Az Egyesült Királyság következő generációs fregattját fejlesztő BAE Systems szerződést kötött a Rolls-Royce, MTU, David Brown Gear Systems és Rohde & Schwarz vállalatokkal a Type 26 részegységeinek kidolgozására.
A programot igazgató Geoff Searle szerint ez hatalmas előrelépést jelent, valamint jól szemlélteti a haladást, amit a hajó tervezése során elértek. „Szorosan együttműködünk a védelmi minisztériummal és a beszállítóinkkal, az egész iparágból bevonva a szakértelmet és most már elérkeztünk ahhoz a szakaszhoz, ahol a majdan a hajókba kerülő rendszerek és eszközök részletes kidolgozása szükséges.”
Az elég korán költségcsökkentéssel szembesülő Type 26 Global Combat Ship (Globális Harci Hajó) a tervek szerint kombinát dízel-elektromos (D/E), vagy gázturbinás meghajtással fog készülni, amely utóbbit a Rolls-Royce feladata lesz „megálmodni”, a dízelgenerátor egységeket pedig az MTU gondjaira bízzák. A hajó meghajtásában fontos szerepet játszó áttételrendszert a David Brown Gear Systems szállítja majd, a Rohde & Schwarz pedig a Type 26 kommunikációs rendszeréért lesz felelős.
A Type 22 és Type 23 fregattokat váltani hivatott Type 26 első példányának építésére várhatóan az évtized közepén ruház be nagyobb mértékben a brit vezetés, amely után 2016-ban ténylegesen is megkezdődhetnek az építési munkálatok. Az első többfeladatúnak tervezett új generációs fregattot 2020 után tervezik szolgálatba állítani és az eddigi hírek alapján 13 darab készülne összesen a Brit Királyi Haditengerészetnek.