A koldusszegény Banglades nagy mennyiségben vásárolt az elmúlt években kínai gyártású MiG-21-es klónokat. Az olasz FIAR Grifo-7-es radar másolatával felszerelt F-7BG, valamint a már elsősorban képernyős kijelzőkkel ellátott F-7BGI változatokból összesen harminchat példányt szállított számukra a kínai gyártó 2006 és 2013 között.
Mindezek mellett az ezredfordulón beszerzett MiG-29-eseket is hadrendben tervezik tartani. Eredetileg hat 9.12B harcit és két 9.51-es kétülésest vásároltak az orosz gyártótól, melyekkel a kínai MiG-19-eseket váltották le bő tíz éve, a BAF 8-ik századánál.

Fedélzeti elektronika szempontjából, a bangladesi MiG-21-esek, több tekintetben korszerűbbek, mint az évtizedekkel későbbi tervezésű MiG-29-eseik. Foto: M. Azizul Islam ,
A bangladesi katonai vezetésnek nagyratörő tervei voltak a típussal. A légierő marsallja, Shah Mohammad nyilatkozataiban komoly korszerűsítésekről vizionált. Később győzött az ésszerűség és a kis mennyiségben hadrendben álló MiG-29-eseiknek csak az élettartam hosszabbító nagyjavítását rendelték meg.
A munkát az ukrajnai Lviv városában székelő Állami Repülőgép Javító Üzem nyerte el. A bangladesi vezetés eddig három harci és két kétüléses repülőgép nagyjavítására adott megrendelést. Az első gépen, 2010-ben kezdték meg a munkákat. Élettartam hosszabbításon kívül, kisebb korszerűsítéseket is végre hajtanak. Műholdas navigációs rendszert integrálnak a repülőgép fedélzetére, valamint a korrózióra hajlamos függőleges vezérsíkok bekötési csomópontjait is megerősítik.

A munka lassú ütemben folyik. A jelenleg javítás alatt lévő gép berepülését múlt héten kezdték meg, a magyar határtól alig négyszáz kilométerre fekvő Lviv-i repülőtéren. Fotó: Oleg Volkov ,
Napjainkban a BAF az alábbi nagysebességű típusokat tartja hadrendben:
- 5-ik század F-7BG/FT-7BG Dhaka
- 8-ik század MiG-29 9.12B / UB Dhaka
- 21-ik század A-5III/FT-6 Chittagong
- 25-ik század F-7MB/FT-7A/B, L-39ZA Chittagong
- 35-ik század F-7BGI/FT-7BGI Dhaka
—–
Szerző: Galcom