A francia hordozó a 2013-as év nagy részét a szárazföldön töltötte, ám immár felkészült arra, hogy ismét évekig szelje majd a világ vizeit.
A Francia Haditengerészet Flottatámogató Szolgálata (SSF) visszaigazolta a közbenső javítások befejezését a nukleáris meghajtású Charles de Gaulle repülőgép-hordozón, mely 6 hónapot töltött a szárazdokkban míg a DCNS munkatársai dolgoztak rajta. A közel 1 millió munkaórát felemésztő és közel 950 embert foglalkoztató munkálatok a hajótesttől egészen a harcászati rendszerekig terjedtek, beleértve ebbe a legújabb környezeti szabványoknak való megfeleléssel kapcsolatos tesztek lefolytatását, a kommunikációs berendezések modernizálását, valamint a szálló- és pihenő részek felújítását.
A Toulon haditengerészeti bázis Vauban szárazdokkjában végrehajtott időszakos karbantartás egyben alapvető modernizációs program is volt, mely alatt ráncfelvarráson esett át a hajó, amely során 26 ezer négyzetméternyi területet festettek újra, felújították a fő hajókonyhát és áthelyezték a hajó stabilitásáért felelős számítógépet.
A hajtásrendszer és a hajó egyéb fedélzeti berendezései, felszerelései felülvizsgálat után nagyjavításon estek keresztül, amit tesztek követtek, hogy az optimális teljesítményt biztosítsák a hajó szolgálata során. Mindezeken felül közel 35 km kábel került beépítésre a legújabb hálózatépítési eljárásokat követve. A hordozó nagyjavítási munkálatait a DCNS és alvállalkozóiból összeálló csapat végezte el, napi kapcsolatot tartva a hajó személyzetével.
„ A hajó „vadonatúj” állapotának eléréséhez a betervezett javítások elengedhetetlenek voltak. A szerződésben foglalt 6 hónapos intenzív karbantartási és modernizálási időszak véget ért. Más csapatok folytatják a parton a hajó rendszereinek és felszereléseinek napi szintű ellenőrzését” – nyilatkozta Franck Bouffety, a Charles de Gaulle Csoport elnevezésű program igazgatója.
A heti több mint ezer feladattal a Vauban szárazdokk eléggé leterhelődött, ám a végrehajtandó munkafolyamat nagy számának ellenére mindennel sikerült időben végezniük. A DCNS 6 ezer, felújításhoz és modernizáláshoz kapcsolódó egymásra épülő specializált tevékenységet végzett el, amelyhez a bázison található kibővített „mobil boxutcában” elszállásolt hajólegénység nyújtott segítséget. A munka nagyságát jól mutatja, hogy a DCNS csoporthoz tartozó valamennyi központ közreműködött kisebb-nagyobb mértékben, melyet az 500, munkálatokba bevont alkalmazott száma is jól mutatja.
A fél év során 60 alvállalkozó 200 dolgozója vett ezen felül részt a 2001-ben szolgálatba állított 42 ezer tonna vízkiszorítású hajón folyó munkálatokban. A fent említettek mellett még átvizsgálásra és tisztításra került 25 ezer cső, valamint 6 ezret be is építettek. A 261,50 méter hosszú, 64,36 méter széles és 75 méter magas hordozó a közelmúlt konfliktusaiból is kivette a részét, átlagosan napi 1000 km-t tett meg (szolgálatba állítása óta közel 1 milliót), a rajta szolgáló 2000 férfi és nő (a nők aránya 15%) Afganisztánban és Líbiában is szolgálta a francia érdekeket a Harmattan Hadművelet keretében.
A DCNS mindemellett tervez és épít tengeralattjárókat és felszíni harci egységeket is, ehhez kapcsolódó rendszereket és infrastruktúrát fejleszt és vállalja tengerészeti bázisok valamint hajógyárak teljes körű üzemeltetését. Az éves szinten 2.9 milliárd eurós árbevételt generáló, 13200 embert foglalkoztató csoport mindemellett kiemelt figyelmet szentel a civil nukleáris iparnak valamint a tengeri megújuló energiaforrások számára.