A hír fellebbenése a szubkontinensnyi méretű közösség esetében sokak számára biztosan nem meglepő, hiszen a vegyesen keleti és nyugati technikát üzemeltető indiaiak vagy kompromisszumot kötnek, vagy ismét elköltik egy kisebb ország éves költségvetését, jelen esetben rakétákra.
Az orosz harcászati rakétagyártó vállalat tárgyalásokat folytat a Dassault Aviation-nel annak lehetőségéről, hogy a franciák büszkeségére hazai gyártású fullánkok mellett esetleg az orosz megoldás integrálható-e. A társaság – mely oroszul a TRV mozaikbetűkből áll össze – még a Moszkvában tartott MAKSZ-on nyilatkozta az újságíróknak, hogy India nagy készletekkel rendelkezik orosz légi indítású fegyverekből és e tény kapcsán merült fel a francia vadászgéppel való párosítás kérdése. Noha 2012 januárjában a Rafale megnyerte az MMRCA tendert, a szerződés azóta sem került még aláírásra.
Az MMRCA kapcsán India feltételül szabta, hogy a nyertes pályázó az első 18 darab repülőgépet az integrált eszközök teljes skálájával szállítsa le. A Rafale esetében ennek köre valószínűleg az MBDA termékeire fog „korlátozódni”, név szerint a Mica légiharcrakétára, a Scalp robotrepülőgépre, illetve az Exocet hajó elleni rakétára. Emellett azonban már akkor közölték a leendő győztessel, hogy amennyiben igény van rá, az IAF által választott fegyvereket is integrálni kell.
Úgy tűnik, hogy az IAF és az orosz TRV már a Rafale fegyverzetének „továbbfejlesztésén” gondolkodik, de az igazi kérdés az az, hogy végre pont kerül-e az indiai ügylet végére hivatalosan is és, hogy ez bonyodalom nélkül fog e végbe menni. A felvetés azért sem ésszerűtlen, mert a felelősség és költségek megoszlását illetően úgy néz ki nem jut dűlőre a gyártó Dassault és a Rafale Csapatként megnevezett MBDA, Thales és Sagem az indiai partnercégekkel – közöttük az állami tulajdonú Hindustan Aeronautics Ltd-vel sem a szereposztást illetően, amelybe beletartoznak az India számára garantált licence gyártás pontosan meghatározott feltételei is. A Dassault vezérigazgatója, Eric Trappier a tárgyalásokat „fárasztó feladatként” jellemezte, mindamellett nem tudta megmondani, hogy az év vége előtt sikerrel le fognak e zárulni.
Természetesen a két náció termékeinek összepárosítása korábban is megtörtént már. Az iraki Mirage F1EQ vadászgépek ugyanúgy orosz rakétát hordoztak a H-29L és más „okos” levegő-föld fegyverek képében, mint a dél afrikai Mirage F1-ek, amelyek az R-73E légiharcrakétával a „fedélzeten” repültek.