Az Egyesült Államokban futó FVL (Future Vertical Lift) program kapcsán legutóbb az idei év elején írtunk a Boeing és a Sikorsky azon bejelentése kapcsán, hogy egyesített erőkkel szállnak ringbe az összhaderőnemi helikopter-típuscsalád kifejlesztéséért vívott csatában.
Az ambíciózus programban az egyelőre partnert kereső Bell is érdekelt és most rajtuk volt a sor bejelentés vonalon. A friss bejelentésük szerint egy billenőrotoros koncepcióval indulnának az UH-60 és az AH-64 leváltását célzó gép megalkotásáért folytatott versenyben.
Az egyelőre V-280 Valor név alatt futó elképzelés kapcsán a Bell a sebességre és a hatósugárra helyezte a fókuszt és nyilatkozatuk szerint a V-22 Osprey fejlesztése kapcsán szerzett tapasztalataikat alkalmazván egy sokkal megbízhatóbb, kisebb rizikófaktort tartalmazó billenőrotoros rendszert álmodtak meg.
A legszembetűnőbb változás az Osprey-en megtalálható bonyolult megoldás egyszerűsítése: a V-280 esetében a hajtóművek fixen rögzítettek lennének, a billenő részben csak a rotor és az erőátviteli rendszer kapna helyet. A Bell álláspontja szerint ezzel egyrészt kevésbé akadályoznák a szállított személyek ki- és beszállását, az ajtólövész is nagyobb térrel gazdálkodhatna, illetve jótékony hatással lehet a fejlesztés rizikófaktorára nézve is. Márpedig a fejlesztési költségek csökkentésének egyik alappillére a billenőrotor kialakításnak az Osprey-éhez képesti egyszerűsítése.
További módosítás, hogy az Osprey enyhén előrenyilazott szárnyai helyett egyenes szárnyakkal megálmodott V-280 nem fog rendelkezni a V-22 komplex, behajtható.
A Bell a V-280-as számára nyitott weboldalán két változatot demonstrál illusztrációkkal: egy szállító és egy támadó változatot.