Az idei év első ADTRAC (Air Defence Training Activity) gyakorlatát április második hetében hajtották végre a kecskeméti Gripenek. Ezúttal már a spanyol Torrejon-iCAOC felügyelete alatt, de még az olasz CAOC5 szervezésében került sor a repülésekre.
Idén is Szlovénia légterében kellett elfogni a szlovén PC-9 repülőgépeket, majd gyakorlás jelleggel NATO előírások szerint leszállíttatni a Ljubljana-i nemzetközi repülőtéren. Hasonló feladatot hajtott végre két olasz F-2000 Typhoon is, majd ezt követően kettő-kettő elleni DACT légiharc következett a szlovén légtérben a magyar JAS-39 Gripenekkel.
Ez a gyakorlat már szerves részét képezte annak a folyamatnak, melynek a végén a Fegyveres Légvédelmi Készenléti Szolgálatot ellátó kecskeméti Gripenek hamarosan átveszik Szlovénia légterének védelmét is.
Szöveg: Gróf Gergely őrgy.
Forrás: MH59. SzDRB
További képek:
A 2. és 3. képen látható „NO STEP” felirat a gripen pontosan melyik részén van és miért olyan érzékeny az a rész, hogy nem bírná ki ha valaki rááll?
Mi lett a légi harc eredménye? Fontos infó!
Ricsi792: honnan veszed ezeket az infókat?
Kösz szépen Phoenix. Viszont kissé még mindig hihetetlen, hogy egy emberke súlyától félnek, miközben iszonyatos erőhatásoknak van kitéve fent a levegőben.
Pontosabban nem koncentrált terhelés felvételére tervezték a borítás ezen részét… (meg a többit se, de van ahová mégiscsak rá kell lépni:) Lehet, hogy elbírna egy embert, de egy lábbal, sarokkal ránehezedve sérülne. Mint ahogy a kocsid tetején se kell végiggyalogolni. Keresni kell a neten képeket, hogy néztek ki a 29-esek pár év után, pedig azok nem műanyagok voltak. (nem a szárnyak tetejére gondolok, ott elég vastag a „lemez”)
Lesz repnap, meg kell taperolni a múzeumi gépeket.