváltani.