Egzotikus MiG-29-esek Ukrajnában

A koldusszegény Banglades nagy mennyiségben vásárolt az elmúlt években kínai gyártású MiG-21-es klónokat. Az olasz FIAR Grifo-7-es radar másolatával felszerelt F-7BG, valamint a már elsősorban képernyős kijelzőkkel ellátott F-7BGI változatokból összesen harminchat példányt szállított számukra a kínai gyártó 2006 és 2013 között.

Mindezek mellett az ezredfordulón beszerzett MiG-29-eseket is hadrendben tervezik tartani. Eredetileg hat 9.12B harcit és két 9.51-es kétülésest vásároltak az orosz gyártótól, melyekkel a kínai MiG-19-eseket váltották le bő tíz éve, a BAF 8-ik századánál.

Fedélzeti elektronika szempontjából, a bangladesi MiG-21-esek, több tekintetben korszerűbbek, mint az évtizedekkel későbbi tervezésű MiG-29-eseik. Foto: M. Azizul Islam

Fedélzeti elektronika szempontjából, a bangladesi MiG-21-esek, több tekintetben korszerűbbek, mint az évtizedekkel későbbi tervezésű MiG-29-eseik. Foto: M. Azizul Islam ,

A bangladesi katonai vezetésnek nagyratörő tervei voltak a típussal. A légierő marsallja, Shah Mohammad nyilatkozataiban komoly korszerűsítésekről vizionált. Később győzött az ésszerűség és a kis mennyiségben hadrendben álló MiG-29-eseiknek csak az élettartam hosszabbító nagyjavítását rendelték meg.

A munkát az ukrajnai Lviv városában székelő Állami Repülőgép Javító Üzem nyerte el. A bangladesi vezetés eddig három harci és két kétüléses repülőgép nagyjavítására adott megrendelést. Az első gépen, 2010-ben kezdték meg a munkákat. Élettartam hosszabbításon kívül, kisebb korszerűsítéseket is végre hajtanak. Műholdas navigációs rendszert integrálnak a repülőgép fedélzetére, valamint a korrózióra hajlamos függőleges vezérsíkok bekötési csomópontjait is megerősítik.

A munka lassú ütemben folyik. A jelenleg javítás alatt lévő gép berepülését múlt héten kezdték meg, a magyar határtól alig négyszáz kilométerre fekvő Lviv-i repülőtéren. Fotó: Oleg Volkov

A munka lassú ütemben folyik. A jelenleg javítás alatt lévő gép berepülését múlt héten kezdték meg, a magyar határtól alig négyszáz kilométerre fekvő Lviv-i repülőtéren. Fotó: Oleg Volkov ,

Napjainkban a BAF az alábbi nagysebességű típusokat tartja hadrendben:

  • 5-ik század F-7BG/FT-7BG Dhaka
  • 8-ik század MiG-29 9.12B / UB Dhaka
  • 21-ik század A-5III/FT-6 Chittagong
  • 25-ik század F-7MB/FT-7A/B, L-39ZA Chittagong
  • 35-ik század F-7BGI/FT-7BGI Dhaka

Bangladesi MiG-29-es

—–
Szerző: Galcom

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

MAKSZ 2019

MAKSZ 2019

HTKA Hírhalom 2019. 40. hét

HTKA Hírhalom 2019. 40. hét

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét

HTKA Hírhalom 2019. 13. hét

HTKA Hírhalom 2019. 13. hét