Ahogy azt korábban már megszellőztették, beigazolódott, hogy még az év első felében kiírásra kerül a Magyar Honvédség szállítóflottájának bővítését célzó tender.
A Honvédelmi minisztérium Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatala közbeszerzési pályázatot írt ki az Antonov An-26 típusú szállítógépek tehermentesítésére, azaz a szállítóflotta bővítésére. Rögtön két lehetőséget is felvázoltak.
Az első konstrukció szerint kettő darab utasszállító és egy darab utasszállításra is képes teherszállító repülőgépet szereznének be földi kiszolgáló-berendezésekkel és rendszerekkel, valamint a személyzet (minimum) szimulátoros képzésével.
A második lehetőség, hogy egy darab utasszállító és két darab utasszállításra is képes teherszállító repülőgépet szereznének be földi kiszolgáló-berendezésekkel és rendszerekkel, valamint a személyzet (minimum) szimulátoros képzésével.
Az ajánlatkérő nem várja el, hogy a pályázók mind a két igénykonstrukcióra ajánlatot nyújtsanak be. A dokumentum nyitva hagyja a bérlés/lízing vagy megvásárlás és az új vagy használt gépek kérdését is. További információk a kormányzati dokumentumban olvashatóak.
—-
Egy másik érdekes tender is zajlott a közelmúltban, a CONSULTRADE 2002 Kft. és a cseh MarS a.s. vállalatok közösen elnyertek egy 40 darab mentőernyő beszerzésére kiírt tendert. A megrendelt mentőeszközök értéke 99,5 millió forint, és várhatóan az új szállítógépekre kerülnek majd. A tender eredményhirdetése ide kattintva érhető el.
1 utas és 2 tehert látom reálisnak. a szerződés aláírását követően az első gépnek 15 héten belül itt kell lennie. Elég rövid határidő de érthető :)
A 40db mentőernyő lehet iránymutató bármiben is? Remélem új gépek lesznek, amik még sokáig használhatóak.
Hát ez a tender gyanúsan teherszállításra is képes VIP egységnek hangzik….
Már régebben is beszéltünk itt róla, hogy mekkora az árkülönbség egy saját VIP gép, vagy folyamatosan más társaságok gépei között. Szerintem épp itt az ideje a magyar „air force one”-nak…
Lehet, hogy hülyének fogtok tartani, de egy típusról sosincs szó: AN-140. Ennek van mindkét változata, kis-nagy hátsó ajtóval, variálható, teher-ülés kombináció stb. Ukránokkal meg szerintem meg lehetne dumálni egy részleges bartel üzletet is, adhatnánk, mondjuk buszokat (pl. Credo) és akkor a lóvé egy komoly része itthon maradna. Hülyeség?
Ilyen esetekben amikor nem harci cselekményre szánt dolgokat terveznek hazánk vezetői bevásárolni katonai cuccokból, akkor nem zárkóznék el egy orosz típus rendszeresítésétől sem.
Bármilyen Ukrán vagy orosz üzletnek akkor lenne esélye ha ellentételezésként marha nagy kedvezménnyel nagyjavítanák az ÖSSZES helikopterünket ! Ha ilyenre nincs lehetőség C-27j az ideális választás szerintem .Katonai gép átépíthető VIP-nek asszem desszantajtóval is rendelkezik és rogyásig van belőle a piacon az USA üzlet lemondása miatt.
Minden típus előszériásként kezdi, de az Antonov legalább megfizethető…! – Bár lehet drága is a kis szériából adódóan!
Vagy marad a használt gép – mely szintén lehet drága, a karbantartásokból /nagyjavításokból/ adódóan…!!!
Tanulság: Üres pénztárcával nehéz jól vásárolni !!!
Èn egy turbopropra tippelnèk! egy saab2000, egy dash-8 vagy esetleg egy atr közül kerülhet majd ki a gyõztes mert ennyi pènzbõl nem tudok komolyabbra gondolni, talán a már említett bae-146-ra!
T. marton!
Az An-140-ből 3 ország gyártott összesen kb. 30 db-ot, tehát jócskán lehetnek „gyermekbetagségei”! De legalább megfizethető áron kínálják…!
T. luperator!
A 737-es civil teherszállító, tehát nincs rámpája, kiépített repülőteret igényel és deszantolni sem lehet vele! Pedig az állami apparátust deszantolni kéne ejtőernyő nélkül…!!!
A MALÉV /Boeing/ pilóták meg már rég külföldön /pl. Kínában/ röpködnek! Tehát a 737-est kihúzhatjuk, az ára miatt is…!
T. luperator!
„Per pillanat” igazad van! De „per pillanat” a katonaságra sincs szükség, legfeljebb a gátakon…!
Ha az USA ingyen nekünk adja a maradék Spartanjait…!!!
sondor961 milyen teherrámpa olvasd már el mègegyszer hogy mi a cikk ès te miket írsz itt össze? :( a tankergèpekkel is szállítanak terhet sõt mèg a nevükben is benne van! Nem láttál mèg olyan cargo gèpet amin nem rámpa van hanem pl nagyobb ajtó van az oldalán? Csak mert kurva sok van belõlük!
T. shortnet!
Nem látok a tehergép ajtajára vonatkozó elvárást! Kérdés, hogy mit akarnak szállítani, és hogy mennyi időt szánnak a ki- és berakodásra. Az oldalajtós megoldás olcsóbb, a rámpás gyorsabb és hatékonyabb! A katonaság mindkettőt használja, a civil szférában viszont az ár dönt az előbbi javára!
De rámpásnak ott az an-26 vagy a c-17 ez a beszerzès meg hasonló lesz mint ami cseheknèl volt ahol is az airbus 319 lett a befutó! Mit kell ezen túlbonyulítani teherrámpával meg kereszanyámmal! :) inkább egy lègiutántõltõvel bonyolítanám mint a nèmeteknèl a 310-est de az meg piszkosmód megdrágítaná a törtènetet ill megbonyolítaná a kikèpzèst!
@marton
Részben igazad van, de azért azt is nézzük meg, hogy milyenek Ghana szociális kiadásai, és milyenek a mieink. Persze, ha akarnák és picit kevesebbet lopnának a Parlamentben, mi is vehetnénk új gépeket, 4-5 darabot, akár C-27J-t is, de az érem másik oldala az, hogy kismillió ország van a világban, ahol sokkal szarabbul élnek, mint mi.
Azt szeretném megkérdezni (lehet, hogy csak lemaradtam valamiről), hogy ezek szerint az Ancsákat nagyjavítják és üzemidő hosszabbítják? Vagy 1-2 éven belül kiírnak egy második tendert, ami már kimondottan katonai tehergépre szól majd?
http://hvg.hu/gazdasag/20130618_Johet_a_magyar_Air_Force_One …..tudom hvg,, de olvasható.